دانلود و خرید کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها جبران خلیل جبران ترجمه مهدی سرحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها اثر جبران خلیل جبران

کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها

انتشارات:کلیدر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها

کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها نوشتهٔ جبران خلیل جبران (۱۹۳۱-۱۸۸۳)، نویسنده و شاعر آمریکایی لبنانی‌تبار است. این کتاب جلد دهم از مجموعه آثار جبران خلیل جبران است که با ترجمهٔ مهدی سرحدی در نشر کلیدر چاپ شده است. «نوگفته‌ها و نکته‌ها» مجموعه‌ای‌ است‌ که‌ از میان‌ کتاب‌های‌ جبران‌ برگزیده‌ شده‌ و بیشتر برگرفته‌ از «اشک‌ و لبخند»، «تندبادها» و دیگر نوشته‌هایی است‌ که‌ پیشتر چاپ‌ نشده‌ بوده‌ است‌.

درباره کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها

در این اثر مجموعه‌ای‌ از نوشته‌ها و نگاره‌های‌ خیالی‌ او از ابن‌ سینا، ابوالعلای‌ معری‌، غزالی‌، ابن‌ مقفع‌، ابن‌فارض‌، ابن‌ خلدون‌ و ابونواس‌ اهوازی‌ نیز در این‌ کتاب‌ آمده‌ است‌.

فهرست مطالب کتاب به شرح زیر است:

پوست‌ها و مغزها، جانم‌ از انبوه‌ میوه‌ها سنگین‌ است، مشتی‌ از شن‌های‌ ساحل‌، کشتی‌ای‌ در مِه‌، جانم‌ مرا پند دهد، لبنان‌ شما از آنِ خودتان‌؛ و لبنان‌ من‌ از آنِ خودم‌، زمین‌، کمال‌، رابطه‌ی‌ استقلال‌ و کلاه‌!، ای‌ زمین‌!، شعری‌ از ابن‌سینا، غزالی‌، فرجام‌ زبان‌ عربی، ابن‌ فارض‌، عصر جدید، تنهایی‌ و عزلت‌ و ارم‌ شهر ستون‌ها

کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ سخنان تأثیرگذار و آثار جبران خلیل جبران پیشنهاد می‌نوگفته‌ها و نکته‌ها شود.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویۀ ۱۸۸۳ و در خانواده‌‌ای مسیحی مارونی به دنیا آمد. او اهل بشرّی لبنان و یک نویسندهٔ لبنانی-آمریکایی است.

جبران خلیل در کودکی در فقر مطلق زندگی کرد و به همین خاطر از سواد و تحصیل بی‌بهره ماند. او پس از مهاجرت مادرش به آمریکا، توانست به مدرسه برود؛ پس در جوانی، تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد تا زبان عربی را یاد بگیرد.

در جنگ جهانی اول جبران خلیل در جبهه‌ٔ آزادی‌خواهان فعال بود و در نشریه‌های عربیِ مهاجران عرب در آمریکا، مقالات، شعر و داستان منتشر می‌کرد. مهم‌ترین کتاب او یعنی پیامبر در سال ۱۹۲۳ منتشر شد.

این نویسنده و شاعر، به نگارش اشعار معنوی و عرفانی پرداخت؛ اشعاری که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر روی خوانندگان خود بگذارند. از این رو است که قلم خلیل جبران، لطافتِ خاصّ این‌گونه نوشتارها را در خود دارد.

لحن شعر‌های خلیل جبران اغلب رسمی اما صمیمی است. او در شعرهایش از کلمات معنوی و عرفانی استفاده می‌کند.

آثار جبران خلیل جبران به دو دسته تقسیم می‌شوند: آثاری که به زبان عربی نوشته‌اند و آثار انگلیسی‌زبان.

از میان آثاری که جبران خلیل به زبان عربی نوشته است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موسیقی

عروسان دشت

ارواح سرکش

اشک و لبخند

بال‌های شکسته

کاروان‌ها و توفان‌ها

نوگفته‌ها و نکته‌ها

و از میان آثاری که وی به زبان انگلیسی نوشته است، باید به موارد زیر اشاره کرد:

دیوانه

نامه‌های عاشقانه

آیا آدم ندید!

پیامبر و رازهای دل

ماسه و کف

مسیحا

پیشتاز

خدایان زمین

سرگردان

مسیح، فرزند انسان

پیامبر

باغ پیامبر

کتاب پیامبر (The Prophet)، مشهورترین اثر خلیل جبران است. این کتاب جز معدود کتاب‌هایی در طول تاریخ بوده که چاپ آن هرگز متوقف نشده است.

بخشی از کتاب نوگفته‌ها و نکته‌ها

هر چند ممکن‌ است‌ این‌ گفته‌، نقابی‌ بر چهره‌ی‌ ماهیت‌ درونم‌ باشد؛ شما را و خویش‌ را می‌گویم‌ که‌ آنچه‌ با چشم‌ سر می‌بینیم‌، ابری‌ بیش‌ نیست‌؛ ابری‌ که‌ آنچه‌ را بصیرتمان‌ باید بنگرد، فرو می‌پوشاند. و آنچه‌ با گوش‌هامان‌ می‌شنویم‌، قیل‌ و قالی‌ است‌ که‌ آنچه‌ را دل‌هامان‌ باید دریابد، مخدوش‌ می‌کند. پس‌ اگر داروغه‌ را بینیم‌ که‌ کسی‌ را به‌ زندان‌ می‌برد، بهتر است‌ به‌جای‌ این‌که‌ بدانیم‌ کدامیک‌ از آن‌ دو مجرم‌ هستند، زود قضاوت‌ نکنیم‌؛ و اگر مردی‌ را به‌ خون‌غلتیده‌، و دیگری‌ را با پنجه‌های‌ خون‌آلود دیدیم‌، شرط‌ انصاف‌ آن‌ است‌ که‌ در تعیین‌ قاتل‌ و مقتول‌ شتاب‌ نکنیم‌؛ و آن‌ گاه‌ که‌ نغمه‌ی‌ شادی‌ کسی‌ را و آوای‌ اندوه‌ دیگری‌ را شنیدیم‌، بهتر است‌ لختی‌ درنگ‌ کنیم‌ تا دریابیم‌ کدامیک‌ از آن‌ دو شادمان‌ است‌.

نه‌، برادرم‌! در فهم‌ ماهیت‌ حقیقی‌ افراد، به‌ آنچه‌ در ظاهر آنهاست‌ استناد مکن‌ و گفتار و کردار کسی‌ را نشانه‌ی‌ نهفته‌های‌ ضمیرش‌ مپندار؛ چه‌ بسا کسی‌ که‌ به‌ خاطر بیان‌ نارسا یا لحن‌ ناخوشایندش‌ او را نادیده‌ گرفته‌ای‌، ضمیرش‌ سرچشمه‌ی‌ فرزانگی‌ و دلش‌ قرارگاه‌ وحی‌ باشد؛ و چه‌ بسا کسی‌ که‌ به‌ سبب‌ چهره‌ی‌ نازیبا یا زندگی‌ بی‌پیرایه‌اش‌ او را حقیر پنداشته‌ای‌، یکی‌ از هدیه‌های‌ آسمان‌ به‌ زمین‌، و نفحه‌ای‌ از نفحات‌ خداوند در میان‌ مردمان‌ باشد.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

Mohammad
۱۴۰۱/۰۵/۱۹

(۵-۲۰-[۹۶]) کتاب در برگیرنده ی موضوعات زیادیه در قالب های مختلف؛ بخش هایی از کتاب - خصوصا بخش های نخست - بیشتر حالت اعتراضی داره و نمایشنامه ی آخر هم تماما در مورد وحدت وجوده.

omidomidomid
۱۳۹۵/۰۱/۱۰

واقعا پر مفهوم و جالب بود من لذت بردم...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
کسی‌ که‌ درد خویش‌ را با ما قسمت‌ نکند، در هیچ‌ چیز شریکمان‌ نکرده‌ است‌.
Mohammad
درد تنهایی‌ را حس‌ نکرده‌ بودم‌، تا زمانی‌ که‌ مردم‌، عیب‌های‌ آشکارم‌ را تحسین‌ کردند و فضیلت‌های‌ خاموشم‌ را سرزنش‌ نمودند.
Mohammad
جانم‌ مرا پند داد و به‌ من‌ آموخت‌ که‌ از ستایش‌ کسی‌ خرسند نگردم‌ و از نکوهش‌ دیگران‌ ناخشنود نشوم‌. پیش‌ از آن‌، هماره‌ نسبت‌ به‌ قدر و ارزش‌ کارهایم‌ تردید داشتم‌، تا آن‌ گاه‌ که‌ در گذر روزگار، کسی‌ آنها را ستایش‌ یا نکوهش‌ می‌کرد؛ اما اکنون‌ می‌دانم‌ که‌ درختان‌، در بهار شکوفه‌ می‌دهند و در تابستان‌ به‌ بار می‌نشینند، بی‌آن‌ که‌ چشم‌ به‌ ستایش‌ کسی‌ داشته‌ باشند؛ و در پاییز برگ‌ از شاخسار فرو می‌ریزند و در زمستان‌، عریان‌ می‌ایستند، بی‌آن‌ که‌ از سرزنش‌ کسی‌ بهراسند.
Mohammad
برادرم‌! زندگی‌ تو با تنهایی‌ و عزلت‌ محاصره‌ شده‌ است‌ و اگر این‌ تنهایی‌ و آن‌ عزلت‌ نبود، تو، تو نبودی‌ و من‌، من‌ نمی‌شدم‌.
sinooze
حقیقت‌ هنر، آنچه‌ از اوج‌ و فرود نغمه‌ها یا آوای‌ ناقوس‌های‌ طنین‌افکن‌ در واژگان‌ قصیده‌ها می‌شنوی‌، یا خطوط‌ و رنگ‌هایی‌ که‌ به‌ چشم‌ می‌بینی‌، نیست‌. هنر، فاصله‌های‌ خاموش‌ و لرزانی‌ است‌ که‌ میان‌ اوج‌ و فرود نغمه‌ها قرار می‌گیرد. هنر، ناگفته‌هایی‌ است‌ که‌ بی‌صدا و آرام‌ و سرکش‌، در روح‌ شاعر بر جا مانده‌ که‌ به‌ هنگام‌ خواندن‌ یک‌ قصیده‌ در جانت‌ نفوذ می‌کند. هنر، مفاهیمی‌ فراتر و زیباتر است‌ که‌ چون‌ به‌ یک‌ نقاشی‌ خیره‌ می‌شوی‌، به‌ جانت‌ الهام‌ می‌شود.
NL

حجم

۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۷۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۴

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان