بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۱۳ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
در جمع‌بندی باید گفت که خرده‌عادت، یک رفتار مثبت بسیار کوچک است که هرروز، خود را مجبور به انجام آن می‌کنید. برداشتن گام‌های کوچک همیشه جواب می‌دهد و عادت‌ها با تداوم انجام کاری، ساخته می‌شوند. پس این دو باید همیشه در کنار یکدیگر بمانند. انگار دارد از فیلم گرگ‌ومیش هم عاشقانه‌ترمی‌شود!
یا علی
قرعه‌کشی یک بانک آن‌قدر بزرگ است که احتمال باخت در آن زیاد است اما خرده‌عادت‌ها به قدری کوچک‌اند که احتمال باخت در آنها بسیار بعید به نظر می‌رسد؛ و بنابراین با انجام خرده‌عادت‌ها، هرگز حس مخربی که پس از شکست در رسیدن به یک هدف به شما دست می‌داد را تجربه نخواهید کرد. این یکی از معدود سیستم‌هایی است که عملاً موفقیت هرروزهٔ شما را تضمین می‌کند و باید آن را قدردانِ این مارپیچ تشویق‌کنندهٔ قدرتمند و اهداف همیشه دست‌یافتنی باشیم. خرده‌عادت‌ها باعث شده‌اند که حس کنم هرگز متوقف نخواهم شد درصورتی‌که قبل ازشروع خرده‌عادت‌ها، احساس می‌کردم که هرگز نمی‌توانم کاری راشروع کنم.
یا علی
توضیح مختصری درمورد خرده‌عادت‌ها ازآنجا که درطول کتاب به خرده‌عادت‌ها بسیار اشاره خواهم کرد، می‌خواهم در اینجا توضیح کوچکی درمورد آن بدهم. یک خرده‌عادت دراصل نسخهٔ فوق‌العاده کوچک‌تری است از عادت جدیدی که می‌خواهید بسازیدش. ۱۰۰ حرکت شنای روی زمین در یک روز به یک حرکت شنا مختصر می‌شود. نوشتن سه‌هزار کلمه در هرروز به ۵۰ کلمه در روز محدود می‌شود. همواره مثبت اندیشیدن به دو فکر مثبت اندیشیدن در روز تبدیل می‌شود. زندگی به سبکی سرمایه‌گذارانه به دو ایدهٔ سرمایه‌گذارانه در روز تغییر پیدامی‌کند (از میان هزاران سرمایه‌گذاری). بنیان سیستم خرده‌عادت‌ها بر پایهٔ برداشتن «گام‌هایی تا حد احمقانه‌ای کوچک» استوار شده است. ایدهٔ گام‌های کوچک، ایدهٔ جدیدی نیست، اما چگونگی و چراییِ به‌کارگیری آن، چیزی‌ست که به اندازهٔ کافی به آن پرداخته نشده است. قطعاً گام‌های کوچک نیز ایده‌ای نسبی است زیرا شاید گامی کوچک برای شما، جهش بزرگی برای من محسوب شود. اصطلاح «تاحد احمقانه‌ای کوچک»، به خوبی منظور من را می‌رساند، زیرا اگر یک گام، نسبت به حداکثر توانایی شما تاحد احمقانه‌ای کوچک باشد، باید گفت که فوق‌العاده است.
یا علی
قدرتمندترین ابزار زندگی تداوم است
مهدی چراغی
سؤال سادهٔ «چرا؟»، بهترین روش برای کاویدن هستهٔ هرچیز است.
مهدی چراغی
تفاوت میان برندگان و بازندگان در این است که بازندگان هنگامی که همه‌چیز خسته‌کننده و یک‌نواخت می‌شود، از حرکت می‌ایستند.
rezabt
مزیت استفاده از عادت‌ها، مقاومت کمتر و خودبه‌خود انجام‌شدن بیشتر کارهاست.
مهدی چراغی
عادت‌ها درذهن ما چه نامیده می‌شوند؟ مسیرهای عصبی، کانال‌های ارتباطی مغز هستند و این مسیرها همان چیزی هستند که ما در دنیای فیزیکی «عادت» می‌نامیم. عملکردش به این‌صورت می‌باشد: هنگامی‌که مسیر عصبیِ متعلق به عادتی خاص توسط فکر یا نشانه‌ای خارجی شکل گرفت، یک شارژ الکتریکی در سرتاسر مسیر عصبی شلیک می‌شود و شما خود را ملزم به انجام کاری عادت‌گونه می‌بینید. برای مثال، اگر هرروز فوراً بعد از بیدارشدن از خواب، دوش می‌گیرید، یک مسیرعصبی مخصوص این رفتار، در ذهنتان به‌وجود آمده است. ازخواب بیدار می‌شوید، «نورون‌های عصبی دوش‌گرفتن» جریان را در سرتاسر مسیر شلیک
elahe rezvanian
برای ایده‌های خرده‌عادتی بیشتر به وب‌سایت minihabits.com سری بزنید.
کاربر ۵۲۲۱۶۱۷
برای ایده‌های خرده‌عادتی بیشتر به وب‌سایت minihabits.com سری بزنید.
کاربر ۵۲۲۱۶۱۷
دوعامل کلیدی در تغییر عادت، تکرار و پاداش هستند. وقتی که پاداشی وجود داشته باشد، تمایل بیشتری خواهیم داشت که کاری را تکرار کنیم.
fateme.ghorbanzadeh
(رایگان) ‫Lift درسیتم اندروید هم هست (بتا) و امتیازی که استفاده‌کنندگان به آن داده‌اند، ۳.۱ از ۵ می‌باشد (نه خیلی خوب). شناخته‌شده‌ترین برنامهٔ پیگیری عادت، با بالاترین امتیاز داده‌شده در اندروید، برنامهٔ Habit Streak Plan
کاربر ۵۲۹۰۸۲۳
طبق اصل صورتک‌های غلط، شما خلاف آنچه که درحال حاضر به آن می‌اندیشید را، مجسم می‌کنید و ایده‌های خلاقانه‌ای را که از اندیشیدن به آن به ذهنتان می‌رسد بررسی می‌کنید
me
اگر با چندبار استفاده از راهکاری خاص، به نتیجه‌ای نرسیدید، باید راهکار دیگری را امتحان کنید. مهم نیست اگر برای دیگران جواب می‌دهد اما برای شما جواب نمی‌دهد! این درسی است که کاش سال‌ها پیش آموخته بودم.
me
همه‌جای مغز به‌جز قسمت پیش‌پیشانی مشخص می‌کند که «این چیست» درحالی‌که قسمت پیش‌پیشانی بر «چه می‌توانست باشد» تمرکز دارد.
افشاری نژاد
انگیزه‌های بزرگ اگر نتیجه‌ای به همراه نیاورند، بی‌ارزش هستند. برای مثال، من می‌توانم بگویم که هرروز دوساعت ورزش خواهم کرد اما اگر هرگز ورزش نکنم، آن میزانِ انگیزهٔ ابتدایی، دیگرمعنایی نخواهد داشت. درواقع انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد. ۲. طبق تحقیقات انجام شده، افراد به مرور زمان، توانایی خودکنترلی خود را بسیاردستِ بالا می‌گیرند.
کاربر ۱۹۰۲۹۴۱
چه چیز درمورد تکان‌دادن بدنتان تا این حد دشوار است؟ چه چیز طاقت‌فرسایی در ثابت نشستن به مدت یک ساعت و فهم یک متن وجود دارد؟! دلیل اینکه چنین کارهایی در زندگی‌مان به چالش‌های رعب‌آوری تبدیل می‌شوند این است که در جامعه‌ای انگیزه‌محور تربیت شده‌ایم که به ما می‌گوید باید انگیزه‌ات تاحدی لبریز باشد که بتوانی آرزوهایت را محقق کنی، درغیراین‌صورت بهتر است بروی رخت‌هایت را بشویی! ذهن ما را با هنجارهای اجتماعی، عقاید محدودکننده و اهدافی مغلوب‌کننده، آموزشِ اشتباه داده‌اند.
Sobhan
این همان نکتهٔ طلایی رشد شخصی است. نتایج تحقیقات انجام شده ثابت می‌کند که م
Amirabbas Mokhlesi
هرگز اجازه ندهید احساساتتان یک بار دیگر شما را از حرکت بازدارند.
Amirabbas Mokhlesi
همه چیز با قدم کوچکی که در آن مسیر برداشته‌اید، آغاز شده است.
mahdi_313

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان