نظرات درباره کتاب تندخوانی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تندخوانی اثر رایان جیمز

نظرات کاربران درباره کتاب تندخوانی

۳٫۴
(۱۰۱)
•° زهــــرا °•
توی معرفی کتاب، وقتی به جمله "تندخوانی به شما توانایی خواندن حداقل یک کتاب در روز را می‌دهد." رسیدم، گفتم شاید یکم سطحی باشه! چرا؟ چون "یه کتاب" معیار خوبی برای سنجش سرعت مطالعه نیست! یه کتاب ( مثل همین کتاب ) ۷۲ صفحه‌ست، یه کتاب ۷۲۰ صفحه! اگه درباره تندخوانی، کتابی خوندین یا سمیناری شرکت کردین، شاید اکثر مطالب براتون تکراری باشه. اما اگه نه، پیشنهاد میکنم این کتاب رو حتما بخونید چون چکیده نسبتا کاملی رو از تندخوانی بهتون میده. یک نقدی که به مطالب وارده، اینه که توی فصل۱۲ مورد۴، گفته شده در محیط مناسب قرار بگیرید: "فضایی انتخاب کنید که باعث حواس‌پرتی نشه. وسایلتون اعم از خودکار و کاغذ و نشان‌گر و ... رو آماده کنید. درست روی صندلی بشینید. دراز نکشید." به‌نظرم این باعث میشه افرادی که مثل من زمان زیادی رو تو مترو یا اتوبوس یا ... میگذرونن که نه تنها وسایل موجود نیست که حتی صندلی هم گیر نمیاد، منتظر شرایط ایده‌آل برای خوندن باشن! هرجا هست بخونید، دنبال شرایط عالی و صندلی و ... نباشید! یک مورد دیگه اینکه توی همین فصل، گفته شده موسیقی مفید گوش کنید. تاجایی که من میدونم، موسیقی گوش دادن موقع مطالعه کار اشتباهیه و باعث کاهش هوش میشه چون مغز باید در آن واحد روی دوتا چیز تمرکز کنه. اگه مایل به امتحان این روش بودید، بیشتر تحقیق کنید. از مترجم بابت ترجمه روان سپاسگزارم.
کاربر کتاب
بله، خیلیا هستند جاهای شلوغ، مثل مترو و... کتاب میخونن و متوجه هم میشن. خیلی کم پیش میاد که همه شرایط محیطی‌مون، برای مطالعه جور باشه. آدم باید توی صف نونوایی هم کتاب بخونه
scorpion
سلام و ممنون بابت نظرتون. من واقعیتش این کتاب رو نخوندم ولی در مورد اون بخش موسیقی ، توی کتاب (بی حدومرز) از جیم کوییک ، گفته میشه که موسیقی سبک باروک برای مطالعه خوبه. فکر کنم اینجا هم منظورش از موسیقی مفید ، موسیقی باروک باشه.
•° زهــــرا °•
خواهش می‌کنم کاری نکردم 🙏🏻
lord sparrowhawk
کتاب بسیار مفیدی است که به صورت یکجا نکات مورد نیاز را به شما آموزش میدهد ، به شخصه معتقدم نیازی به خواندن کتاب های بیشتر در این زمینه ندارید چون نه تنها یادسپاری و استفاده از صد ها نکته و قاعده غیر ممکن است بلکه خسته کننده نیز می‌باشد ، اما این کتاب نکات ضروری و مهم را به صورت خلاصه به شما آموزش میدهد در نتیجه کاربردی تر است . و در پایان پیشنهاد میکنم حین خواندن کتاب از صفحه اول به خودتان ملزم کنید که کتاب را تند بخوانید حتی اگر نمی‌دانید چگونه... و سپس همزمان با یادگیری نکته ها تندخوانی خود را اصلاح کنید .
کاربر کتاب
شما سرعت مطالعه تون بیشتر شد؟
زینب
متشکرم بابت نظر کاربردیتون
محمدرضا
کتاب خوبی در زمینه آموز تندخوانی بود اما در کتاب نگفته بود که چطور با استفاده از تندخوانی درک عمیق تری از مطلب داشته باشیم.
Amir9241
کتاب هنر دقیق خواندن از نشر اختران رو در کنار این کتاب مطالعه کنید. اون کتاب برای من در زمینه درک مطالب راهنمایی های خوبی داشت. امیدوارم برای بقیه هم مفید باشه و در کنار این کتاب تندخوانی ، مطالعه بشه و نتیجه خوبی به دست بیاد.
محمدرضا
ممنون از پاسخ شما 🌹
محسن غضنفری
معمولا بعد از مدتی تند خوانی و عادت به اون سرعت؛ حالا نه خیلی سریع اما درک هم بالا میره. یعنی درک از مطلب همون جا نمی مونه کم کم بالا میره!
منصوره
در کل کتاب خوبیه برای کسی که تصمیم میگیره تندخوانی رو شروع کنه و میخواد یه دید کلی از تندخوانی داشته باشه ولی اطلاعاتش برای تقویت تندخوانی کافی نیس.باید برای تندخوانی در کنارش کتابهای کامل تری مطالعه کرد.در کل برای شروع پیشنهاد میکنم
کاربر ۳۷۶۶۳۶۳
تونی بازان
کاربر ۲۸۲۸۸۰۳
چه کتابی واسه تند خوان شدن خوبه
کاربر ۳۷۱۲۰۰۰
ارزش داره شاید یه نیم ساعت وقتتون رو بگیره مفید بود مخصوصاً تمرین های فصل 13 که آخرین فصل هم هست 👏🏻👏🏻👏🏻
«علی»
کتاب بسیار خوبی بود فقط واسه تلفظ نکردن کلمات در درون خوانی روشی رو پیشنهاد نداد ولی در کل من که چیز های زیادی یاد گرفتم.
•° زهــــرا °•
برای این کار می‌تونید هنگام مطالعه اعداد رو از ۱ تا ۱۰ بلند بشمارید.
absolute darkness
کتابی خوانا و روانی هستش ، بخوام از ایرادش بگمم کلا چنتا نکته مد نظرم بود و انتظار داشتم اونارو بشکافه بهتر توضیح بده ولی مثلا《 گفته حتی در مغز خود هم زمزمه نکنید 》توضیح خواسی ندیدم که بتونه اینو بفهمونه و ما درکش کنیم و، درکل این کتاب پرمفهومی پر محتوایی نیست و اینکه خیلی از نکاتش با یه سرچ ساده هم بالا میاد، یه چنتا نکته خاص داره که اوناروم ندیدم خیلی تاکیدی روشون داشته باشه...
Davood Yazdi
برای آشنایی مقدماتی با تکنیک های تند خوانی خوبه
Farzad
یه کپسول خیلی فشرده که حاوی اطلاعات خیلی پایه‌ای بود.
کاربر طاقچه
خیلی خوبه
محمد مهدب صمیمی
کتاب بیشتر ازین که یاد بده دقیقا چیکار کنیم میگه این روش خوبه که،همونقدریم که داره یاد میده کلی گویی هست. به نظرم توی اینترنت سرچ بزنید و تمارین اونارو انجام بدید بعد برای مکمل و کلا یه سری نکاتی که بد نیستن این کتاب که کوتاهم هست یه ساعته بخونید. خلاصه اگر هدفتون تندخوانی یادگرفته که این کتاب درد شمارو دوا نمیکنه.
امین۳۶۹
"زندگی برای خواندن کتاب های کثیف خیلی کوتاه است." یه سری کتابان وقتی میخونی نمیفهمی اینی که خوندی کتاب خوبی بود یا نه، این کتاب هم اینجوری بود. هیچی از تند خوانی نمیدونستم و با دیدن نوشته روی جلد که روزی یک کتاب بخوانید بود تصمیم گرفتم شروعش کنم بخش زیادی از کتاب فقط در حال تبلیغ تند خوانی بود ولی راهکاری نمیداد. تا اینکه چند تا راهکار و تمرین داد راستش هیچکدوم به دلم نشستن. نمیدونم تند خوانی اینی بود که من توی این کتاب خوندم یا نه ولی هرچی بود نسبت به تندخوانی کاملا سرد شدم. شاید در آینده یه کتاب دیگه درباره تند خوانی بخونم شاید. امیدوارم اگه این کتاب رو خوندید برای شما مفید باشه. مراقب همدیگه باشیم کنار همدیگه باشیم.
کاربر 5359009
تند خوانی مهارت خوبیه اما بنظر من باید کتابا طوری باشه که انقد توش گزافه گویی و تبلیغات نباشه،اول کتاب که همش تبلیغاته این کتاب رو بخون فلان میشی تو با تند خوانی فلان میشی ......زیادم از روانشناسی زرد توش استفاده شده ،خیلی از مطالب انگاراز گوگل سرچ زده ،....
Koiomi
ضعیف و تئوریک و تکراری. اگه قصد جدی دارید اصلا سمت این کتاب نیاید، اتلاف وقته.
کاربر کتاب
شما کتابی رو برای تندخوانی پیشنهاد میکنید که عملی باشه؟ من چندماهه هرچی فیلم آموزشی راجع به تندخوانی دیدم، باز هم نهایتش سرعت مطالعه ام 120 الی 170 کلمه در دقیقه میشه
Mohammad Taheri
این کتاب به دو دلیل برای من مفید بود یک : کم حجم بون نسبت به بقیه کتاب های موجود در این زمینه و دو: ارائه‌ مهمترین نکات درباره تند خوانی * فصل آخر کتاب خیلی خوب بود
ناقص الدین شاه
جالبه برای اینکه بتونیم سریع تر یه کتابو تموم کنیم باید قبلش کلی کتاب بخونیم ))) چی شد که این طوری شد همه چی
سیما
هیچ روش کاربردی رو اموزش نمیده فقط میگه تندخوانی خوبه برید یادبگیرید...
absolute darkness
👌🤣🤣🤣🤣
mohammad tagilo
کتاب کاربردی نبود...
حسین جهان بخش
عالی بود
وانیا
مطالب خیلی پایه ای بود و انگار تیترهای پراکنده ای بود بدون شرح کامل و جامع از موضوع.انگار در حال خواندن خلاصه مقاله‌ای هستم. در کل سخت میشد بعد از تمام کردن این کتاب گفت که چیزی متفاوت یاد گرفتم و قدم بزرگی در جهت یادگیری برداشتم !!!!

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

حجم

۴۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۷۲ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد