بریده‌های کتاب هرس ذهن
کتاب هرس ذهن اثر استیو اسکات

کتاب هرس ذهن

به کمک تمرین‌های مختلف ذهن‌آگاهی و عادات عملی، می‌توانید قدرت را از چنگ افکارتان درآورید و در ذهن‌تان بیشتر «جا» باز کنید، تا از آرامش و خوشبختی درونی لذت ببرید. آن‌گاه ذهن‌تان به اندازهٔ کافی خلوت و شفاف می‌شود که با اهمیت‌ترین چیزهای زندگی‌تان، بیهوده‌ترین چیزهای زندگی‌تان و نحوهٔ سپری کردن زندگی روزمره‌تان را اولویت‌بندی کند. مقدمه‌ای بر کتاب هَرس ذهن هدف کتاب ساده است: عادات، اعمال و ذهنیتی را به شما آموزش می‌دهیم که می‌توانید به کمک آن‌ها به‌هم‌ریختگی ذهنی‌تان را که مانع از ذهن‌آگاهی و تمرکزتان می‌شود، هرس کنید.
Parsa
«به نظر می‌رسه که دوست فیس‌بوکی‌ام زندگی شادی داره. ولی زندگی من افتضاحه». «آیا باید فیت‌بیت بخرم و از این به بعد حواسم به سلامتیم باشه تا در جوانی نَمیرم؟» «وای نه، اون وبینار «چطور قبل از رسیدن به ۳۰ سالگی یک میلیون دلار درآمد کسب کنید؟» رو فراموش کردم. اگه اطلاعات خیلی مهمی در این وبینار مطرح شده باشه چی؟» همه‌چیز مهم و اضطراری به نظر می‌رسد. همهٔ ایمیل‌ها و پیام‌ها باید پاسخ داده شوند. همهٔ دستگاه‌ها و اختراعات جدید باید خریداری شوند. این‌ها پیوسته ما را درگیر کارهای سطحی و از افراد دوروبرمان و احساسات درون‌مان جدا می‌کنند.
Gisoo
مادر طبیعت برای زنده نگه داشتن نیاکان‌مان مغزشان را به نحوی تکامل داد که آن‌ها را مرتب فریب بدهد تا سه اشتباه مرتکب شوند: بیش از اندازه مهم قلمداد کردن تهدیدها، دست کم گرفتن فرصت‌ها و دست کم گرفتن منابع (برای رویارویی با تهدیدها و بهره بردن از فرصت‌ها). به این ترتیب بود که «سوگیری منفی» طی تکامل شکل گرفت، یعنی گرایش ما به نشان دادن واکنش شدیدتر به محرک‌های منفی در مقایسه با محرک‌های مثبت. محرک‌های منفی در مقایسه با محرک‌های مثبتی با همان شدت (به‌عنوان مثال از لحاظ صدا و نور)، فعالیت عصبی بیشتری ایجاد می‌کنند. به علاوه، راحت‌تر و سریع‌تر درک می‌شوند.
مرتضی چرخ‌زرین
۲۵ دقیقه روی یک کار تمرکز کنید، ۵ دقیقه استراحت کنید و بعد دوباره ۲۵ دقیقه تمرکز کنید. گاهی این راهبرد بسیار دشوار است، ولی به شما کمک می‌کند روی مهم‌ترین فعالیت‌هایتان تمرکز کامل داشته باشید.
مرتضی چرخ‌زرین
خانه‌هایمان را از اشیایی پر می‌کنیم که به آن‌ها نیاز نداریم و وقت‌مان را با جریان مداوم توئیت‌ها، اخبار، مقالات، پست‌های وبلاگ و ویدیوهای گربه‌ها پر می‌کنیم. اطلاعات و اشیا دورمان تلنبار شده است و با این حال در کنترل آن‌ها ناتوانیم. همهٔ این وسایل و اطلاعات اضافی فقط وقت و بازده‌مان را می‌بلعد و از طرف دیگر افکار واکنشی، اضطراب‌آور و منفی ایجاد می‌کند. به‌عنوان مثال: «به نظر می‌رسه که دوست فیس‌بوکی‌ام زندگی شادی داره. ولی زندگی من افتضاحه». «آیا باید فیت‌بیت بخرم و از این به بعد حواسم به سلامتیم باشه تا در جوانی نَمیرم؟»
شهرزاد
احساسات مثل ابر در آسمان طوفانی می‌آیند و می‌روند. تنفس آگاهانه لنگر من است. ــ تیک نات هان
hamex
چه شد که ارزش‌ها و اولویت‌های زندگی را که زمانی باعث تعادل و تعقل‌مان می‌شد، فراموش کردیم؟ چه کار باید بکنیم؟ نمی‌توانیم به گذشته برگردیم و بدون فناوری زندگی کنیم. نمی‌توانیم تمام دارایی‌های مادی‌مان را رها کنیم و در غار زندگی کنیم. باید راهی پیدا کنیم که بدون رسیدن به مرز جنون در این دنیای مدرن زندگی کنیم.
Gisoo
مغز در برابر تجربیات منفی مثل چسب عمل می‌کنه و در مقابل تجربیات مثبت مثل تفلون.
محمد علی بخشی
هر جا که قدم می‌زنید (چه فضای داخل و چه بیرون)، هر مقصدی که دارید، در طول راه توجه داشته باشید. لازم نیست با عجله پیش بروید و نگاه‌تان فقط به نتیجه باشد. بگذارید خود قدم زدن مقصدتان باشد.
مرتضی چرخ‌زرین
به جای آن که چای‌تان را سر بکشید و به تمام کارهای آن روزتان فکر کنید، دیدگاه‌تان را عوض کنید و نوشیدن چای را (در زمانی که این کار را انجام می‌دهید) تنها کار مهم در جهان تلقی کنید. این تغییر دربارهٔ تمام کارهایتان صدق می‌کند
مرتضی چرخ‌زرین

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۱۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان