بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۸ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
کار کمی انجام دادن، تاحد فوق‌العاده زیادی بزرگ‌تر و بهتر از هیچ کاری انجام ندادن است (چه به لحاظ محاسبات ریاضی وچه به لحاظ عملی).
بامن‌بخوان
انگیزه‌های بزرگ اگر نتیجه‌ای به همراه نیاورند، بی‌ارزش هستند.
بامن‌بخوان
«یک سفر هزار مایلی، با اولین قدمی که برمی‌دارید آغاز می‌شود.»
بامن‌بخوان
ظریهٔ انگیزشیِ رشد معتقد است: اگربخواهم کاری را انجام دهم، لازم نیست که خود را مجبورکنم (لازم نیست که از نیروی اراده استفاده کنم)! درست است، هنگامی‌که انگیزه‌تان بالاست انجام کارها بسیار آسان است و اگر هم نیازی به نیروی اراده باشد، ارادهٔ کمی می‌طلبد.
مریم قنبری
اگر می‌خواهید شادتر باشید، شادمانی کردن برای بُردهایتان، مؤثرترین راهکار برای آن است که حس خوبی نسبت به زندگی‌تان داشته باشید
سارا
وقتی برای انجام کاری، حس مقاومت می‌کنم، کوچک‌ترش می‌کنم و سپس مشکل حل می‌شود.
Aso
با سیستم خرده‌عادت‌ها محدودیتی برای جلو رفتن ندارید. خودتان را ضربه فنی کنید و بیش ازحد، از خود کار بکشید. تا زمانی که مشکلی برای انجام حداقل خرده‌عادت‌هایتان در روز بعد نداشته باشید، همه‌چیز خوب پیش خواهد رفت.
Aso
یک سفر هزار مایلی، با اولین قدمی که برمی‌دارید آغاز می‌شود
کاربر ۸۶۷۲۹۰۴
خرده‌عادت‌ها می‌توانند با کوچک آغاز کردن، آن را حفظ کنند. اما حقیقت این است که اگر محدود باشد فقط به دلیل این است که ما چنین اعتقادی داریم. این چه معنایی برای خرده‌عادت‌ها دارد؟
مهمان یکی دو روزه
هنگامی که رفتار تبدیل به عادت شد، می‌توانید حدلازم‌های بالاتری از خود انتظار داشته باشید (مانند من که پس از انجام روزی یک حرکت شنا به مدت شش ماه، حدلازم رفتن به باشگاه را برای خود در نظر گرفتم که درجهٔ سختی متوسطی داشت). از آنجا که شما با خرده‌عادت‌ها، شالودهٔ مستحکمی را پایه‌گذاری کرده‌اید و اراده‌تان را بالا برده‌اید، راحت‌تر می‌توانید به حدلازم‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنید. اما دوباره تکرار می‌کنم، اگر با انجام همان حدلازم‌های کوچک، به نتایج خوبی رسیده‌اید، عجله‌ای نیست که حتماً حدلازمتان را بالاتر بکشید.
library
اگر اضافه کردن بر حدلازم، حس امنیت را از شما می‌گیرد، تغییرش ندهید. همین حد کافی است، بازهم توانسته است برایتان عادتی بسازد و یک عادت کوچک را می‌توان تقریباً به آسانی بالا کشید.
library
برخلاف بسیاری افراد که اهدافی تأثیرگذار و نتایجی خجالت‌آور دارند، شما فردی باشید با اهدافی خجالت‌آور (کوچک)، اما نتایجی تأثیرگذار.
library
خوب است که هیجان‌زده شوید، اما هیجان‌زدگی باعث دوام کار نمی‌شود. با خرده‌عادت‌ها، هرروز خود را پایبند می‌کنید که برای به‌وجودآوردن بزرگ‌ترین تفاوت در زندگی‌تان، کوچک‌ترین کارها را انجام دهید. اگر مردد هستید، بازهم خوب است- فقط یک‌بار امتحان کنید و خودتان متوجه خواهید شد.
library
چگونه مردک بی‌برنامه‌ای توانسته است در حین اینکه مقاله‌هایی ۳-۴ هزار کلمه‌ای برای صفحهٔ خود می‌نویسد، این کتاب را هم بنویسد؟ من حد لازم کوچکی برای خود در نظر می‌گیرم- روزی فقط ۵۰ کلمه. درهفتهٔ اول توانستم به‌طور میانگین ۱۰۰۰ کلمه بنویسم. در هفتهٔ دوم ۱۵۰۰ کلمه، و در هفتهٔ سوم به ۲۰۰۰ کلمه در روز رسیده‌ام. راستش تلاش من بیشتر نشده بود بلکه انجام این کار برایم آسان‌تر از قبل شده بود.
library
در هفتهٔ سوم هستید و متوجه می‌شوید که اوه، من هنوز دارم همین کار را ادامه می‌دهم. در هفتهٔ ششم نتایجش را می‌بینید (تعداد کلمات، ماهیچه‌ها، کم‌شدن وزن و غیره.) و عقاید قبلی‌تان درمورد اینکه چه می‌توانستید بکنید، جلوی چشمتان در هم می‌شکند. تا زمانی که کوچک فکر کنید، می‌توانید یک نیروی تخریبی مهیب باشید. آن نیروی حرکت آنی که می‌سازید و تغییر طرزفکری که در شما اتفاق می‌افتد، هیجان‌زده‌تان خواهد کرد، همان‌طور که مرا هیجان‌زده کرد.
library
اگر بخواهید راهکارهایی که این روزها رواج یافته اند را به کار بگیرید، احتمالاً باید با خود کلنجار بروید که ذهنتان را تغییر دهید. چنین راهکارهایی بر مبنای باانگیزه‌ساختن خود و اینکه به خود بگویید وقتی شرایط سخت می‌شود نباید تسلیم شد، شکل گرفته‌اند. اما چنین انگیزهٔ سطح پایینی نمی‌تواند مدت زیادی دوام بیاورد.
library
دلیل اینکه چنین کارهایی در زندگی‌مان به چالش‌های رعب‌آوری تبدیل می‌شوند این است که در جامعه‌ای انگیزه‌محور تربیت شده‌ایم که به ما می‌گوید باید انگیزه‌ات تاحدی لبریز باشد که بتوانی آرزوهایت را محقق کنی، درغیراین‌صورت بهتر است بروی رخت‌هایت را بشویی! ذهن ما را با هنجارهای اجتماعی، عقاید محدودکننده و اهدافی مغلوب‌کننده، آموزشِ اشتباه داده‌اند.
library
خرده‌عادت‌ها شما را متقاعد می‌کنند که اضافه‌کردن رفتارهای سالم به زندگی‌تان، کاری آسان است، حتی اگر همین حالا به آسان‌بودنشان شک دارید، هنگامی که شروع به انجام آنها کردید، انتخاب دیگری جز باورداشتن آسان‌بودنشان نخواهید داشت.
library
وقتی برای انجام کاری، حس مقاومت می‌کنم، کوچک‌ترش می‌کنم و سپس مشکل حل می‌شود.
library
اگر فکر می‌کنید که این راهکار قطعاً و کاملاً مضحک و احمقانه به نظر می‌رسد، به این دلیل است که گمان می‌کنید می‌توانید بیشتر از آن را انجام دهید. غرورتان به شما می‌گوید که بهتر از آنی هستید که بخواهید وظایفتان را به گام‌هایی کوچک تقسیم کنید.
library

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان