نظرات درباره کتاب دختری از پرو و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب دختری از پرو اثر ماریو  بارگاس یوسا

نظرات کاربران درباره کتاب دختری از پرو

۳٫۶
(۱۳۱)
Dentist
داستان یه عشقی که از چهارده سالگی شروع میشه و تا پایان عمر ادامه پیدا میکنه. عشق ریکاردیتو به یه دختر سرکش، بی پروا، بلند پرواز و رام نشدنی. دختری که هرگز تن به روابط عاشقانه ی معمول و یه زندگی عادی نمیده و تلاش میکنه با ازدواج با افراد سرشناس، به پول و موقعیت اجتماعی بهتر برسه. قلمش رو واقعا دوست داشتم. اهل خوندن کتابای عاشقانه نیستم و مطمئنم اگه هر نویسنده ی دیگه ای جز یوسا این کتابو نوشته بود از چنین داستانی لذت نمی بردم. ولی باید بگم که واقعا خوب بود..
هانی
چه جالب که در یکی دو جمله کتاب رو اسپویل میکنیم
نرگس
عالیه
کاربر 2154219
سلام
mostafa
این کتاب رو به عنوان جایزه تموم کردن پایان نامه برا خودم خریدم و به عنوان گیرنده جایزه، کاملا راضی بودم :) سبک روایی و درگیری احساسی خیلی خوبی داشت
کاربر ۳۷۵۸۴۳۳
👌🌼
کتاب دوست
اولا که کتاب خیلی خوبیه از ان دسته رمانهایی که طرفدار زیاد داره ....ولی چرا انقدر سانسور داره؟شما که سانسور کردی حداقل سه نقطه نزار...موضوع داستان در مورد عشق یک پسر به دختری هست که توجه چندانی بهش نداره و مدام دنبال پسرهایی هست ک زندگیش رو تامین کنند اما محوریت داستان صرفا این نیست بیشتر حول محور شخصیت و زندگی نقش اصلی داستان در ان زمان و ارتباطش با این دختر هست من به شخصه این کتاب رو یکی از زیباترین رمانها میدونم و به دل من خیلی نشست
Eastern blue star
بابا فیلم که نیست انقدر سانسور کردید میشه کامل کتاب رو تهیه کرد ولی قیمتش زیاده
وحید
واقعا! کی میاد که این قدر سانسورهای احمقانه موجب خراب شدن کتاب‌ها نشه. کاش کاملش رو میشد از بازار سیاه تهیه کرد.
ftmh
امان از سانسور و فیلتر
farez
باید یک جور دیگه و از یک زاویه ی دیگر به کتاب نگاه کرد.یک نگاه جامع و دقیق و ریز به تاریخ و وقایعی که در حاشیه ی داستان اصلی بازگو میشدند و انگار رمان رو بیشتر ازاینکه رمان کنند به یک اتوبیوگرافی تبدیل میکردند. انگار نویسنده داستان زندگی خودشو نوشته باشه اون هم بی کم و کاست! بدون گاف! بدون دادان حس غیرواقعی بودن به خواننده... نویسنده ی واقعا قهاری بود. میتونم بگم انتهای داستان بقدری به روانم آرامش داد که اگر هر پایان دیگری براش نوشته میشد کتاب رو از عصبانیت در سطل آشغال میانداختم اما ماریوبارگاس کاری کرد که به لیست کتابهای مورد علاقم اضافه بشه دختری از پرو. خیلی از افرادی که کتاب رو خوندند معتقد بودن حذفیات داستان زیاد بوده اما بنطر من سانسورها آسیبی به اصل داستان نزده بود و میتونید باخیال آسوده از خواندنش لذت ببرید.
farez
ببخشید که دیر جواب میدم.من همین ترجمه رو یصورت چاپی خوندم و خب برام راضی کننده بود...نمیدونم ترجمه ی دیگری دربازار موجوده یا خیر سرکار خانم مینا.
mina.j
از ترجمه راضی بودین؟ برای تهیه ی کتاب به صورت چاپی ترجمه ی چه مترجمی رو پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم از پاسخگوییتون
دایه مکفی
تنها نکته ای که درباره این کتاب لازمه بگم اینه که متن کتاب سرشار از اعلامه (اسامی خاص) مخصوصا نیمه ابتدایی کتاب، تا جاییکه با مطالعه بعضی قسمتها احساس میکردم مغزم در حال انفجاره! با وجود این، نه نویسنده نه مترجم محترم به خودشون زحمت پاورقی زدن و ارائه توضیح نیم خطی درباره این حجم از اسامی ندادن! این قضیه واقعا آزاردهنده بود.
Nilch
خیلی کتاب جذابی بود و با این کتاب تصمیم گرفتم بقیه آثار یوسا هم بخونم.ولی یکم پایانش رو دوست نداشتم چون تو دنیای واقعی یکم متفاوت تره پایان عشق یک طرفه.
شقايق بانو
پر از سانسور بود،اومدیم کتاب بخونیم همش سه نقطه خوندیم
همسایه
من قبلا نسخه چاپیش رو خوندم،و این رو مروری کردم، سانسور نداشت، فقط قسمتهای لب گرفتن رو ... گذاشته،حتی جایی که با دختر بد تو تخت بود و یاکوزا تماشاگر بوده رو هم کامل آورده بود!!! حالا خواننده خودش تشخیص میده ... چی هست دیگه، به این که سانسور نمیگن، میگن: عفتِ کلام 😉😉😉
سعید ص.
نسخه اصلی رو از کجا میشه تهیه کرد؟
ftmh
خب نسخه اصلیش رو بخون
armind
کتابی بسیار زیبا و دوست داشتنی در رابطه با عشق اول که شخصیت مرد داستان رو که فردی بسیار رمانتیک و احساساتی، بسیار ساده لوح، صادق و بیخیال مادیات و... رو در مقابل دختری بسیار دلربا، شیطون بلا، فوق‌العاده زرنگ، عاشق مادیات در حدی ک از احساسات بویی نبرده و بسیار جاه طلب هست قرار میده!! دو ترکیبی که مثل شب و روز باهم تفاوت دارند! نتیجه این تضاد یک داستان بسیار زیبا و به همراه شیرینی و تلخی های هر از گاهش هست. این کتاب برای رده سنی جوانان به بالاتر هستش، حداقل ۱۸. متاسفانه این مسئله ب صورت همگانی اعمال شده و کتاب خیلی سانسور شده. در کل شدیداً پیشنهاد میشه 👏😊 تشکر از طاقچه 😘
کاربر ۱۲۱۳۸۴۱
حذفیات و قسمت های سانسور شده ش خیلی زیاده.مخاطب اذیت میشه... من جای مترجم بودم از خیر ترجمه و چاپ این کتاب می گذشتم با این حجم از سانسور !!
همسایه
من قبلا نسخه چاپیش رو خوندم،و این رو مروری کردم، سانسور نداشت، فقط قسمتهای لب گرفتن رو ... گذاشته،حتی جایی که با دختر بد تو تخت بود و یاکوزا تماشاگر بوده رو هم کامل آورده بود!!! حالا خواننده خودش تشخیص میده ... چی هست دیگه، به این که سانسور نمیگن،میگن: عفتِ کلام 😉😉😉
بيژن
یک داستان عشقی پر فراز و نشیب. نویسنده با طرح یک داستان عاشقانه تاریخ سیاسی و اجتماعی معاصر پرو رو هم تعریف میکنه. اوایل کتاب تا با محیط داستان آشنا بشم یکم کند پیش رفتم ولی بعدش واقعا جذاب شد و میخواستم سریعتر بدونم چه اتفاقی منتظر شخصیت های کتابه. منو یکم یاد عشق سال های وبای مارکز انداخت.
وحید
کتاب‌های یوسا همه خوبند. و البته یوسا کتاب بهتر از این هم دارد. مشکل اساسی ده‌ها مورد سانسور کتاب است که مثل زخمی در دل داستان موجب به هم ریختگی اعصاب خواننده می‌شود. کتاب را نمی‌خوانم تا زمانی بیاید که کتاب‌ها را سانسور نکنند. آن وقت خواندن کتاب ارزش دارد.
رضا
خود یوسا هم نمیدونه این کتابو چرا نوشته شما چجوری میگید کتاب خوبیه؟ شت شت شت
Mohammad R
دختری از پرو در مقابل شاهکارهای یوسا مثل گفتگو در کاتدرال یا سور بز اثر ضعیفیه. یه عاشقانه با داستان سرراست و سرگرم کننده همین. با اینکه در مقابل خزعبلاتی مثل ملت عشق و من پیش از تو همچنان کتاب خیلی بهتریه. اما دختری از پرو برای علاقمندان به یوسا ناامید کننده است.
Omid Orkh
حرص نخور. مخاطب تیپیکال ایرانی همواره در حال نظر دادن در مورد کتاب با معیار ناهار و شامه.
صدیقه
حق رو گفتید
fateme davari
اولاش کمی خسته کننده س ولی از یه جایی به بعد خیلی عالیه
Samaneh😊
درسته از یه جایی به بعد با داستان همراه شدم و برام مهم شد که آخرش چی میشه اما واقعا از رفتارای شخصیت اصلی داستان حرصم میگرفت، مگه یه آدم چند بار اشتباه میکنه!
hadis.e79
من این کتابو خیلی وقت پیش خوندم...فقط یادم میاد شخصیت اصلی زن در کتاب خیلی منو عصبی میکرد.و چققدر دلم برای شخصیت اصلی مرد میسوخت.
کتاب 1984
عالیه بخونید
Ahmad.M
داستان خوب و تامل برانگیزیه
محمد
کتابیه که تا تمومش نکنید ، آسایش ندارید
fatemeh.seif
داستانش قشنگ بود، البته یه جاهایی افت میکنه روند داستان، ولی ارزش خوندن داره واطلاعات خوبی ارایه میکنه
Farzad
کتابی بسیار زیبا و با ارزش حتما بخرید ارزشش رو داره!

حجم

۳۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۱۸۵,۰۰۰
۹۲,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد