بریده‌های کتاب چهار میثاق
عدالت واقعی یعنی انسان برای هر اشتباهش فقط یک‌بار مجازات شود، اما بی‌عدالتی به این معناست که انسان برای هر اشتباهی که مرتکب می‌شود، چندین بار تاوان بپردازد و مجازات شود.
~MON¡REH~
ذهن این قدرت را دارد که با خودش حرف بزند، اما علاوه بر آن، این قابلیت و توانایی را دارد که اطلاعات قابل‌دسترسی از منابع دیگر را هم بشنود و دریافت کند. گاهی اوقات صداهایی در ذهنتان می‌شنوید و از خودتان می‌پرسید که این صداها از کجا آمده است. ممکن است منشأ این صداها واقعیت دیگری باشد که در آنجا موجودات زنده‌ای با ذهنی مشابه با ذهن انسان زندگی می‌کنند. سرخ‌پوستان تولتک این موجودات را «هم‌پیمان» می‌نامند؛ اما در اروپا، آفریقا و هندوستان به آن‌ها «خدایان» می‌گویند.
هدیهٔ دریا
استاد در جواب گفت: «تو به این دنیا نیامده ای تا خوشی‌ها و زندگی‌ات را قربانی کنی. تو به این دنیا آمده‌ای تا زندگی کنی، شاد و خوشحال باشی و عشق بورزی. اگر دو ساعت مراقبه در روز نهایت تلاش و توانت باشد، با رساندنش به هشت ساعت فقط خودت را خسته می‌کنی و به هدفی که دوست داری هم نمی‌رسی. از زندگی هم لذت نخواهی برد. پس حداکثر تلاشت را بکن. شاید آن وقت یاد بگیری که مدت زمان مراقبه اهمیتی ندارد، مهم این است که بتوانی زندگی کنی، شاد باشی و عشق بورزی!»
Mehdi Gh
من جلوه‌ای از خدا هستم، اما شما هم جلوه‌ای از خدا هستید. ما همگی شبیه هم هستیم. هم من و هم شما تجسمی از نور و زیبایی هستیم، پس همگی جلوه‌ای از وجود خداییم.
هدیهٔ دریا
«بس است واقعاً! من دیگر نمی‌خواهم با قاضی درونم علیه خودم رأی صادر کنم و با غصه خوردن و بازی کردن نقش قربانی به خودم آسیب برسانم. من قربانی نیستم!»
~MON¡REH~
عدالت واقعی یعنی انسان برای هر اشتباهش فقط یک‌بار مجازات شود، اما بی‌عدالتی به این معناست که انسان برای هر اشتباهی که مرتکب می‌شود، چندین بار تاوان بپردازد و مجازات شود. ما انسان‌ها برای یک گناه چند بار مجازات می‌شویم و تاوان می‌دهیم؟«هزاران بار!» انسان تنها موجود زنده‌ای است که بابت یک اشتباه، هزاران بار مجازات می‌شود، حال آنکه موجودات دیگر برای هر اشتباهشان، فقط یک‌بار مجازات می‌شوند، ولی ما نه! ما انسان‌ها حافظهٔ قوی‌ای داریم: مرتکب اشتباه می‌شویم، خودمان را قضاوت می‌کنیم و گناهکار می‌دانیم و در آخر هم خودمان را تنبیه می‌کنیم. اگر عدالتی وجود داشته باشد همین یک‌بار کافیست و دیگر لزومی ندارد مجدداً آن را تکرار کنیم؛ اما هر بار که گناه و اشتباهمان را به خاطر می‌آوریم، خودمان را دوباره قضاوت می‌کنیم، گناهکار می‌دانیم و دوباره تنبیه می‌کنیم. این روند بارها و بارها تکرار می‌شود.
...هیچ...
شما به واسطهٔ کلمات می‌توانید قدرت خلاقیت خودتان را نشان دهید و هر چیزی را که دوست دارید بیان کنید. صرف‌نظر از اینکه به چه زبانی صحبت می‌کنید، قصد و نیت شما از طریق کلمات مشخص می‌شوند. رؤیاها، احساسات و آنچه واقعاً هستید با کلام تجلی می‌یابد.
هدیهٔ دریا
باید کسانی را که احساس می‌کنیم به ما ظلم کرده‌اند را ببخشیم، نه به این خاطر که آن لایق بخشش هستند، به این خاطر که خودمان را آن‌قدر دوست داریم که نمی‌خواهیم بیش از این تاوان بی‌عدالتی و ظلم دیگران را پس بدهد
mary.sa
ما انسان‌ها برای یک گناه چند بار مجازات می‌شویم و تاوان می‌دهیم؟«هزاران بار!» انسان تنها موجود زنده‌ای است که بابت یک اشتباه، هزاران بار مجازات می‌شود، حال آنکه موجودات دیگر برای هر اشتباهشان، فقط یک‌بار مجازات می‌شوند، ولی ما نه! ما انسان‌ها حافظهٔ قوی‌ای داریم: مرتکب اشتباه می‌شویم، خودمان را قضاوت می‌کنیم و گناهکار می‌دانیم و در آخر هم خودمان را تنبیه می‌کنیم. اگر عدالتی وجود داشته باشد همین یک‌بار کافیست و دیگر لزومی ندارد مجدداً آن را تکرار کنیم؛ اما هر بار که گناه و اشتباهمان را به خاطر می‌آوریم، خودمان را دوباره قضاوت می‌کنیم، گناهکار می‌دانیم و دوباره تنبیه می‌کنیم. این روند بارها و بارها تکرار می‌شود.
هدیهٔ دریا
گناه هر کاری ست که شما علیه خودتان انجام می‌دهید. هر احساس، باور یا حرفی که به ضرر خودتان است، گناه نامیده می‌شود.
Sayeh

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۸۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد