نظرات درباره کتاب گالیله و منکران علم و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب گالیله و منکران علم اثر ماریو لیویو

نظرات کاربران درباره کتاب گالیله و منکران علم

نویسنده:ماریو لیویو
امتیاز:
۳.۷از ۶ رأی
۳٫۷
(۶)
arman eghbali
در نمایشنامه "زندگی گالیله" از برشت، میخونیم: حقیقت فرزند زمان است نه فرزند مقامات. جهل ما بی پایان است، وقتی میتوانیم خردلی از جهل خود بکاهیم چرا اینقدر بلندپروازی کنیم؟ . کتاب گالیله و منکران علم بسیار هوشمندانه و دراماتیک نوشته شده. جذاب از نظر داستانی و کارآمد برای امروز چراکه تاریخ در حال تکرار است. و این بار انکار علم نه جهان بینی، بلکه در گرو ازبین رفتن جان خودمان خواهد بود. ماریو لیویو گرمایش زمین را همچون رصد اولین قمرهای مشتری توسط گالیله عینی، علمی، تجربی و قابل اثبات میداند و کلمه "منکران" را عامدانه و در کنایه به اشخاصی که گرمایش زمین را باور ندارند در نام کتاب گنجانده است. انتقادی که به انتشارات دارم چاپ نکردن عکسهای پایان کتاب هست. در صورتی که متن کتاب برخی توضیحات را به تصاویر پایان کتاب ارجاع داده این عکسها نه در نسخه الکترونیکی نه در نسخه چاپی و نه در خود سایت انتشارات قابل دریافت نیستن!
کاربر ۲۹۶۸۷۹۳
دروغه ، رابطه گالیله و کلیسا دشمنی نبود .
علی خورده بین
یه مرضی در اون کشور آفریقایی وجود داره که برخی شهروندانش همه چیزو سیاسی می کنن و دوقطبی می بینن، سیاه و سفید دوست دارن ببینن! مثل کمونیست ها حتی میگن اگه حکومت شون هوادار‌ محیط زیست باشه اون طرفدار ها به نابودی محیط زیست فراخوان میدن! چقدر اون کشور مشکل داره خدا رو شکر ما اونجا نیستیم
arman eghbali
جمله ای در خور توجه از کتاب صفحه 142 قصد روح القدس این بوده است که به ما بیاموزد چگونه به بهشت برویم، نه اینکه به ما بگوید آسمانها چگونه کار میکنند.
mohammadreza
یک کتاب فوق العاده و پر از نکته
متین
یک کتاب عالی با ترجمه مناسب و بسیار روشنگر. از جزئیات بحث‌های گالیله با دانشمندان هم‌عصرش لذت بردم و ارجاعات و یادداشت‌های کتاب به منابع دیگر بسیار مفید بود. تصویری واقعی و کامل از زندگی علمی گالیله.

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد