بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب اصل بعید بودن | طاقچه
کتاب اصل بعید بودن اثر دیوید هند

بریده‌هایی از کتاب اصل بعید بودن

نویسنده:دیوید هند
انتشارات:نشر سیفتال
امتیاز:
۴.۳از ۸ رأی
۴٫۳
(۸)
پیونددادن و چسباندن رویدادهای گسسته، تنها جنبه‌ای است از چگونگی کارکرد مغز. پس چنین نیست که رویایی خاص پیش‌درآمد رویدادی خاص باشد. ما رویاهای زیادی می‌بینیم، و پس از هریک رویدادهای زیادی رخ می‌دهند، و ما تنها آن‌هایی را در نظر می‌گیریم که اتفاقاً با آن رویا جور می‌شوند، و تمایل داریم که بقیه را فراموش کنیم. اصلا چرا باید آن‌ها را به خاطر سپرد؟ آن‌ها تنها بخشی از افت و خیزهای تصادفی پس‌زمینهٔ رویاها، خاطرات، رویدادهایند و چیز خاصی در چنته ندارند. این هم‌زمانی نادر خواب‌دیدنِ رخ‌دادن چیزی، و رخ‌دادن واقعی آن است که حیرت‌انگیز به شمار می‌رود.
esrafil aslani
اصل بعیدبودن برخلاف معادلهٔ مشهور آینشتاین E = mc۲ یک معادلهٔ سرراست نیست، بلکه مجموعه‌ای است از ارکانی که درهم می‌تنند و یک‌دیگر را تقویت می‌کنند، تا رشته‌ای بسازند که رویدادها، حوادث، و پیامدها را به هم ربط دهد. این رکن‌های اصلی عبارتند از قانون ناگزیری، قانون تعداد واقعاً زیاد، قانون گزینش، قانون اهرم احتمال، و قانون کمابیش نزدیک. هرکدام از این رکن‌ها، به خودی‌خود، برای ایجاد چیزی به‌ظاهر بسیار بعید ـ برندهٔ چندین لاتاری، فروپاشی مالی، رویایی پیش‌آگاهانه ـ کفایت می‌کند. اما هنگامی توان واقعی‌شان نمایان می‌شود که دست در دست هم بگذارند
محمد طاهر پسران افشاریان
پیشگویی‌ها بر پایهٔ ارزیابی دقیق پیش‌بینی‌ها براساس شاهد و مدرک نیستند. همین امر پیشگویی‌ها را با پیش‌بینی‌های علمی کاملا متفاوت می‌کند.
☆Nostalgia☆
حتا اگر گاهی یک رویداد به طرزی شگفت‌انگیز پس از رویدادی دیگر بیاید، الزاماً به معنای آن نیست که یکمی علت دومی باشد. آماردانان تکیه‌کلامی برای این دارند: همبستگی دلالت بر علیت ندارد.
☆Nostalgia☆

حجم

۳۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۳۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد