نظرات درباره کتاب تصویر دوریان گری و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تصویر دوریان گری اثر اسکار وایلد

نظرات کاربران درباره کتاب تصویر دوریان گری

۳٫۹
(۴۴)
sunnaz
کتاب عمیق و در عین حال ساده است. یه خواننده ی سطحی ازش لذت میبره، همونطور که یه خواننده ی فلسفه دان لذت خواهد برد. تنها تفاوت در نقد و حس ایجاد شده توی خواننده های متفاوته... شاید کتاب به شهرت خیلی از آثار دیگه نباشه اما مطمئناً در جذابیت، چیزی کم از آثار برجسته ی تاریخ نداره. لذت گناه رو خیلی زیبا و ملموس نشون میده اگه این کتاب برای شما جذاب به نظر رسید توصیه میکنم سریال penny dreadful رو حتما ببینید... داستانی تاریخی از عصر رمانتیک و روزگارِ وردز ورث و کلر که نکته ی جالب توجهش اینه که اگه تاریخ بدونین و کتاب خون باشین یه برداشت ازش خواهید داشت و اگه هم نه که حتما سرگرم و جذب خواهید شد و در هر دو صورت درست مثل مطالعه ی همین کتاب لذت خواهید برد.
hanie hadadnia
داستان در مورد فردی به نام دوریان گری هست که جوانی بسیار زیبا و جذاب هست . در یکی از روز هایی که دوریان گری نزد نگارگری به نام بازیل میره و بازیل از دوریان نگاره ای میکشه ، دوریان پس از دیدن نگاره بیش از قبل به زیبایی خودش پی میبره و با خودش میگه که کاشکی بجای من ، این نقاشی پیر میشد و من هیچ موقع پیر نمیشدم و تا ابد همین شکلی زیبا و جوان میموندم و با این آرزو و ورود لرد هنری به داستان زندگی دوریان گری اتفاقاتی رخ میده که .... . تصویر دوریان گری کتاب خیلی قشنگی بود ، پر از زیبایی و ویژگی‌های قشنگ و توصیفات زیبا و لذت بخش و در عین حال پر از معنا . در تک به تک کلمات و جمله های این کتاب معنایی جا خوش کرده بود که واقعا معرکه بود . این کتاب بی نظیر بود ، شاهکار بود و به معنای واقعی میتونم بگم به محبوب ترین کتابی که من تا به الان خونده بودم تبدیل شد . من شخصیت دوریان رو خیلی دوست داشتم، چه اول کتاب ، که بخاطر جذابیتش اون رو دوست داشتم و چه آخر کتاب ؛ اگه شما این کتاب رو بخونید به نظرتون میاد که دوریان شخصیت منفی این داستان هست اما به نظر من دوریان شخصیت منفی این داستان نبود و فقط یه شخصیت ساده و پخته نشده بود. من اصلا شخصیت لرد هنری رو دوست نداشتم چون شخصیتی بود بدجنس و نفوذگر ، و من از این شخصیت ها و آدم ها به شدت بدم میاد. و اما بازیل .... شخصیتی بود که با تمام وجود دوستش داشتم ، یک شخصیت هُنری و دوست داشتنی و اما حیف از پایانی که در انتظارش بود . پایان کتاب خیلی خوب بود و به نظر من اگه به این صورت نمیشد قطعا این کتاب رو بخاطر پایانش دوست نمیداشتم چون پایان منطقی داشت و یه جورایی شوک وارد کن بود. این کتاب رو با تمام وجود به همه معرفی می‌کنم تا بخونن چون کتابی هست که میشه برای هزاران بار اون رو خوند و ازش سیر نشد 🥺✨.
پیمان
اسکار وایلد به زیبایی هرچه تمام در این کتاب نشان داد که روح انسان همانند دفتری سفید است و این خود انسان است که تصمیم می‌گیرد روحش رو تمیز نگه دارد،آلوده شود یا خود منشأ پلیدی و تباهی شود.حتی زیباترین چهره ها هم نمی توانند بر حقیقت وجودشان سرپوش بگذارند.
به یاد خسرو
قبل از مرگ باید خواند
هرکول پوآرو
کتاب پر محتوایی هست مخصوصا اونایی که روانشناسی دوست دارن
Pooria Mardani
حس من بر اینه که نویسنده حرف های خودش رو در قالب شخصیت "لرد هنری" میزنه و اعمال خودش رو در قالب شخصیت "دوریان گری"! به شدت کتاب خوبیه و واقعا از خوندنش لذت بردم (حقیقتا فکر نمیکردم اینجوری باشه!) یه تشکر هم میکنم از کسی که این کتابو بم معرفی کرد (مرسی :))
𝐋𝐢𝐠𝐡𝐭
اسکار وایلد به خوبی در این کتاب تاثیر گناه رو نشون میده.🖤 آخرش وحشت کرده بودم. برام شبیه تلنگر بود که خیلی زیبا به صورت داستان خوندم. با این حال بخش هایی از کتاب حوصله سر بر بود. پیشنهاد می کنم از نشر افق بخونین.🌈
Nilpar
قشنگ بود. من اول همین کتاب فارسی (سانسور شده) خوندم، بعد فیلمش هم نگا کردم بعد از دیدن فیلم به نظرم کتاب قشنگ تر اومد.
معصومه
یه بخش‌هایی از کتاب خیلی روون و جذاب بود و یه بخش‌هاییش برای من حوصله سر بر بود.. مثلا توصیف‌های زیادی و اضافی داشت و سِیر داستان کند می‌شد. ولی در کل داستان جذاب و جالبی داشت. تحلیل این کتاب از منظر روان‌شناسی و خودشیفتگی و البته از زوایای دیگه، مثل اخلاق و عرفان و ... هم می‌تونه جالب‌ترش کنه. / چند نسخه فیلم با اقتباس از این کتاب ساخته شده. من نسخه‌ی ۲۰۰۹ که رنگی بود رو دیدم. تو یه سری توصیف جزئیات و حس برانگیزی که به‌نظرم فیلم به پای کتاب نمی‌رسه.. یعنی مثلا یه چیزایی که تو فیلم خیلی سریع اتفاق میفته و یا اصلا بهش پرداخته نمی‌شه رو کتاب کللللی بهش پرداخته.. و اینکه تو فیلم به‌نظرم در کل دوریان فاسدتر و وحشی‌تر از کتابه تقریبا! حتی یه جورایی شیطون رو هم درس می‌ده! و البته بزیل هم تو کتاب شخصیت پاکدامن‌تر و مثبت.تری داره به نسبت فیلم به‌نظرم.. ولی در مجموع جالب بود..
لیلا
کتاب را شدیدا توصیه می کنم چون شاهکار اسکار وایلده. من متن انگلیسی این کتاب رو خوندم و واقعا در تمتم طول داستان هیجان زده و مشتاق بودم و اصلا دوست نداشتم تموم بشه. ایده اثر و پرداخت شخصیت ها بسیار قدرتمند و باورپذیره. امیدوارم بخونید و لذت ببرید.
Lilith
ترجمه افتضاح
miracle
4️⃣8️⃣ در کل کتاب خوبیه در خیلی از کتابهای دیگه از این اثر نام برده شده برای همین بهتره که بدونید موضوعش درمورد چیه برخی نکات روانشناسی توش گنجانده شده بود و جذابیت داشت. جوری نیست که بخوام دوباره بخونم ولی برای یک بار خوندن خوبه.
★چوی زینب دمدمی★
فوق العاده،هنری،عمیق وآموزنده👌
sima
داستان بسیار جالبی است تاثیر که گناه بر روح انسان دارد و روح را الوده و ناپاک میکند
کاربر 3465606
محتوی کتاب بمعنای کار نویسنده بزرگتر از نقد منه. لیکن ترجمه کتاب و قلم مترجم به عقیده بنده دور از فرم اثره. اسکار وایلد پرچم داره زیباگراییه قرن نوزدهمه در داستان بنایراین ترجمه آثارش هم خاصه این اثر نمی تونه مهجور از زیباشناسی و دستور زبان فارسی باشه. به نظر میرسه ترجمه این اثر در قالب زبان محاوره فارسی ناشی از نوعی غفلت نسبت به مکتب نویسنده باشه.
کاربر ۳۹۹۳۴۳۲
تهش خیلی منو شگفت زده کرد ولی خیلی باحال و قشنگ بود
سپیدار
من این داستان را کامل خوانده ام یک داستان عجیبی و دوریان گری مغرور میشه این کتاب در اصل 430 صفحه است این کتاب کلاسیک خیلی خسته کننده است ولی وسط های کتاب پر ماجرا میشه ولی در اصل هیچ مضمون خاصی ندارد.
الینا
کتاب من سیصد و سی و خورده ای صفحه بود با ترجمه فرهاد. یعنی ازداستان کم شده؟؟

حجم

۳۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۳۹۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد