نظرات کتاب دبه‌ها و جبه‌ها
کتاب دبه‌ها و جبه‌ها

کتاب دبه‌ها و جبه‌ها

نظرات کاربران

خالد
بعضی داستان ها نه به خاطر خودشون که به خاطر مسائل حاشیه ای به یاد می مونن.شاید این الزاما به معنی ضعف شون نباشه ولی علامت چندان خوبی نیست. این داستان هم همینطوره.بذارین از نقاط قوتش شروع کنیم.نثرش و فضاسازیش...به جز پایان...خیلی خوبه.هرچند تا حدود نصفه های داستان مشخص نمی شه راوی یه پسره که البته یه ایراده. رد شدن از خط قرمزهای...اکثرا خودساخته...نقطه قوت بزرگ تر این داستان و چیزیه که به یاد می مونه.باید بگم از هیات داوران واقعا انتخاب دموکرات منشانه ای به حساب می یاد. نشون دادن پدری که دل خوشی از جبهه رفتن پسرش نداره، زیر سوال بردن کارهای بچه های جهاد و نحوه شهادت برادر بزرگ تر راوی و اشارات جنسی واقعا متفاوت بود. اما در نهایت این چیزیه که از داستان به یاد می مونه. مخصوصا با توجه به پایان عجیب و غریبی که روی هوا بود.نمی فهمم آخه این چه سبک تموم کردن داستانه؟ اکثر داستان های این دوره همین طوره. حالا اگه بعضی ها دلشون می خواد مثل اصغر فرهادی پایان باز بذارن اشکالی نداره ولی این پایان های روی هوا و درنیومده و فضایی که اکثرا هم از مواد تخدیری و توهم زا مدد می گیرن، مثل سم به مرگ داستان در ذهن خواننده اثر می کنن و نه کمک.
Djavad Hosseini
هیچ چیزی برای اظهار نظر ندارد
ali hamedani
روایتی متفاوت
الناز
اگر صفحه آخر رو نمیخوندم حتما 4 ستاره میدادم ولی بخش آخر انگار تافته جدا بافته بود و کاملا حال و هوای خوب قبلی رو خراب کرد!
ابراهیم
داستان با گرایش ناتورالیستی نوشته شده تقابل بین خانواده راوی و خانواده میرعلی که انگار در همان فضای روستایی نماد سرمایه داری هست. تراکتور دارد. جنس در خانه اش مرغوب است. دبه نو دارد و ... جالب بود
Leon Joker
داستان،درباره ی زندگی روستایی و سختی ان روزگاروتنگی معیشت خانواده گی ایست.با مضامین اجتماعی ودرنهایت با یک اثر تراژدی،طرف هستیم. کتابی نسبتا مطلوب و خوبی است.متشکرم بابت برنامه ی خوبتون.
ali
داستان فوق العاده خوب و عمیقی بود، پایان بندی داستان یک مشکل کوچک داشت. این مشکل باز بودن یا روی هوا بودن نیست، پلان داستان کاملا مشخص و روشن و بسته است. مشکل در گسست و فاصله ای است که بین روایت روز های رفته و حال راوی افتاده، این گسست را نویسنده باید با پرداختن به تغییر احوال شخصیت پر می کرد، تغییری که به کنش پایانی او راه بدهد. از لحاظ باقی قضایا داستان کامل و لذتبخشی بود.
نیلوفر
خیلی جالب بود👍👍👍
محبوبه
خیلی خوب بود
ali
داستان خوبی بود

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

حجم

۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰ صفحه

صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد