بریده‌های کتاب مقصد؛ انهدام
کتاب مقصد؛ انهدام اثر جان مارس

کتاب مقصد؛ انهدام

نویسنده:جان مارس
انتشارات:انتشارات خوب
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۲۱ رأیخواندن نظرات
ما تاریخ‌ساز شدیم. از آغازبه‌کار شبکه‌های اجتماعی تاکنون، هیچ هشتگی این‌همه کاربرد نداشته.
آلیس در سرزمین نجایب
«ببین بهتره شبکه‌های اجتماعی رو به چشم یک‌جور رودخونه در نظر بگیری. اون از یک جای مشخصی شروع می‌شه ولی معلوم نیست سر از کجا درمی‌آره. این وسط شاخه‌های زیادی ازش جدا می‌شه که بعضی‌هاشون بلافاصله می‌خشکن و باقی به راه خودشون ادامه می‌دن. هر آدمی برای خودش یه نظری داره.
n re
مگر ازدواج همین نبود؟ آن مراسم و سالگردها به کنار، اینکه با وجود همه‌چیز کنار دیگری بمانی؛ باهم پیر بشوید و فارغ از همهٔ تقصیرها و گناهان یکدیگر را دوست بدارید
n re
همیشه وقتی یه جمعیت خشمگینی این‌جوری شکل می‌گیره، دیگه فردیت همه از بین می‌ره. دیگه برای رفتارشون هیچ حدومرزی نمی‌شناسن و اول‌ازهمه اخلاق گم‌وگور می‌شه. فکر می‌کنی هیچ‌کدوم از این آدم‌ها اگه تنها بود، امکان داشت سنگ و بمب آتش‌زا به ماشین سوفیا بزنه؟ من که گمون نکنم. ولی وقتی این آدم‌ها می‌افتن وسط یه‌مشت آدمی که شبیه به خودشون فکر می‌کنن، اون‌وقت دیگه کارهاشون به نظرشون خشن و زمخت نمی‌آد. حالا هر کاری بکنن مسئولیتش گردن همهٔ گروه می‌افته و نه گردن یه نفر تنها.»
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
ما نمی‌تونیم اجازه بدیم که وحشت بر ما پیروز بشه، حتی اگه این به‌معنای از دست رفتن جان عده‌ای برای حفظ جان شمار بیشتری از افراد باشه.
n re
لیبی در زمان پرستاری‌اش با پناهجویان، خارجی‌ها و فراری‌های زیادی کار کرده بود. به‌همین‌خاطر گوشش با ماجراهای هولناک زندگی این آدم‌ها آشنایی داشت. آدم‌هایی که از جنگ، شکنجه و وقایع مشابهی گریخته و با عوارض معمول پس از وقایع ناگوار نظیر افسردگی و روان‌پریشی دست‌به‌گریبان بودند. به این می‌اندیشید که آن زن چه مصیبت‌هایی کشیده تااینکه بتواند از کشور خود به اینجا بگریزد و رها کردن کودکش در آن مملکت چه دردی بر او روا داشته است.
n re
«زنده کردن مرده‌ها، سفر با سرعت نور، ایستادن تو صف صندوق سوپرمارکت و خیره نشدن به خریدهای نفر جلویی، این‌ها کارهای غیرممکن هستن.
n re
او مرد خوبی بود، از آن مردها که حواسشان به آدم‌های دیگر هست. از آن مردها که نظیرشان کمتر پیدا می‌شود.
n re
وانده. هیچ‌کدوم از ماها نباید تسلیم بشیم. بالاخره یه راه نجاتی پیدا می‌کنیم
n re
توی همین چند سال گذشته فهمیده بود، عالی یعنی غیرممکن.
n re

حجم

۹۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۹۱۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد