دانلود و خرید کتاب دفتر خاطرات قنبر، غلام امیرالمؤمنین (ع) محمدرضا انصاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دفتر خاطرات قنبر، غلام امیرالمؤمنین (ع) اثر محمدرضا انصاری

کتاب دفتر خاطرات قنبر، غلام امیرالمؤمنین (ع)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۴۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دفتر خاطرات قنبر، غلام امیرالمؤمنین (ع)

محمدرضا انصاری( -۱۳۶۶)، پژوهشگر دینی است. در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «در این مجموعه، داستان‌هایی که درباره قنبر غلام و خدمتگزار امیرالمؤمنین‌علیه السلام به ما رسیده، جمع آوری شده است. در مرحله بعد، این داستان‌ها به عنوان دفتر خاطرات از زبان قنبر به صورت متکلم و اول شخص مفرد برگردان شده است، به گونه‌ای که گویا داستان‌ها را خود قنبر نقل می‌کند و لحظات زندگی خویش را برای ما بازگو می‌نماید. در نگاه دیگر، داستان‌ها به ترتیب زمانی چینش شده که جهت گیری دفتر خاطرات در آن معنادار شود و حالت روز شمار پیدا کند. در شیوه ترجمه، اصل داستان و محتوای آن به طول کامل حفظ شده، و در بعضی از فرازها که نیاز به توضیح بوده جملاتی - بدون تغییر در معنی - اضافه شده است.» در بخشی دیگر از کتاب به نام «مردم پست» می‌خوانیم: « پس از پیروزی مولایم در جنگ جمل وارد شهر بصره شدیم. همراه حضرت در کوچه‌ها قدم می‌زدیم که جمعیت بسیاری را در مکانی دیدیم؛ خاطره‌ای که از سخن مولایم درباره آنان درس گرفتم. امیرالمؤمنین‌علیه السلام فرمود: «ای قنبر، اینان چرا گرد هم آمده‌اند»؟ من رفتم و نگاهی کرده و خبر آوردم: بر مردی حد جاری می‌کنند و اینان ایستاده می‌نگرند. حضرت به سوی آنها نگریست و فرمود: مبارک مباد صورت‌هایی که در هیچ جا دیده نمی‌شوند مگر آنکه خبر بدی باشد. اینان پست ترین مردمند! اینچنین روزهایم می‌گذشت؛ با یادآوری لحظه‌هایی که هر کدام دریایی از معرفت برایم به ارمغان می‌آورد. لحظه‌هایی که پس از مولایم علی‌علیه السلام هرگز مانند آن را نیافته و نخواهم یافت. »

نظرات کاربران

حسین
۱۳۹۵/۰۲/۲۸

خیلی کتابجالب و دوس داشتنی ای بود اگه میتونید ویه کم همت خرج بدین و یه کتاب درباره زندگی پیامبر از نگاه سلمان رو هم بنویسید خیلی جالب ومخصوصا خوندنی میشه بازم تشکر .یا علی و با علی

Neda.R.R
۱۳۹۹/۰۵/۳۱

الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمومنین علی بن ابی طالب

زهرا جاویدی
۱۳۹۸/۰۵/۱۵

خیلی کتاب خوب و جالبیه، از اون کتابهایی هست که دوست دارم بارها و بارها داستانهاش رو مرور کنم، کاش این خاطرات رو به صورت فیلم کوتاه در میاوردند یا انیمیشن می ساختند تا همه با مولایمان بیشتر انس بگیرند

کاربر ۲۱۳۸۰۹۸
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

کتاب خوبی بود قصه های نشنیده از امام علی علیه السلام

مهربانو
۱۳۹۹/۱۲/۱۷

سلام خیییییلی کتاب قشنگیه جوری همه چیز توصیف شده انگار خود آدم اونجا حضور داره! با شور و اشتیاق بگیرین بخونینش چون در غیر این صورت از دستتون رفته!! من که خیلی دوستش داشتم❤️❤️❤️

saeed rasekh
۱۴۰۱/۰۴/۲۹

اکثر مطالب صحیح هستن اما چندتا غیر صحیح هم داره مثل تفاوت تعداد دنده سینه زن و مرد. به نویسنده اش اطلاع دادم نمیدونم اصلاح کردن یا نه

انورے
۱۴۰۱/۰۲/۱۰

با .جود سندیت مطالب کتاب هیچ شکی در واقعیت داشتن اونها نیست. فقط حیرتم از اینه که با وجود این همه عظمت و کرامات حضرت،چرا مردم در حق ایشون ظلم کردند و خلافتشون به راحتی غصب شد.

کاربر ۲۱۳۳۸۱۷
۱۳۹۹/۰۶/۲۸

کتاب با نثری روان و جذاب

فهیمه
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

بسیار عالی و خواندنی، در ضمن این کتاب خیلی بهتر از کتاب خاطرات فضه است. این کتاب مجموعه داستان های کوتاه از خاطرات قنبر غلام امیرالمونین علی علیه السلام الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین علی علیه السّلام

فرسا
۱۴۰۱/۰۷/۱۶

متن روان و جذاب .... غلام امام علی بودن خیلی مقام بالاییه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۴)
لَوْ لا عَلیٌّ لَهَلَک عُمَر
F313
از عمق جان گفتم: «حمد خدایی که ما را توفیق خدمت گزاری مولایمان امیرالمؤمنین را داد».
Hosseini
به خدا قسم اگر شما در زمین نبودید کنار هیچ چشمه‌ای سبزه نمی‌رویید.
بیوتیفول مایند
من نیز پشت سر امیرالمؤمنین ‌علیه‌السلام از منزل عثمان خارج شدم و دیدم حضرت زیر لب این شعر را زمزمه می‌نماید: اگر به او جواب می‌دادم از انتقاد و حاضر جوابی من ناراحت می‌شد، اما من بر سوزش درون صبر می‌کنم. اگر می‌خواستم پاسخ بدهم خشم برانگیخته می‌شد.
Hosseini
یا علی، دستمان را بگیر که با تقوا و جهاد و عمل، تو را یاری کنیم و باعث افتخار تو باشیم؛ و همه جا ما را نشانی از اسوه انسانیت بدانند و بگویند: «اینانند شیعیان علی بن ابی‌طالب‌علیه‌السلام»
F313
روزگار را به خاطر رسمی که در پیش گرفته کوچک مشمار، زیرا هر کس پاداش عملی را که انجام داده خواهد دید
F313
ای قنبر، خداوند تبارک و تعالی ولایت ما را بر اهل آسمان و زمین از جن و انس و میوه‌ها و همه چیز عرضه نمود. هر کدام قبول کردند خوش طعم و خوشبو و مرغوب و گوارا شدند، و هر کدام که نپذیرفتند بد مزه و بد بو و پست و نامرغوب گشتند.
Hosseini
ده چیز که هر کدام قدرتمندتر از دیگری است اینان هستند: سخت‌ترین چیزی که خدا خلق کرده سنگ است. سخت‌تر از سنگ آهن است که سنگ را می‌شکند. سخت‌تر از آهن آتش است که آهن را ذوب می‌کند. سخت‌تر از آتش آب است که آن را خاموش می‌کند. سخت‌تر از آب ابر است که آن را حمل می‌کند. سخت‌تر از ابر باد است که آن را حرکت می‌دهد. سخت‌تر از باد ملکی است که آن را می‌فرستد. سخت‌تر از آن ملک عزرائیل است که او را می‌میراند. سخت‌تر از عزرائیل مرگ است که او را نیز فرا می‌گیرد. سخت‌تر از مرگ دستور الهی است که مرگ را نیز می‌میراند.
🍃🌷🍃
آن روز دانستم که وقتی مجرمی مجازات می‌شود باید برای روزهای آینده‌اش پنجره‌هایی به سوی روشنی باز کرد، و او را کمک کرد تا به خطای خویش بازنگردد.
کاربر ۳۷۳۱۰۸۲
سوگند به خدایی که دانه را شکافت و جان‌ها را آفرید، هیچ چیز مانند بردباری نمی‌تواند باعث رضایت پروردگار شود، و هیچ چیز مانند خاموش ماندن نمی‌تواند باعث ناراحتی شیطان شود، و هیچ تنبیهی برای احمق بهتر از سکوت در مقابل او نیست.
🍃🌷🍃

حجم

۱۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

حجم

۱۴۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان