بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۷ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
تنها راه برای ساخت عادت این است که به دیگر قسمت‌های مغزتان بیاموزید که آنچه قشر پیش‌پیشانی می‌خواهد، انجام دهند. قشر پیش‌پیشانی است که در برابر کیک شکلاتی مقاومت می‌کند (اگراصلاً بشود مقاومت کرد!)، اوست که می‌خواهد شما فرانسه بیاموزید، خوش‌اندام باشید و آرزو می‌کند که روزی بتوانید کتابی بنویسید. او همان قسمت خودآگاه مغز شماست که شما آن را «شخصِ خودتان» تلقی می‌کنید. اما مشکل اینجاست که این قشر خیلی زود خسته می‌شود، شاید صحیح‌تر است که بگوییم به این دلیل زود خسته می‌شود که عملکردش بسیار قوی است، یک مصرف‌کنندهٔ بی‌رویهٔ انرژی است که شما راخسته می‌کند و هنگامی‌که خسته بشوید (یا همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم هنگامی‌که استرس بر شما وارد شود)، قسمت تکرارکننده، وارد کار می‌شود.
Fereshteh Radmanesh
استرس رفتار عادت‌گونه را تشدید می‌کند- به سمت رفتاری بهتر یا بدتر!
Fereshteh Radmanesh
پروفسور وندی وود بر اساس نتایج تحقیقاتش که در مجلهٔ شخصیت و روانشناسی اجتماعی به چاپ رسیده است، می‌گوید: «هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید». این قضیه درمورد هر دوعادت خوب و بد صدق میکند.
Fereshteh Radmanesh
مسیرهای عصبی، کانال‌های ارتباطی مغز هستند و این مسیرها همان چیزی هستند که ما در دنیای فیزیکی «عادت» می‌نامیم.
Fereshteh Radmanesh
عادت‌ها، تک‌رفتارهایی هستند که اغلب به‌طور مداوم تکرارشان می‌کنیم (اغلب به‌طور روزانه) و همین عنصر تکرار در طولانی‌مدت، بر مزیت یا ضرر چشمگیر آن رفتار، تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌افزاید.
Gisoo
خرده‌عادت، یک رفتار مثبت بسیار کوچک است که هرروز، خود را مجبور به انجام آن می‌کنید.
Gisoo
۱. کار کمی انجام دادن، تاحد فوق‌العاده زیادی بزرگ‌تر و بهتر از هیچ کاری انجام ندادن است (چه به لحاظ محاسبات ریاضی وچه به لحاظ عملی). ۲. کار کمی انجام دادن در هر روز، تأثیر بسیاربیشتری دارد از اینکه حجم زیادی ازکار را در یک روز انجام دهید... تاچه حد تأثیر دارد؟ باید گفت که تأثیری بسیار حیرت‌انگیز، زیرا انجام مقدار کمی از کار در هر روز کافی‌ست تا عادتی اساسی و عمری درخود ایجاد کنید.
Fereshteh Radmanesh
طبق تحقیقات انجام شده، افراد به مرور زمان، توانایی خودکنترلی خود را بسیاردستِ بالا می‌گیرند. این دو نکته ساده به خوبی نشان می‌دهند که چرا بسیاری از مردم با خود کلنجار می‌روند تا بتوانند تغییری در خود ایجاد کنند، اما نمی‌توانند. آنها جاه‌طلبی‌های بزرگی دارند وعلاوه‌بر آن، توانایی خود را هم برای تغییر، بسیار دست‌بالا می‌گیرند واین تناقضی بین خواسته و توانایی به وجود می‌آورد.
Fereshteh Radmanesh
۱. کار کمی انجام دادن، تاحد فوق‌العاده زیادی بزرگ‌تر و بهتر از هیچ کاری انجام ندادن است (چه به لحاظ محاسبات ریاضی وچه به لحاظ عملی). ۲. کار کمی انجام دادن در هر روز، تأثیر بسیاربیشتری دارد از اینکه حجم زیادی ازکار را در یک روز انجام دهید
Gisoo
انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد
Gisoo
تغییر از ننوشتن چیزی تا نوشتن ۲۰۰۰ کلمه در روز یا تغییر از لم‌دادن روی مبل تا روزی یک ساعت ورزش. مشکل اینجاست که چنین برنامه‌هایی، حد زیادی از اراده را می‌طلبند. این یک معادلهٔ ریاضی است که به نفع شما جواب نمی‌دهد، مگر اینکه ماهیچه‌ای قوی و خودکار داشته باشید؛ در غیر این صورت، سوختتان تمام خواهد شد. مغز در برابر تغییرات بزرگ، مقاومت می‌کند.
bahi
«اگر ایده‌هایت را اجرا نکنی، می‌میرند.»
مرجان
«قوانین را به‌خوبی فرابگیر تا بتوانی به راحتی آنها را زیرپا بگذاری.» دالای لاما
بامن‌بخوان
طبق نتایج به‌دست‌آمده از این فراتحلیل، پنج عامل مهمی که باعث تخلیهٔ نفس می‌شوند تلاش، دشواری از پیش حس شده، تأثیر منفی، خستگی فکری و سطح گلوکز خون تشخیص داده شدند. پس این عوامل، پنج مانع بزرگی هستند که نمی‌گذارند ما با استفاده از راهکاری اراده‌محور به موفقیت خود ادامه دهیم.
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
میانگین مدت زمانی که برای ساخت یک عادت موردنیازاست، ۶۶ روز گزارش شد.
پانیذ منصوریان
«هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید». ا
پانیذ منصوریان
۶. خرده‌عات‌ها، هشت گام تا تغییری بزرگ این هشت گام به شما نشان خواهند داد که چگونه عادت‌هایتان را انتخاب کرده، سفرتان را برنامه‌ریزی کرده و اولین گام‌های کوچکتان را به جلو بردارید. در این بخش، هر مرحله را با جزئیات ریزترش بررسی کرده و به اهمیت آنها، به راهکارهای متفاوتی که می‌توان در این مسیر انتخاب کرد و چگونگی به‌کارگیری آنها به بهترین شکل ممکن، خواهیم پرداخت.
کاربر ۲۰۵۸۳۵۷
قدرتمندترین ابزار زندگی تداوم است، زیرا این تنها راهی است که می‌توان رفتارها را به عادت تبدیل کرد و وقتی‌که غیرعادتی تبدیل به عادت می‌شود، در حقیقت به این معناست که از نقطهٔ نبرد با ذهنتان به نقطه‌ای رسیده‌اید که می‌توانید دیگر نیروها را با آن همراه کنید.
اسماعیل
اگر انتظار شکست دارید، نتایج مثبت به ندرت به سراغتان خواهند آمد.
بامن‌بخوان
طبق اصل صورتک‌های غلط، شما خلاف آنچه که درحال حاضر به آن می‌اندیشید را، مجسم می‌کنید و ایده‌های خلاقانه‌ای را که از اندیشیدن به آن به ذهنتان می‌رسد بررسی می‌کنید. یک مثال ابتدایی: به جای ساخت یک آسمان‌خراش، اگر سازه‌ای در عمق زمین بنا کنید چه؟ این روش تفکر که خود را مجبورکنید دیدتان را بازتر کرده و طیفی از امکاناتی که در اختیار دارید را در نظر خود مجسم کنید، می‌تواند ایده‌های خلاقانه‌ای به ذهنتان بیاورد.
بامن‌بخوان

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان