بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران | طاقچه
کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران اثر جان کابات‌زین

بریده‌هایی از کتاب ذهن‌آگاهی برای آغازگران

امتیاز:
۳.۲از ۲۲ رأی
۳٫۲
(۲۲)
پذیرش فرایندی همیشگی وجهانی وسیع است که در طول عمر باید به آن مشغول باشیم.
کاربر ۷۱۲۷۶۱
شما نباید در تله گذشته یا افکار خود گرفتار شوید، بلکه باید تنها لحظه‌ای را که واقعا در اختیار دارید آباد کنید و آن همین لحظه اکنون است.
marjan
آیا هدف از زندگی تنها این است که شما به جای دیگری برسید و وقتی به آنجا رسیدید دریابید که هنوز خوشحال نیستید و حالا می‌خواهید در جایگاه دیگری باشید؟ اگر هشیار نباشیم ممکن است این‌گونه به‌نظر بیاید که همیشه جایی بهتر از اینجا وجود دارد: «زمانی که بازنشسته شدم، وقتی‌که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدم، وقتی پول کافی به‌دست آوردم، وقتی ازدواج کردم، وقتی طلاق گرفتم، وقتی بچه‌ها رفتند»؛ یک لحظه صبر کنید... همین است! این واقعا زندگی شماست.
Golnaz Javaheri
لحظه کنونی، آینده تمام لحظات قبلی در زندگی شما است و شامل آن لحظه‌هایی است که درباره آینده فکر و رویاپردازی می‌کردید؛ نام آن، زمان حال است. اینکه چگونه با این لحظه ارتباط برقرار می‌کنید بر کیفیت و ویژگی لحظه بعد تأثیر می‌گذارد. از این طریق ما می‌توانیم آینده را با مراقبت کردن از زمان حال شکل دهیم، چه فرصت فوق‌العاده‌ای است.
Golnaz Javaheri
حفظ انرژی در تمرین مراقبه ذهن‌آگاهی چنانچه به‌تازگی شروع به تمرین مراقبه کرده‌اید، خوب است متوجه تمایل‌تان برای صحبت کردن با دیگران درباره مراقبه یا مطرح کردنش به‌طور گذرا باشید. این تمایل به‌راحتی انرژی‌تان را پراکنده می‌کند. اگر کسی به آنچه با او در میان گذاشته‌اید به‌طور مثبت برخورد نکند یا ایده مراقبه را بدون قصد به هر شکلی بی‌ارزش تلقی کند، ممکن است قبل از آنکه به قدر کافی به ثبات برسید تا عقیده دیگران برایتان مهم نباشد، شوق‌تان را برای ادامه مسیر از دست بدهید.
یوسفی
نگرش‌های اساسی تمرین‌های ذهن‌آگاهی علاوه‌بر مبنای اخلاقی که تمرین‌های ذهن‌آگاهی بر آن متکی است، نگرش‌های اساسی تکمیلی نیز وجود دارد. من در تمام طول صحبتم، به‌توجه مهربانانه، نیاز برای ملایم رفتار کردن و قضاوت نکردن درباره خودمان اشاره کرده‌ام. نگرش‌های زیادی در این مورد وجود دارد اما این هفت نگرش مبنا و اصول پایه هستند. دیگر موارد شامل بخشندگی، قدردانی، گذشت و بردباری، بخشش، مهربانی، شفقت، لذت ناشی از همدلی، و شکیبایی هستند که به‌واسطه پرورش این هفت نگرش رشد می‌یابند: قضاوت نکردن، صبر، ذهن مبتدی، اعتماد، تقلا نکردن، پذیرش و رها کردن. ۱- قضاوت نکردن
best_reader
ذهن‌آگاهی نوعی آگاهی است که از طریق توجه کردن به شیوه‌ای خاص و مداوم یعنی هدفمند، به زمان حال و بدون قضاوت از تجارب لحظه‌به‌لحظه پرورش داده می‌شود.
marjan
اگر اسیر افکار مختلف شویم و در جریان آنها گیر بیفتیم، خصوصا اگر خودمان را با آنها یکی بدانیم و به خود بگوییم «این من هستم» یا «این من نیستم»، آن‌وقت است که واقعا گیر افتاده‌ایم.
big of big
سوزوکی روشی، استاد ژاپنی ذن که مرکز ذن سان‌فرانسیسکو را راه‌اندازی کرده و برای انسان‌های زیادی اثرگذار بوده است گفته معروفی دارد که «در ذهن بکر امکانات بسیاری وجود دارد اما در ذهن کاربلد امکانات کمی وجود دارد». ذهن‌های مبتدی به سمت تجربه‌های جدید می‌روند بدون اینکه خیلی راجع به آن بدانند و درنتیجه گشوده هستند. این گشودگی بسیار خلاقانه است. این خصوصیت ذاتی ذهن است و زیرکی شما این است که این ویژگی را هرگز از دست ندهید. این کار نیازمند آن است که در شگفتی آنچه در لحظه اکنون پدیدار می‌شود باقی بمانید، چیزی که همیشه تازه است.
الهام
ذهن مبتدی یک نگرش است و به این معنا نیست که شما هیچ چیز نمی‌دانید، بلکه به این معناست که در مواجهه با موضوعی که تابه‌حال هیچ چیزی از آن نمی‌دانستید وسعت کافی داشته باشید و اسیر چیزهایی که از پیش می‌دانید و تجربه کرده‌اید نشوید.
Golnaz Javaheri

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۲۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد