نظرات کتاب کوری

نظرات کاربران

بیسیمچی
کوری داستان زندگی همه ی ماست داستان زندگی غرق شده هایی که دارن دست و پا میزنن تا زندگی کنن،اما فقط زنده ان...
0
من
کوری ،فعلا تنها اثری است که من از این نویسنده خوندم وبه نظرم اینکه تو این شرایط خاصی که شخصیت های رمان کوری تو اون گرفتار شدن و اونم ی کوری ناگهانی بود اینکه شخصیت های داستان فاقد اسم مشخص بودن و فقط ازروی ویژگی خاصشون از هم تفکیک میشدن باعث میشد خود خواننده هم یکجوری به این کوری ناخواسته مبتلا بشه و اینطوری بتونه آدمای داستانو ازهم جدا کنه . که این خودش نشون از هوش سرشار از نویسنده داره . ودرکل کوری رمان خیلی خوبیه که قطعا باید خونده شه ولی تنها ایرادی که من میتونم به کوری بگیرم پایان این داستان بود که اصلا اونجوری که باید میبود نبود.
ParhamSN
سلام اگه دوست داشتید کتاب های این نویسنده رو بخونید من هجوم دوباره مرگ رو پیشنهاد می کنم
میـمْ.سَتّـ'ارے
"فقط مرد، از چه مرد اصلاً مهم نیست، احمقانه است که بپرسند کسی از چه مرد، بعد از مدتی علت مرگ فراموش می شود، فقط دو کلمه باقی می ماند، او مرد" 📚کوری/ژوزه ساراماگو یک اثر به شدت خاص... خاص بودنش از همون سطور اول مشخصه، توی این رمان هیچ کسی اسم نداره و ما شخصیت ها رو با ویژگی هاشون می شناسیم. ماجراهای داستان بسیار تأثر برانگیزند. مهربانی ها و فداکاری های زن دکتر برامون یادآوری می کنه که حتی اگر تمام مردم دنیا خوی حیوانی پیدا کنند باز هم انسانیت هرگز نمی میره و کسانی پیدا می شن که علم انسانیت رو به دوش بکشن.
0
Sophia
بسیار زیبا. روایتی از حقیقت رفتارهای ناآگاهانه و از روی تکبر انسان ها و پیامدهای آن بر یک جامعه، حقیقت رفتار بر مَسندِ قدرتْ نشستگان دربرابر مردم، و تأکید بر لزوم حفظ آگاهی، امید ، بخشش و ازخودگذشتگی برای ماندن در حالت بینایی. « بیش از آنکه مقلّد باشی، متفکّر باش، درحالی که همواره عظمت خالق خویش و ناچیزی دانسته ها و قدرت اندیشه ات دربرابر او را به خود یاد می آوری.»
Dentist
جز بهترین کتابایی که تا حالا خوندم. واقعا فوق العاده و تکرار نشدنی..
Aa
مطمئنا کوری
کتاب‌بان
در مورد کتاب: از نکات جالب توجه کتاب اینکه شخصیت‌ها اسم ندارن نه حتی اسم مستعار. فقط با عنوان‌هایی که دارن خطاب داده میشن و اسم کشور و شهری که این اتفاق در اون می‌افته هم ازشون خبری نیست. شاید نویسنده می‌خواسته این پدیده رو به اسامی و کشوری خاص محدود نکنه و خواننده اهل هر جا باشه برای جزییات به سلیقه خودش اسم بذاره. و اینکه شرایط بسیار سخت و دشوار شاید بهترین ماشین زمان برای تجربه و برگشت به دوران ماقبل تمدن باشه. در مورد ترجمه: غلط املایی، نگارشی و دستوری بسیار زیادی در این کتاب دیده میشه.
elnaaz
بسیار زیبا . رمان کوری انگار که زندگی همه ما رو به تصویر کشیده بود کورها ی بینا کوری به رنگ سفید که اندک اندک تمام جامعه را فرا می گیرد . امیدوارم اسیر این همه خوش رنگی های زندگی عصر جدید نشویم. اگه این کتاب رو نخوندین توصیه می کنم حتمی بخونیدش.
mah
تا زمانی که این رمان رو بخونم، بارها اسمش رو شنیده و دیده بودم، "رمان نوبل برده ساراماگو" که شرح اغلب جدول ها هم هست! یک کلمه چهار حرفی! 'کوری' رمانی با موضوع جالب و قابل تامل. تنها قسمتی که "طبق نظر شخصی" نمی پسندم، طرز روایت داستانه، چون راوی گاهی بیش از اندازه در داستان دخالت میکنه و دست به تحلیل و نتیجه گیری حوادث میزنه! از شیوه روایتگری که بگذریم، داستان و اتفاقاتش جذاب بود، بخصوص از زمان ورود به تیمارستان که شکل جدیدی از زندگی آغاز شد، و 'وقتی تمدن به دوره یا مرحله لجن بازمیگردد'، طوری که به سختی میتونستم بین خوندنش وقفه ایجاد کنم! با تمام چیزهایی که گفتم، به نظرم لایق امتیاز کامله.
ahmad
من ترجمه عاطفه اسلامیان رو خوندم... کتاب خیلی جالبه ولی ترجمه خیلی خوب نبود پیشنهاد میکنم بخونید البته ترجمه خانم اسلامیان بیشتر شبیه این بود که یک فیلم رو نوشته باشید تا یک کتاب رو ترجمه کرده باشید... اصطلاحات خوبی توش نداشت...
کاربر ۱۵۶۶۱۹۵
سلام. دقیقا چه فرقی بین نسخه های مختلف یک کتاب که قیمت هاش متفاوت؟
کاربر ۱۳۳۵۴۹۷
من با ترجمه ی رضا زارع خوندم. خیلی خوبه
ستاره رضايي
چرا ما کور شدیم، نمی دانم، شاید روزی بفهمیم، می خواهی عقیده مرا بدانی، بله، بگو، فکر نمی کنم ما کور شدیم، فکر می کنم ما کور هستیم کور اما بینا، کورهایی که می توانند ببینند اما اما نمی بینند … کتاب بینایی هم خوبه همین قدر؟

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۲۹۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد