بریده‌های کتاب تفکر انتقادی
کتاب تفکر انتقادی اثر جنیفر ویلسون

کتاب تفکر انتقادی

۲٫۷
(۱۵)
فقط درصورتی‌که تفکر انتقادی داشته باشید می‌توانید مسائل را حل کنید، از پس موقعیت‌های چالشی برآیید و اوضاع را برای خود و دیگران بهتر کنید.
احسان رضاپور
برخی از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد ذهنیت انتقادی دارید عبارت است از: - تکیه بر استدلال به‌جای عواطف - ارزیابی طیف وسیعی از دیدگاه‌ها - داشتن ذهنی که پذیرای تفسیرهای مختلف است - پذیرفتن شواهد، توضیحات و یافته‌های جدید - اشتیاق به ارزیابی مجدد اطلاعات موجود - توانایی کنار گذاشتن تعصبات و پیش‌داوری‌های شخصی - توانایی توجه به همه احتمالات منطقی - توانایی و تمایل برای پرهیز از قضاوت‌های عجولانه
Gol Ha
مغز مسئول سلامت عاطفی شماست و در نحوهٔ ارتباط شما با جنس مخالف بسیار اثرگذار است.
mostafa.salehi
در تجارت، سیاست و حتی در زندگی شخصی بسیار خطرناک است که از اطلاعات به‌صورت خام استفاده شود. به همین دلیل، در پروژه‌های بزرگ، تیمی از افراد برای تحلیل اطلاعات موجود در فضای مناسب اختصاص می‌یابند تا از اطلاعات به نحو مطلوب استفاده شود. پس فکر می‌کنید مؤسساتی که اهداف بزرگ دارند چرا اندیشکده ایجاد می‌کنند؟
نون صات
خندیدن، مغزتان را فعال و سرزنده نگه می‌دارد و تأثیر مثبتی بر موفقیت شما در تفکر انتقادی دارد. خندیدن را همچون شارژ کردن باطری مغز قلمداد کنید.
Juror #8
این فرایند تفکر انتقادی است که ترس‌های بی‌پایهٔ مردم را از بین می‌برد، ترس‌هایی که برخی از آن‌ها ناشی از تعصبات و پیش‌داوری‌های عمومی است.
Juror #8
«زندگی برای کسانی که احساس می‌کنند یک تراژدی و برای کسانی که فکر می‌کنند یک کمدی است»
iman ghezelbashan
جمله‌ای از ژان دو لابرویر هست که می‌گوید «زندگی برای کسانی که احساس می‌کنند یک تراژدی و برای کسانی که فکر می‌کنند یک کمدی است
f_altaha
اهمیت تفکر انتقادی به گفتهٔ فیلسوف باستانی انگلیسی، فرانسیس بیکن، تفکر انتقادی عبارت است از میل شدید به جستجوگری، درنگ برای تردید، اشتیاق به اندیشیدن، احتیاط در ادعا، آمادگی برای تعمق، دقت در ایجاد نظم میان پدیده‌ها و دوری از هر چیزی که موجب فریب می‌شود.
mostafa.salehi
آیا حل یک مشکل خاص تنها دستاورد استفاده از تفکر انتقادی است؟ مسلماً خیر. نخست اینکه اطلاعات حاصل از فرایند تفکر انتقادی را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر در آینده با همان چالش مواجه شدید دوباره می‌توانید از این اطلاعات استفاده کنید. همچنین، این کار موجب تقویت اعتمادبه‌نفس شما می‌شود که ناشی از این واقعیت است که توانسته‌اید مسئله را از زوایای مختلف و ممکن درک کنید.
احمد

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

حجم

۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۷۹ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان