نظرات کتاب پوست نارنج
کتاب پوست نارنج اثر صمد  بهرنگی

کتاب پوست نارنج

۴٫۰
(۱۴۶)

نظرات کاربران

fateme
اینکه مقصود صاحب علی از اول چی بوده خیلی واضح و روشن بود.(شاید یکم داستان ازین نظر ضعیف بود) . بعضی وقتا آدما(چه بزرگ، چه کوچیک) فکر میکنن مثلا اگه فلان کارو میکردی الان چنین اتفاقی نمی افتاد. . ولی فقط خودت میفهمی که اتفاق افتادن یا نیفتادنش خارج از دست من بوده، و چقدر توضیح این میتونه سخت باشه!
کاربر 4115049
دقیقا این مسئله از اول واضح بود و به نظر من هم این ضعف داستان بود.
محمدرضا
به عصر نگارش این داستان باید دقت کرد. این ادبیات و پرداختن به موضوع کودکان در اون برهه اصلا چیز معمول‌ای نبود. صمد خودش معلم بود و در زمان حیات محدودش بسیار به موضوع تربیت کودکان پرداخت. در وهله‌ی اول، نوع نگاهش به برخورد و ایجاد رابطه با کودک و در جایگاه بعدی شاگردش رو داره بیان میکنه. در وهله‌ی بعدی فلک‌زدگی و دشواری زندگانی روستایی اون زمان که آپاندیسیت منجر به مرگ میشه و درمان‌گر دِه، یک «گیس‌سفید» عه. و در وهله‌ی بعد هم، همین موضوع نسخه‌پیچی غیرعلمی و فقر آگاهی. حالا شاید با تأمل بیشتر و تعابیر استعاری، مفاهیم دیگه‌ای از ارتباط بین معلم و شاگرد و تعمیم‌ش به ارتباطات دیگه هم بشه برداشت کرد.
0
baran
به نظر من هم میخواست فقر و خرافات رو نشون بده ک زندگی رو بسته به یک نارنج میدونن،و یک معلم دلسوز ک چقدر پیگیر برخورد دانش اموزش بود و براش مهم بود که اون از دستش ناراحته،در کل خوب بود
amirmasoud
بنظر میخواست دنیای کودکانه رو به تصویر بکشه و روابطی که توش وجود داره و اینکه پا گذاشتن به اون مهارت و دقت میخواد .
0
reza631026
خوب بود والبته انتهای قصه از اول قابل درک بود. ولی مهم تر از درک آخر قصه، درک رنج یک کودک به علت فقر و کمبود امکانات بود.
Mahsa
عالی بود سطح تفکر و خرافه گرایی رو در یک داستان کوتاه نمایان کرد
0
shabnam
زیبا بود اما پایان ساده ای داشت، انتظار میرفت روند داستان به جایی منتهی بشه که نشد
saba:)
طبق معمول صمدبهرنگی عالی نوشته بود...
fateme
بعضی وقت ها توضیح یه سری چیزا برای یه سری از آدم ها انقدر سخت میشه که آدم نمیدونه چطور بیانشون کنه .
آیدین آتش بهار
کوتاه، ساده، زیبا

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد