بریده‌های کتاب بیشعوری
کتاب بیشعوری اثر خاویر  کرمنت

کتاب بیشعوری

نویسنده:خاویر کرمنت
امتیاز:
۳.۵از ۲۵ رأی
۳٫۵
(۲۵)
رواداری و مدارا بی‌شعورها همیشه می‌خواهند فقط خودشان روی قله باشند و دیگران ته دره. تا زمانی که وضعیت اینطور باشد با شما مدارا می‌کنند، ولی اگر بخواهید این وضع را تغییر دهید، مثلاً خود را بالا بکشید آن وقت دلشان را شکسته‌اید و هر چه دیدید از چشم خودتان دیده‌اید. مقصر همهٔ اتفاقات ناگوار که بعد از دلشکستن بی‌شعورها برای شما رخ خواهد داد، طبق معمول، آنها نیستند. بی‌شعورها برای عشق حدو مرز قائلند. در سر کارشان، سعی می‌کنند با هر وسیله‌ای که شده برای خودشان محدوده ایجاد کنند تا به همکاران و رقیبانشان هشدار دهند که نباید به قلمرو آنها نزدیک شوند. در خانه هم می‌خواهند همسر و بچه‌هایشان زیاد به آنها نزدیک نشوند. بی‌شعورها با هر چیزی کنار می‌آیند به شرط آنکه در حد و مرزهایی که خودشان مشخص کرده‌اند قرار بگیرند
Mr Bhg
بی‌شعوری یک نوع اعتیاد است که میل به قدرت، تحقیر و سرکوب کردن دیگران دارند، وظیفه نشناس هستند و میل دارند بر دیگران تسلط داشته باشند.
شمع'
بی‌شعورها می‌توانند: ـ پوزخند بزنند. ـ ریشخند کنند. ـ از شنیدن بدبختی دیگران بخندند. ـ وقتی که زرنگ بازی می‌کنند از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجند. هرگز نمی‌توانند کنار دیگران شاد باشند یا با شوخ‌طبعی، دیگران را شاد و خوشحال کنند.
Mr Bhg
بی‌شعورها نظرشان این است که همهٔ آدم‌های روی زمین وظیفه دارند که خواسته‌های آنها را برآورند و اسباب عشرتشان را فراهم کنند. در کارهای دیگران دخالت می‌کنند. ناراحت می‌شوند که می‌بینند دیگران به فکر خودشان هستند و اگر کسی از آنها بخواهد به فکر خودشان باشند باز هم ناراحت هستند
Mr Bhg
وقاحت بی‌شعور در زندگی هم وقاحت دارد و هم پررویی حتی حرف زدن و نظر دادنشان صرفاً راهی برای وقیح بودن اوست
Mr Bhg
خشم یکی از چیزهایی که بی‌شعورها استثنائاً خوب آن را می‌شناسند خشم و عصبانیت است. آدم‌هایی نیستند که فقط بعضی وقت‌ها از کوره درمی‌روند، بلکه همیشه از کوره درمی‌روند. آنها عصبانیت را بهترین وسیله برای رویارویی با دنیای درنده‌ای که در آن زندگی می‌کنند می‌دانند. شعار او این است: هیچ وقت با آدم عصبانی مثل خودش رفتار نکن، بلکه ده برابر عصبانی‌تر برخورد داشته باش.
Mr Bhg
عشق بی‌شعور در تمام عمر، عشق می‌ورزد، ولی فقط به خودش. به قول یکی از بیمارانم تنها مرام آدم بی‌شعور آن اشت که فقط به خودش عشق بورزد.
Mr Bhg
بی‌شعورها معمولاً در این شرایط که باشند حالت تهاجمی به خود می‌گیرند. زمان بیدار شدن از خواب. وقتی حس کنند نسل‌شان بر دیگران کمتر شده است. زمانی که مورد انتقاد قرار می‌گیرند. وقتی کسی مچشان را موقع کار خلاف بگیرد. وقتی قدرتش را به چالش بگیرند. وقتی باید قسط عقب مانده‌شان را بپردازند.
Mr Bhg
تهاجم آنها نسبت به همه چیز حالت تهاجمی دارند. در جنگ، صلح و حتی در گفتن دوستت دارم هم حالت تهاجمی دارند. بدون این موقعیت‌ها هم، جلوی آینه ژست تهاجمی به خود می‌گیرند.
Mr Bhg
در اصل احساسات یک آدم بی‌شعور تا درمان نشود، جریحه‌دار هم نمی‌شود.
شمع'

حجم

۱۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۱۲۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد