بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شیطان و دوشیزه پریم | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب شیطان و دوشیزه پریم اثر پائولو کوئیلو

بریده‌هایی از کتاب شیطان و دوشیزه پریم

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۹۶ رأی
۳٫۷
(۹۶)
در افسانهٔ ایرانی، انسان برای این خلق شد که مدافع نیکی و خیر باشد و رسم بر این است که نیکی درنهایت پیروز خواهد شد.
Shaghayegh
همواره دو گونه ابله در دنیا وجود دارند: یک نوع کسانی که از ترس تهدید دست به کاری نمی‌زنند و دیگر، کسانی که فکر می‌کنند با تهدیدکردن کارشان راه خواهد افتاد.
کاربر ۳۶۹۱۰۴۲
یک انسان سرنوشت تمام بشریت است.
a2sa
این میل به اطاعت از قوانین نیست که باعث می‌شود انسان‌ها مطابق نظم اجتماعی رفتار کنند، بلکه این نوع رفتار براساس ترس از مجازات است که شکل می‌گیرد، چراکه هرکدام از ما یک چوبهٔ دار در وجودمان داریم.»
a2sa
کتابش را بست، نفس عمیقی کشید و خود را به خدا سپرد و درهمان‌حال که ترس آمیخته با هیجان وجودش را لبریز کرده بود، از جا برخاست و در پی مرد غریبه به راه افتاد، درحالی‌که می‌دانست یک بار دیگر هم شاهد ناکامی در زندگی خود خواهد بود. آشنایی‌ای که با وعده‌های سرشار از نوید آغاز می‌شود و سرانجام با رؤیایی از یک عشق ناممکن به پایان می‌رسد.
سورینام
انسان‌هایی که ظلم و توهین را به جان می‌خرند و در برابر بی‌عدالتی سکوت می‌کنند، به این خاطر است که شهامت رویارویی با دشمنی قوی‌تر از خود را ندارند.
اشک آذر
یک انسان سرنوشت تمام بشریت است.
کاربر ۴۰۶۳۲۳۰
بهشت را زمانی تجربه کردم که در دوزخ روزمرگی و یکنواختی زندگی دست‌وپا می‌زدم. جهنم را هم‌زمان وقتی تجربه کردم که در بهشتی از آزادیِ بدون‌مرز به سر می‌بردم
olivereader
«هرگز به وعده‌ها دل نبند. دنیا پر است از وعده‌های واهی: وعدهٔ پول، وعدهٔ رهایی ابدی و وعدهٔ عشق بی‌پایان. بعضی از افراد مدام وعده می‌دهند و بعضی دیگر به وعده‌هایی که نویدبخش روزگار بهتری هستند دل می‌بندند. هم کسانی که به وعده‌های خود وفادار نیستند و هم کسانی که به وعدهٔ دیگران دل می‌بندند، هر دو احساس ناتوانی و عجز می‌کنند.»
غزل
کسانی که از پذیرش مسئولیت در زندگی هراس دارند، همواره می‌کوشند نقش انسان‌های نیکوکار را بازی کنند.
awimis

حجم

۱۶۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۶۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان