بریده‌های کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب)
کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب) اثر اروین  د. یالوم

کتاب وقتی نیچه گریست (خلاصه کتاب)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۴۰ رأی
۳٫۱
(۴۰)
 به اعتقاد نیچه  زمانی که انسان از مواجهه با سختی‌های رشد شانه خالی می‌کند، خودش را با پسماندهای شهوت جنسی آرام می‌کند
حزین
جملهٔ میشل مونتنی، نویسندهٔ فرانسوی را یاد می‌کند: «در اتاقی زندگی کنید که پنجره‌ای رو به گورستان داشته باشد! این منظره ذهن انسان را روشن می‌کند و اولویت‌های زندگی را در نظرش می‌آورد».
مژده☆
مشکل شما اضطراب و ناراحتی نیست، بلکه آن است که ناراحتی شما برای آنچه باید باشد نیست.
حزین
((آنان که خواهان آرامش روحی هستند و آن را مشتاقانه در آغوش می‌گیرند؛ ولی آن‌هایی که در جستجوی حقیقت هستند باید آرامش ذهنی را ترک کنند وزندگی‌شان را درراه پرسش بگذرانند.
💍
((آنان که خواهان آرامش روحی هستند و آن را مشتاقانه در آغوش می‌گیرند؛ ولی آن‌هایی که در جستجوی حقیقت هستند باید آرامش ذهنی را ترک کنند وزندگی‌شان را درراه پرسش بگذرانند. از این نقطه است که حرکت شروع می‌شود: انتخاب یکی از بین آسایش و حقیقت. اگر خدا را می‌کشید باید پناهگاه معبد را نیز فراموش کنید! اگر انتخاب می‌کنید که از معدود افرادی باشید که در لذت رهایی از خدا شریک هستند، باید خود را برای دردناک‌ترین رنج‌ها آماده کنید!))
💍
کسی که به‌موقع زندگی نمی‌کند نمی‌تواند به‌موقع بمیرد
کاربر ۱۲۸۶۹۱۲
((تلاش می‌کند تا مرا مجاب کند که خود افشایی من برای پیشرفت کارمان لازم است و ما را انسانی‌تر می‌کند، انگار باهم غلتیدن در کثافت به معنای انسان بودن است! نظر
مژگان
بعضی‌اوقات با خودم فکر می‌کنم که سردردهایم ناشی از درد زایش مغزم است.
Ahmad
نیچه از اشتیاق عمیقش به رابطه‌ای می‌گوید که فراتر از اشتیاق دو تن برای تصاحب همدیگر باشد: «من رؤیای عشقی را در سر می‌پرورانم که در آن اشتیاقی دوجانبه برای جستجوی حقیقتی برتر میان دو تن پدید آید. شاید نباید این‌چنین رابطه‌ای را عشق نامید؛ شاید نام واقعی آن دوستی است».
حزین
دشمن حقیقت نه دروغ که ایمان است!
Ahmad

حجم

۴۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۴۵٫۱ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۷,۷۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد