بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب رام کردن خشم سرکش | طاقچه
کتاب رام کردن خشم سرکش اثر فیث‌جی. هارپر

بریده‌هایی از کتاب رام کردن خشم سرکش

انتشارات:انتشارات خوب
امتیاز:
۳.۰از ۳ رأی
۳٫۰
(۳)
اگر برای ماندن در این وضعیت پافشاری کنیم و بابت هر مسئله‌ای که برایمان ناخوشایند است، خود را به فنا بدهیم، خب بله، ممکن است حتی ساعت‌ها، روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و چه‌بسا سال‌ها عصبانی بمانیم. در این حالت، عصبانیت از یک احساس موقت و کوتاه به خلق‌وخوی همیشگی ما تبدیل می‌شود و درنتیجه واکنش استرس ما در حالت روشن باقی می‌ماند.
matina
وقتی مدام کنترل خشم خود را از دست بدهیم و دیوانه‌بازی دربیاوریم، درواقع سیم‌پیچی مغزمان را پیوسته برافروخته می‌کنیم و درنهایت باعث سوختن مدارهایش می‌شویم (در چنین فرایندی، همهٔ کسانی را که دوست داریم از خود دور می‌کنیم). مغز خود را طوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که همیشه روی حالت هشدار باشد، درنتیجه در قیاس با گذشته، با سرعت بسیار بیشتری واکنش نشان می‌دهیم و موقعیت‌های بیشتری را خطرناک، خصومت‌آمیز و تهدیدکننده در نظر می‌گیریم. مدام پرخاش می‌کنیم. کلید استرس ما در حالت روشن گیر کرده و به مغز می‌گوید که در این محل خطر بزرگی در حال وقوع است و درنتیجه احتمال خیلی بیشتری هست که به محرک‌های لایفمورتس واکنش نشان دهیم. چیزهایی که باید در مغز به‌عنوان ناراحتی درک شوند به‌عنوان تهدید واقعی درک می‌شوند. احساس عصبانیت به یک واکنش شدید و مداوم استرسی و یک احساس ناراحتی با شدت کمتر تبدیل می‌شود و خشم دائمی را در پی دارند.
matina
«اجازه دارین دیوونه بشین، اما اجازه ندارین که مثل دیوونه‌ها رفتار کنین.»
matina
برای اینکه حالمان خوب باشد، به ثبات در روابط نیاز داریم. حتی وقتی جامعه به ما می‌گوید: «تو به هیچ احدی غیر از خود لعنتی‌ات نیاز نداری!» مغز ما می‌داند که نیازمند روابط هستیم. این جمله واقعاً مزخرف است. ما در کنار انسان‌های دیگر زندگی می‌کنیم، نه برای اینکه دور خودمان را شلوغ کنیم، بلکه درواقع برای بقای خودمان مجبور به این کاریم.
matina
بشر برای ایجاد روابط برنامه‌ریزی شده است؛ نه فقط روابط عاشقانه، بلکه در اینجا انواع روابط عمومی مدنظر است.
matina
عصبانیت واکنشی نسبت به یک احساس عمیق‌تر است و درواقع یک حس ثانویه محسوب می‌شود، به این معنا که از نوع انفعالی یا همان واکنشی است.
matina
عوامل فعال‌سازی مدارهای خشم در مغز
matina
عصبانیت شما از چه نوعی است؟ (رنجش، استیصال، دلخوری، خشم) این احساسات با چه افکاری همراه هستند؟ در بدن خود چه حسی دارید؟ به‌نظر شما کدام‌یک از محرک‌های لایفمورتس در ایجاد احساس عصبانیت شما دخیل است؟
matina
سلاح‌هایی که امروزه در اختیار داریم، در قیاس با آنچه اجدادمان داشتند، قدرت انهدام بیشتری دارند
matina
همواره در معرض کوهی از اطلاعات درست و غلطی هستیم که از طریق رایانه‌های کوچک جیبی‌مان دریافت می‌کنیم؛ اطلاعاتی که جهان‌بینی ما را شکل می‌دهند و احساس اشباع‌شدگی و دلزدگی را در ما پرورش می‌دهند.
matina

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد