بریده‌های کتاب هرس ذهن
کتاب هرس ذهن اثر استیو اسکات

کتاب هرس ذهن

کتاب هرس ذهن به چهار بخش پر از اطلاعات تقسیم شده است که با استفاده از آن‌ها بُعد مشخصی از زندگی‌تان را که در شما ایجاد اضطراب کرده است، می‌توانید تغییر دهید. به خصوص، به موضوعات زیر خواهیم پرداخت: هرس افکار هرس وظایف زندگی هرس روابط هرس محیط پیرامون
Mohammadii
بیشتر روزها با اشتیاق و رضایت از اتفاقاتی که در آن روز پیش رو دارید، از خواب بیدار شوید. حس کنید در جایگاه «مناسبی» قرار دارید و در شغل و زندگی‌تان کارهایی می‌کنید که با هویت و شخصیت‌تان سازگاری دارند. افراد جالب و دارای طرز فکر مشابه را در زندگی و کارتان جذب کنید. در کارتان، احساس اعتمادبه‌نفس و قدرت کنید، چون صد درصد با روحیه‌تان سازگاری دارد.
شهرزاد
افراد زیاد زندگی‌شان را با استیصال خاموش سپری می‌کنند. هر روز با حس ترس، اضطراب یا اندوه کمی از خواب بیدار می‌شوند. سر کار، حس می‌کنند از توانایی‌هایشان آن‌طور که باید استفاده نمی‌شود، به اندازهٔ کافی از آن‌ها تقدیر نمی‌شود و آن‌طور که باید از آن‌ها کار نمی‌کشند. وقتی به خانه می‌رسند، احساس می‌کنند جسم و ذهن‌شان خسته است و فقط به اندازه‌ای انرژی دارند که از بچه‌هایشان مراقبت کنند، غذایی درست کنند و روی مبل بیفتند و چند ساعتی تلویزیون تماشا کنند. بعد بیدار می‌شوند و دوباره همین کارها را تکرار می‌کنند.
شهرزاد
بیش از اندازه فکر کردن کار بیهوده‌ای است، پس چرا این انرژی را به تفکر ساختاریافته و بعد به عمل تبدیل نکنیم؟ وقتی افکارتان به‌هم‌ریخته هستند، کار مثبتی انجام دهید تا توجه‌تان را از افکار منفی دور کنید. هر کاری که به قوهٔ ادراک و تمرکز نیاز داشته باشد، کارساز است
شهرزاد
ابتدا حس می‌کنید در نبردی تمام‌نشدنی با ذهن میمونی‌تان هستید. ولی با تمرین دیگر نیاز نیست پیوسته افکارتان را هدایت کنید. افکار به طور طبیعی می‌روند و ذهن‌تان در برابر آرامش عمیق و وسعت حضور در لحظهٔ حال باز می‌شود. این تجربه بسیار آرامش‌بخش و رضایت‌بخش است. استادان مراقبه به این فضای آرامش «شکاف» می‌گویند، فضای ساکت بین افکار. ابتدا این فاصله بسیار کوچک و ماندن در این حالت به مدت بیشتر از چند نانوثانیه دشوار است. ولی با تمرین بیشتر می‌بینید که این شکاف بزرگ‌تر می‌شود و بیشتر اتفاق می‌افتد و می‌توانید به مدت طولانی‌تری در این حالت باقی بمانید.
شهرزاد
زمان مشخصی برای تمرین تنفس عمیق در نظر بگیرید. بهتر است این زمان بعد از انجام فعالیتی باشد که عادت دارید هر روز انجام دهید، مثل مسواک زدن. صبح زمان خوبی برای این تمرین است، چون حال و هوای آن روزتان را تعیین می‌کند. ولی شاید ترجیح دهید وسط روز استراحتی داشته باشید و کمی از مشغله‌های روز کاری‌تان فاصله بگیرید. قبل از خواب هم زمان خوبی برای تمرین است چون باعث آرام شدن‌تان می‌شود. مکان آرامی برای تمرین تنفس انتخاب کنید، جایی که کسی مزاحم‌تان نشود یا تمرین‌تان را قطع نکند. گوشی، رایانه و هر دستگاه دیگری را که شاید در تمرین‌تان اختلال ایجاد کند خاموش کنید.
شهرزاد
وقتی زندگی بیش از حد دشوار و پیچیده می‌شود، روان ما به دنبال راه فرار می‌گردد. فشار زیاد، قرار گرفتن در معرض کارهای منفی زیاد و داشتن انتخاب‌های زیاد باعث نشان دادن واکنشی نه چندان سالم می‌شود.
محمد علی بخشی
با اینکه نگرانی دربارهٔ آینده باعث آشفتگی فکری می‌شود، برنامه‌ریزی برای آینده کار مهم و ارزشمندی است که زمینه را برای دستیابی حقیقی به اهداف در سال‌های آتی فراهم می‌کند.
sss
«بنابراین تکامل طوری به ذهن‌مون شکل داده که از لحاظ روانی عذاب بکشیم: خودمون رو مقایسه و ارزیابی کنیم و از خودمون انتقاد کنیم، روی نداشته‌هامون تمرکز کنیم، خیلی زود از داشته‌هامون دل‌زده بشیم و انواع سناریوهای ترسناک رو که اکثرشون هیچ وقت اتفاق نمی‌افتند، تصور کنیم. جای تعجب نیست که خوشبختی برای انسان این‌قدر سخته!»
Ghorbani
در واقع، تمامی افکار منفی شما کم‌وبیش مربوط به گذشته یا آینده هستند
کاربر ۲۱۲۳۶۲۷

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان