بریده‌های کتاب چک لیست؛ چطور کارها را درست انجام دهیم؟
کتاب چک لیست؛ چطور کارها را درست انجام دهیم؟ اثر آتول گوانده

کتاب چک لیست؛ چطور کارها را درست انجام دهیم؟

نویسنده:آتول گوانده
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۱از ۱۸ رأیخواندن نظرات
مراقبت‌های ویژه تنها زمانی موفق می‌شود که احتمال آسیب و اشتباه را به حدی کم کنیم که احتمال درست انجام دادن امور بیشتر شود. این کار، سخت است.
M.Taha
ما در عصر فوق متخصص‌ها زندگی می‌کنیم. عصر پزشکانی که زمان زیادی را روی یک موضوع تمرین، تمرین و تمرین کرده‌اند تا بتوانند آن کار را بهتر از هر کس دیگری انجام دهند. آنها نسبت به متخصصین عادی دو مزیت دارند: دانش بیشتری درباره جزئیاتی که مهم‌اند دارند و توانایی حل پیچیدگی‌های آن کار خاص را به دست آورده‌اند.
kia
فلاسفه دومین دلیل شکست را بی‌کفایتی می‌نامند؛ زیرا در چنین مواردی، علم و اطلاعات وجود دارد اما نمی‌توانیم آن را به درستی به کار گیریم. نمونه‌اش همان آسمان‌خراشی است که ایراد دارد و فرو می‌ریزد، همان طوفانی است که هواشناس متوجه نشانه‌هایش نمی‌شود، زخمی که دکترها فراموش کردند در مورد سلاح ایجاد کننده آن بپرسند.
Reza Sheykhlar
که در چنین حوزه‌هایی (که کنترل داریم)، فقط دو دلیل وجود دارد که شکست می‌خوریم. اولین دلیل، جهل است. ما اشتباه می‌کنیم زیرا علم تنها درکی نسبی از جهان و چگونگی عملکردش به ما داده است. آسمان‌خراش‌هایی هستند که ما هنوز نمی‌دانیم که چطور ساخته می‌شوند، طوفان‌هایی که نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و حملات قلبی‌ای که هنوز نتوانسته‌ایم جلوی آن را بگیریم. فلاسفه دومین دلیل شکست را بی‌کفایتی می‌نامند؛ زیرا در چنین مواردی، علم و اطلاعات وجود دارد اما نمی‌توانیم آن را به درستی به کار گیریم. نمونه‌اش همان آسمان‌خراشی است که ایراد دارد و فرو می‌ریزد، همان طوفانی است که هواشناس متوجه نشانه‌هایش نمی‌شود، زخمی که دکترها فراموش کردند در مورد سلاح ایجاد کننده آن بپرسند.
zahra.n
شاید هیچ کار دیگری وجود نداشته باشد که به تخصص بیشتری از جراحی نیاز داشته باشد
Ali Alimorad
هر روز چیزهای بیشتری برای مدیریت کردن، درست اجرا کردن و آموختن به وجود می‌آید. در شرایط سخت و پیچیده، احتمال شکست اغلب بیشتر است، البته نه به دلیل کم کاری بلکه حتی باوجود تلاش بسیار. به همین دلیل است که راه حل سنتی در اغلب حرفه‌ها، در نظرگرفتن تنبیه برای شکست نبوده است؛ بلکه در عوض افراد را به آموزش و کسب تجربه بیشتر تشویق می‌کنند.
Ali Alimorad
ما در عصر فوق متخصص‌ها زندگی می‌کنیم. عصر پزشکانی که زمان زیادی را روی یک موضوع تمرین، تمرین و تمرین کرده‌اند تا بتوانند آن کار را بهتر از هر کس دیگری انجام دهند. آنها نسبت به متخصصین عادی دو مزیت دارند: دانش بیشتری درباره جزئیاتی که مهم‌اند دارند و توانایی حل پیچیدگی‌های آن کار خاص را به دست آورده‌اند. بااین‌حال، درجاتی از پیچیدگی وجود دارد و پزشکی و حوزه‌های شبیه به آن به حدی از حالت عادی فراتر رفته و پیشرفت کرده‌اند که اجتناب از اشتباهات روزانه حتی برای ماهرترین فوق تخصص‌هایمان نیز غیرممکن است.
ZaHrA
همه از نحوه عملکرد چک‌لیست در شرایط پیچیده کاری، تصور غلطی دارند. آنها راهنماهای جامع نیستند، چه برای ساخت یک آسمان‌خراش یا حل مشکل یک هواپیما. آنها ابزاری سریع و ساده هستند که هدفشان پشتیبانی از مهارت‌های متخصصین حرفه‌ای است. و با توجه به سریع و کاربردی بودنشان، جان هزاران هزاران نفر را نجات می‌دهند.
kia
خلبانان به دو دلیل به چک‌لیست‌هایشان رو می‌آوردند. اول اینکه، آنها برای این کار تربیت شده‌اند. آنها از ابتدای دوره دانشکده خلبانی یاد می‌گیرند که حافظه و قضاوتشان غیرقابل اعتماد است و جان آن مسافران به فهم درست آنها از ماوقع بسته است. دوم، چک‌لیست‌ها ارزش خود را ثابت کرده‌اند، آنها مؤثرند. هر چند به بیشتر خلبان‌ها آموزش داده می‌شود که بیشتر به دستورالعمل‌ها اعتماد کنند تا غریزه‌شان، اما این بدین معنا نیست که آنها این کار را کورکورانه انجام می‌دهند.
kia
جراحی در هر جای دنیا که انجام می‌شود، چهار عامل کشنده دارد: عفونت، خونریزی، بی هوشی نادرست، و چیزی که تنها می‌توان آن را عامل غیرمنتظره نامید. علم و تجربه، برای سه مورد اول، تدابیر پیشگیرانه ارزشمندی را در اختیار ما گذاشته است که خود گمان می‌کنیم همواره در حال تبعیت از این تدابیر هستیم ولی این‌گونه نیست. فراموش کردن این تدابیر، خطای ساده‌ای است که برای یک چک‌لیست کلاسیک، عالی به نظر می‌رسد. و در نتیجه، همه چک‌لیست‌های محققین، به طور دقیق مراحل معینی را در بر می‌گرفت تا آن خطاها را بیابد.
kia

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۹۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد