بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب به پا خاستن برای انسانیت | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب به پا خاستن برای انسانیت اثر جان ایزو

بریده‌هایی از کتاب به پا خاستن برای انسانیت

نویسنده:جان ایزو
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۳.۷از ۲۹ رأی
۳٫۷
(۲۹)
هر بار از درون سرتان صدایی می‌شنوید که می‌گوید: «اگر اقدام کنم، هیچ‌چیز فرقی نمی‌کند»، به آن اعتنا نکنید و به هر حال بپاخیزید و اقدامتان را انجام دهید.
هدی✌
حتی اگر موفق هم نشوی، ممکن است تلاشت الهام‌بخش دیگران باشد.
هدی✌
دنیا به انسان‌های شجاعی نیاز دارد که وضعیت موجود را به چالش بکشند.
هدی✌
اگر تصمیم بگیریم در هر نقطه و مرحله‌ای که هستیم تلاش کنیم و از آنجا کار را ادامه دهیم، پیشرفت بیشتری خواهیم کرد.
هدی✌
باید باور داشته باشید که می‌توانید.
هدی✌
وقتی حضور خود را دریافتم دیدم تمام جاده‌ها از من آغاز می‌شود (شفیعی کدکنی)
هدی✌
نگاه‌کردن به آینه بهتر از سرزنش‌کردن دیگران است؛ یعنی بر آنچه خود می‌توانیم انجام دهیم تمرکز کنیم نه بر کار دیگران
هدی✌
یک روز در اتوبوس، کنار خانمی نشسته بودم که به‌شدت مشغول مطالعه یک کتاب بود. بین راه، کتاب را روی پاهایش گذاشت، رو به من کرد و گفت به‌نظر می‌رسد شما نیاز دارید صحبت کنید.
هدی✌
شیوه نگرش ایستا را به چالش بکشید. این جمله را کامل کنید: من.................. نیستم. ممکن است بگویید من رمانتیک نیستم، اهل معاشرت نیستم، پدر یا مادر خوبی نیستم، با دل و جرئت نیستم و... . حال جمله را تغییر دهید: با تلاش می‌توانم رمانتیک‌تر، معاشرتی‌تر، بادل‌وجرئت‌تر و... باشم. تسلیم‌نشدن در برابر شیوه نگرش ایستا را انتخاب کنید و همین کار را برای دیگران و سازمانتان نیز انجام دهید.
هدی✌
پسر شانزده‌ساله یکی از دوستانم به خرید لباس‌های بسیار گرانقیمت عادت داشت و پول‌های هنگفتی را برای خرید عینک آفتابی و پیراهن صرف می‌کرد. والدینش از درخواست‌های مکرر او برای دریافت پول خسته شده بودند؛ برای همین تصمیم گرفتند مدیریت بودجه خرید لباس‌ها را به خودش واگذار کنند. آن‌ها در قدم اول حساب کردند که سالیانه چقدر می‌توانند برای لباس‌هایش هزینه کنند؛ سپس آن پول را در دو بخش (ابتدای زمستان و ابتدای تابستان) به او دادند و به پسرشان گفتند: «این کمک‌هزینه خرید لباس سالیانه توست. می‌توانی هرطور که دوست داری خرجش کنی، اما اگر تمام شد، پول بیشتری به تو نخواهیم داد». ناگهان رفتار پسرشان دگرگون شد و شروع کرد به خرید از فروشگاه‌های تخفیف‌دار. مثلاً، با هزینه خرید یک پیراهن مارک‌دار، پنج پیراهن ارزان می‌خرید. با مسئولیت‌دادن به او، مسئولانه عمل کرد.
هدی✌

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان