بریده‌های کتاب شهر فرنگ اروپا
کتاب شهر فرنگ اروپا اثر پاتریک اوئورژدنیک

کتاب شهر فرنگ اروپا

دانشمندان هلندی گاوهایی با ژن‌های پیوندی تولید کردند که به جنین‌هایشان ژن انسانی تزریق می‌شد و این گاوها وقتی بزرگ می‌شدند، شیر آدم تولید می‌کردند که برای درمان پیشگیرانهٔ فلج چندگانه توصیه می‌شد.
سعید رستگار
و در ۱۹۱۹، دولت امریکا فروش و مصرف الکل را ممنوع کرد، و در ۱۹۲۱ یک قانون مهاجرت به تصویب رسید که شمار مهاجران ایرلندی و ایتالیایی‌ها را تا ۸۵ درصد کاهش داد و در ۱۹۱۴، روان‌پزشکان امریکایی فشار آوردند که برای حفظ سلامت جامعهٔ برتر الکلی‌ها فورآ عقیم شوند.
سعید رستگار
بعضی وقت‌ها دو یا سه جسد دست دردست هم داشتند یا همدیگر را در آغوش کشیده بودند و می‌بایستی با اره آن‌ها را از هم جدا کرد. و یکی از زن‌ها نمی‌خواست جسدها را از هم جدا کند و فرمانده این عملیات می‌خواست او را تیرباران کند، چون در کار اخلال کرده بود، اما در این فاصله سربازانی که قرار بود او را تیرباران کنند دررفته بودند.
bahar
۵۲۸ میلیون بینندهٔ تلویزیون به طور زنده فرود انسان به کرهٔ ماه را تماشا کردند
سعید رستگار
. و در ۱۹۳۶، نازی‌ها یک انستیتو برپا کردند که LEBENSBORN یا FOUNTAIN OF LIFE (چشمهٔ حیات) نام داشت و در آن، آن عده از زنان آلمانی که می‌خواستند کودکی به مام میهن هدیه کنند بارور می‌شدند. این سازمان هشت انستیتوی باروری، چهارده زایشگاه و شش نوانخانه را اداره می‌کرد که در این نوانخانه‌ها نه‌فقط کودکان زنان آلمانی بارورشده از اعضای گزیدهٔ SCHUTZSTAFFEL، بلکه کودکان اسلاوهای جمجمه‌دراز هم پرورش پیدا می‌کردند و بر سردر ورودی انستیتوهای بارورسازی نشان یک چاه و صورت فلکی دُب اصغر در کنار یک ستارهٔ قطبی بزرگ نصب شده بود که نماد خون نژاد نورس بود.
سعید رستگار
نژادپرستی نظریه‌ای مربوط به قرن نوزدهم بود که می‌گفت نژادهای بشری خصایل تغییرناپذیری دارند و هرکدام در سطح معینی از پیشرفتگی و رشد هستند و پیشرفته‌ترین نژاد همان نژاد سفید است که درکی ذاتی از سازمان اجتماعی و تفکر انتزاعی و مراسم سرورانگیز دارد، و نژادپرست کسی بود که از آمیزش نژادها هراس داشت و فکر می‌کرد چنین آمیزشی خصایل ویژهٔ نژاد سفید را به خطر می‌اندازد و توانایی‌های ژنتیکی را که به سفیدها امکان می‌داد در رأس صف نوع بشر به پیشرفتشان ادامه دهند از میان می‌برد. افرادی که از یهودیان بدشان می‌آمد نژادپرست نبودند بلکه یهودستیز بودند، چون یهودیان، مثل سیاه‌پوست‌ها، سرخپوست‌ها، کولی‌ها و غیره، از نژاد پست‌تر دانسته نمی‌شدند، بلکه بیش‌تر نژادی دانسته می‌شدند که گرفتار انحرافی طبیعی شده است. واژهٔ یهودستیز در اواخر قرن نوزدهم باب شد و به اشخاصی اطلاق می‌شد که دلشان نمی‌خواست یهودیان بر جهان حکم برانند و از همفکرانشان می‌خواستند در برابر این امر مقاومت کنند
سعید رستگار
کاغذ توالت کندنی را یک تولیدکنندهٔ کاغذ سوییسی در ۱۹۰۱ ابداع کرد ــ درست در همان روزی که دولت سوییس یک آنارشیست را که مظنون به ترور پادشاه ایتالیا بود به ایتالیا تحویل داد ــ و روزنامه‌ها نوشتند این اختراعی کوچک اما مهم است
سعید رستگار
می‌گویند در جنگ جهانی اول آدم‌ها مثل تخم گیاهان همین‌طور به زمین می‌ریختند و کمونیست‌های روسی بعدها حساب کردند که از هر کیلومترمربع از اجساد چقدر کود می‌شود تهیه کرد و اگر آن‌ها از اجساد خائنان و جانیان به جای کود استفاده کنند، چقدر می‌شود با پرهیز از خرید کودهای شیمیایی گران خارجی صرفه‌جویی به عمل آورد.
سعید رستگار
جنگ ویتنام اولین جنگ تلویزیونی در تاریخ بود، درست همان‌طور که جنگ جهانی دوم نخستین جنگ رادیویی در تاریخ بود، و سیاهپوستان اجازه نداشتند در رده‌های بالای ارتش منصبی به دست آورند و وارد توالت‌هایی شوند که به شهروندان سفیدپوست اختصاص داشت. در برخی موارد، توالت‌ها منحصرآ مخصوص سفیدپوست‌ها بود و سیاه‌پوست‌ها باید برای خودشان توالت دیگری پیدا می‌کردند، و در برخی موارد دیگر توالت‌ها را به دو بخش تقسیم کرده و بر سردر یکی نوشته بودند «سفیدها» و برسردر دیگری «رنگین‌پوست‌ها»، چون اگر می‌نوشتند «سیاهان»، ممکن بود به سیاهان بربخورد.
Faf.Dal
هرچه از تعداد مسیحیان کاسته می‌شد، بر تعداد افرادی که معتقد بودند خدایی وجود دارد اما باید این خدا را در جایی دیگر جُست افزوده می‌شد.
bahar

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۱۰۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد