بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۱۰ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
«انجام کارها به طور مداوم است که به زندگی‌مان شکل می‌بخشد و نه به‌طور هرازگاه»
library
رفتارها (یا عادت‌ها) ی جدید با استفاده از انگیزه و نیروی اراده شکل می‌گیرند. - انگیزه قابل اعتماد نیست؛ بنابراین نمی‌تواند راهکاری برای ساخت عادت‌ها محسوب شود. - نیروی اراده قابل اعتماد است؛ اما فقط در صورتی که آن را تمام نکنید. - پنج دلیل اصلی تخلیهٔ نیروی اراده شامل تلاش، دشواری از پیش حس شده، تأثیر منفی چیزی، خستگی درونی و سطح گلوکز خون می‌باشد. - اگر ما بتوانیم با موفقیت براین پنج مانع غلبه کنیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم.
library
عادت‌ها از یک برنامهٔ کلی نوشته‌شده بر مبنای «چنانچه همهٔ شرایط جور باشد تا بتوانید تمرین نوشتن کنید و یا ورزش کنید»، به وجود نخواهند آمد. بلکه باید زمان انجام آن کار را روی تقویمتان مشخص کرده و سپس انجامش دهید و چنین کاری فقط ارادهٔ شما را می‌طلبد.
library
اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید احساسات و کارهای شما باید همیشه با یکدیگر همخوانی داشته باشند. چنین اعتقادی سبک زندگی‌ای محدودکننده و کسل‌کننده برایتان خواهد ساخت.
library
اما مشکل اینجاست که این قشر خیلی زود خسته می‌شود، شاید صحیح‌تر است که بگوییم به این دلیل زود خسته می‌شود که عملکردش بسیار قوی است، یک مصرف‌کنندهٔ بی‌رویهٔ انرژی است که شما راخسته می‌کند و هنگامی‌که خسته بشوید (یا همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم هنگامی‌که استرس بر شما وارد شود)، قسمت تکرارکننده، وارد کار می‌شود.
library
تنها راه برای ساخت عادت این است که به دیگر قسمت‌های مغزتان بیاموزید که آنچه قشر پیش‌پیشانی می‌خواهد، انجام دهند.
library
طبق تجربیات من، اولین نشانهٔ اینکه توانسته‌اید عادتی بسازید این است که از مقاومتتان در برابر انجام آن کار، کم شود و همین حسی فوق‌العاده به شما می‌بخشد.
library
«هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید».
library
هرقدر که عادت شما بیشتر در وجودتان ریشه کند، مسیرهای عصبی مربوطه، به معنای واقعی ضخیم‌تر و قوی‌تر می‌شوند.
library
مسیرهای عصبی، کانال‌های ارتباطی مغز هستند و این مسیرها همان چیزی هستند که ما در دنیای فیزیکی «عادت» می‌نامیم.
library
عادت‌ها به‌طور مستقیم در دسترستان قرار ندارند- نمی‌توانید فوراً عادتی را ساخته یا حذفش کنید. آنها در طول زمان و با تکرار قالب‌بندی می‌شوند.
library
معمولاً برای آنکه پیشرفتی نداشته‌ایم، به سرعت خود را سرزنش می‌کنیم، اما به ندرت خود رابه‌خاطر راهکارهایمان سرزنش می‌کنیم. پس همان راهکارها را بارها و بارها تکرار می‌کنیم و به هر دری می‌زنیم که همان راهکارها جواب بدهند اما نکته‌ای هست- اگر با چندبار استفاده از راهکاری خاص، به نتیجه‌ای نرسیدید، باید راهکار دیگری را امتحان کنید. مهم نیست اگر برای دیگران جواب می‌دهد اما برای شما جواب نمی‌دهد! این درسی است که کاش سال‌ها پیش آموخته بودم.
نسیم دریا
خرده‌عادت‌ها تقریباً هیچ نیازی به اراده ندارند. پس چنان‌چه شما لبریز از انرژی نیروی اراده هستید، خرده‌عادت‌ها کمکتان خواهند کرد که راه بیفتید و شرایطی را برایتان فراهم می‌کنند که پیشرفت مازادی عایدتان شود. اگر کاملاً خسته‌اید و دیگر اراده‌ای برایتان باقی نمانده، بازهم خرده‌عادت‌ها شما را به راه خواهد انداخت و شرایطی را فراهم خواهد آورد که بتوانید توانایی‌هایتان را بیشتر بروز دهید.
احسان رضاپور
کار کمی انجام دادن در هر روز، تأثیر بسیاربیشتری دارد از اینکه حجم زیادی ازکار را در یک روز انجام دهید...
library
کار کمی انجام دادن، تاحد فوق‌العاده زیادی بزرگ‌تر و بهتر از هیچ کاری انجام ندادن است (چه به لحاظ محاسبات ریاضی وچه به لحاظ عملی).
library
بسیاری از اوقات هنگامی‌که خسته‌اید، مشغول‌کردن ذهن یا بدنتان می‌تواند شما را بیدار نگه دارد.
کاربر ۶۸۸۳۱۹۳
هیچ‌چیز تأثیرگذارتر و الهام‌بخش‌تر از این نیست که خود را در حال حرکت و انجام کاری ببینید. اگر اینها همه را در کنار هم قرار دهیم به معادله‌ای خواهیم رسید: یک گام کوچک + رفتار مطلوب شما = احتمال بالاتری برای برداشتن گام‌های بعدی در جهت آن رفتار مطلوب
کاربر ۶۸۸۳۱۹۳
اشتباهی که افراد، هنگام هدف‌گذاری مرتکب می‌شوند این است که در نظر نمی‌گیرند سطح انگیزه و سطح انرژی‌شان می‌تواند به طرز چشمگیری دچار نوسان شود
کاربر ۷۵۵۳۹۵۶
از مثال‌های دیگری که کمتر عینی هستند می‌توان به مثبت اندیشیدن و قدردان بودن اشاره کرد که تأثیر چشمگیری بر زندگی‌تان دارند. با خرده‌عادت‌ها می‌توانید هرچه که از ارزش‌های زندگی می‌خواهید بردارید، عادت مورد علاقهٔ خود را انتخاب کرده و به لیست خود اضافه کنید. برای ایده‌های خرده‌عادتی بیشتر به وب‌سایت minihabits.com سری بزنید. اما صبرکنید، برگردید همین‌جا! قبل از جیم شدن باید کتاب را تمام کنید. اطلاعات مهمی پیش رویتان قرار دارد که کمکتان می‌کند موفق شوید
نسترن
انگیزه در مقابل اراده «می‌توان بردهٔ احساسات شد یا آنها را به بردگی گرفت، بسته به اینکه چه‌کسی افسار را در دست بگیرد.»
کاربر ۷۵۵۳۹۵۶

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان