نظرات کتاب ملت عشق
کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک

کتاب ملت عشق

نظرات کاربران

Msn
باسلام این کتاب با تمام قدرت و به بهترین نحو، "بدترین تصویر ممکن از مولانا" را ارائه می دهد. یک لفظ عشق در عنوان کتاب+شایعات ممنوع شدن و... هم در معروف شدن این کتاب بی تاثیر نبوده. تعدادی از دوستان هم به خاطر علاقه به شمس و مولانا اومدن کتاب رو خوندن. ۶ جلد مثنوی با چندین هزار بیت رو ول کنی بیای برای شناخت مولانا کتاب ملت عشق رو بخونی! نویسنده یک عشق زمینی شدیدا سطحی رو آورده چسبونده کنار داستان مولانا! دوستان در نظرات کامل توضیح دادن و من نکات رو تکرار نمیکنم. خلاصه که ای ملت عاشق، اگه میخواید مولانا رو بشناسید برید سراغ خودش.(از وویس های دکتر سروش هم میتونید برای کمک استفاده کنید) موفق باشید.
شادی
کتاب طوری هس که آدم میخواد وسطش یه وقفه ای بگذاره و دربارش فکر کنه و بعد ادامه بده! قسمت هایی که شمس صحبت میکنه بسیار تأثیر گذاره و تلنگری به آدم میزنه مخصوصا قانون هایی که میگه آدم رو به فکر وادار میکنه و یه حس رهایی و آزادی میده. یه حس خوب و ساده نسبت به خدا و نه پیچیده و تحکم آمیز و همراه با ترسی که از بچگی توی ذهنمون کردن که مثلا مجبوری اینکارو بکنی و اگه نکنی خدا نابودت میکنه! اونجایی که درباره ی گل صحرا و اون آدم مست میگه و نشون میده آدم اگه به ته نابودی برسه و بدترین کارها رو انجام بده بازم میتونه دوباره به سمت خدا برگرده در حالی که از نظر آدما اون یه انسان مسخ شده هس و راه برگشتی براش نیس! امان ازین قضاوت ها و دخالت های بیجای آدم ها که به اجبار تحمیل میکنند و نمیذارن هر کسی راهشو بدرستی انتخاب کنه و اسمشم میذارن امر و به معروف و بدتر اون آدم رو از راه درست متنفر میکنن!
T@here
من نظر دوستان رو من باب نسخه صوتی همین کتاب با همین ناشر و مترجم خوندم و یکسری نظرها و رای ها رو، منفی پیدا کردم. این کتاب همزمان دو داستان رو جلو میبره یکی عصر حاضر و در نگاه الا ودیگری زمان گذشته در چشم انداز زندگی شمس و مولانا اگر دلی بخوام بگم اون چیزی که به من انگیزه میداد تا این کتاب رو تا انتها ادامه بدم ، زنگی شمس و مولانا بود، چون کلا از زندگیشون قبل از خوندن این کتاب چیزی نمی دونستم و نگاه متفاوت و عرفانی که نسبت به انسان و دین داشتن و نه این نگاه سطحی که انسان عصر امروز درگیرشه و اون ۴۰ قاعده عشق آدمی نیستم که زیاد فرصت کنم کتاب بخونم، ولی بی علاقه هم به دنیای کتاب نیستم ، هرجا که فرصت پیش آید، خوش آید😊. نظرها همه محترم هستن و هرکس بر اساس برداشتی که از کتاب داره و در مقایسه با سایر کتاب هایی که خونده نگاه کلی به این کتاب داره من از خوندنش خیلی لذت بردم.
مانند ماه.
تمام کسانی که از این کتاب تعریف میکنند فاقد اطلاعات تاریخی از شمس،مولانا،الموت،حسن صباح و فرقه ی‌ حشاشین هستن ،عزیزان دارم بهتون میگم بعد از اینکه حقایق رو با یه سرچ ساده فهمیدین اون وقت متوجه میشید که وقت و پول رو بابت چه چیزی دادین و مغزتون رو با چی پر کردین و از چه چیزی دفاع میکنید!
Moonchild
ولی خانم عزیز این کتاب منبع مناسبی برای شناخت مولانا و شمس نیست صرفا داستانی خیالیه که نویسنده خیلی جاها واقعیت رو نوشته خیلی جاها میلش گرفته از ذهن خودش مایه بزاره متاسفانه مردم کشور ما فکر میکنند این داستان زندگی نامه مولانا و شمس است که اینطور نیست
کاربر 3347434
این کتاب عالیه
silent voice
حس و حال این کتاب مثل یک دریچه زمان شما رو همراه با خودش به دوران زندگی مولانا و شمس می‌بره و شخص ثالث می شید که شاهد تمام اتفاقات اطرافشه می بویید، می بینید و می شنوید همراه هر شخصیت شاید تک فرد نگاه نکردن و اینکه هر فصل راوی خاصی داره جذابیت داستان رو هزار برابر بیشتر می‌کنه جوری که غرق در خود داستان می شید و واقعا لحظاتی رو در اون دوران زندگی میکنید. من این کتاب رو دوبار خوندم و هربار فقط گرسنگی و تشنگی باعث می شد کتاب رو زمین بزارم حتما پیشنهاد میکنم بخونیدش و امیدوارم مثل من از این معجزه ی ادبیات به خصوص با چاشنی زندگی حضرت مولانا و حضرت شمس که لذت بخش ترین اتفاق دنیای صوفیان برای ما آدم های عادی ست آشنا بشید
کاربر ۷۵۵۴۰۴۶
خوشحال میبینم هنوز بین نظرات آدمای با سطح فکر شما وجود دارن
malihe
درسته که کتاب فاخری نیست، ولی بنظرم میتونه یه عده رو به کتاب خوندن علاقمند کنه چون خوندنش راحته و سریع پیش میره و بنظرم کشش داره.
رسول
قطعا
WeAreOne
نمیدونم جملاتی که قراره به کار ببرم براتون مفهومی هم داشته باشه یانه! به نظر من اگر بخواین یک کتاب یا هر چیز دیگه ای رو از جنبه‌ی منفی اون نگاه کنین مشخصه که دید شما نسبت به اون به یک چیز کاملا سمی تبدیل بشه. من به شخصه اگر بخوام بگم من از چهل قائده شمس خیلی چیزها یاد گرفتم و احتمالا این به خاطر مثبت نگری من بوده. و اگر که بخوام درباره‌ی عشق مولانا و شمس صحبت کنم میتونم بگم که این گونه دوستی خیلی زیبا هست و همونطور که گفتم اگر بخواین این مسئله رو با دید منفی بهش بنگرین مشخصه که قرار نیست ازش خوشتون بیاد. و اضافه میکنم که هر شراب و میخوارگی ای توصیف یک انحراف دینی نیست!
.Keyta.
خوندن این کتاب به خاطر مشکلاتی که داشتم تقریبا دو ماه طول کشید.. به خاطر پراکندگی توی خوندنش خیلی اذیت شدم ولی داستانش اونقدری جالب بود که رهاش نکنم. به نظرم روایت جالبی بود. هم روایت شمس و مولانا و هم روایت الا و عزیز. شما از خیانت چه برداشتی می‌کنین؟ خیانت فقط رفتن با فرد دیگه ایه؟ اینکه تو ظاهراً با یک نفر باشی ولی توی عمق وجودت هیچ حسی بهش نداشته باشی خیانت نیست؟ به نظر من این هم خیانت به خودته و هم خیانت به اون فرد. به خاطر اختلاف سلیقه های زیادی که راجع بهش وجود داره مطمئن نیستم پیشنهادش کنم یا نه... به نظرم به هر کتابی یکم فرصت بدین. هر کتاب دریچه‌‌ی ورود به یه دنیاست و دنیای بی نقصی وجود نداره. این ماییم که انتخاب کنیم خوبی هاش رو ببینیم یا بدی هاش..
Feri
خیلی بد بود، جدا از ترجمه بد، با وجود روند کتاب، اتفاقات غیرمعتبر و تخیلی رابطه شمس و مولانا و خیانتی که با اسم رابطه عرفانی مدرن اون وسط اتفاق افتاد، چرا باید انقدر پرفروش باشه؟
کاربر ۴۸۶۲۵۷۶
سلام، کتاب با توجه به شهرتش خیلی هم خوب نبود ، ولی میشه برای تجربه بهتر در مورد خواندن کتاب‌ها مورد مطالعه قرار بگیره و قسمتهای خوبش رو برداشت، بستگی به خود فرد داره.🙂
پریسا شمع
از نظر من جزء رمان های زرد و کم ارزشه و داستان عاشقانه و عرفانی مولانا و شمس رو بسیار نازل و خراب کرده!

حجم

۴۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۱ صفحه

حجم

۴۲۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۵۱۱ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
۵۷,۰۰۰
۴۰%
تومان