بریده‌های کتاب بهترین خودت باش
کتاب بهترین خودت باش اثر ایلین ولتروت

کتاب بهترین خودت باش

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲۰۷ رأی
۳٫۵
(۲۰۷)
وقتی ارزش خود را از روابط موجود در زندگی خود کسب می‌کنیم –دوستان صمیمی، محافل اجتماعی که متعلق به آنها هستیم، شرکت‌هایی که برای آنها کار می‌کنیم- قدرت خود را واگذار می‌کنیم و به اعتباری از بیرون وابسته می‌شویم. وقتی اینها از بین برود، احساس ارزش و هویت ما نیز با آنها از بین می‌رود.
hedgehog
دخترا وقتی که دارن بزرگ می‌شوند، بهشون درباره نوعی از ازار و اذیت که کبودی بجا میگذارد و جای زخمش باقی میماند هشدار داده می‌شود. اما بدرفتاری چرخه واری که من تجربه کردم غیر قابل مشاهده بود. این چیزی نبود که مردم درباره اش در مقالات مجلات می‌نوشتند یا در برنامه‌های صبحگاهی دربارش بحث می‌کردند. بنابراین من ادامه دادم به مخفی کردن اینکه چقدر در درون احساس بسیار بد و وحشتناکی دارم، فکر میکردم مردم وقتی که میگفتن رابطه‌ها سخت اند، منظور شان این هست.
hedgehog
با هر انتقاد من شروع میکردم به سرکوب شدن و احساس می‌کردم بیشتر کسل کننده هستم، احساس میکردم به اندازه کافی برای او فرهیخته و باهوش نیستم. مهم نبود که من چه کاری میکردم یا چه کاری نمی کردم، هیچوقت به اندازه کافی خوب نیودم.
hedgehog
البته که من در ابتدا با سر، در دام بازی‌های ذهنی او افتادم. من برق لبی را که او ترجیح میداد را بجای رژلب قرمزم که مشخصه من بود، استفاده کردم. ضربات دردناک او درباره عزت نفسم را بدون اینکه از خودم دفاع کنم تحمل کردم؛ چون تصور میکردم که من فقط زیادی حساس ام. من تمام وقتهایی را که در حضورش احساس حقارت میکردم را نادیده گرفتم چون حداقل باعث شده بود که حس یک امنیت ظاهری را که تابحال تجربه نکرده بودم را داشته باشم. او نوعی از زندگی را به من پیشنهاد می‌داد که همیشه فکر می‌کردم می‌خواهم. بنابراین من در این دام افتادم و سخت خودم را وقف این کردم که این رابطه موفق شود. یواش یواش، من به زنی که او می‌خواست باشم، تبدیل شدم.
hedgehog
اگر خودت در رابطه ای دیدی که مجبوری با احتیاط رفتار کنی و از شکل طبیعیت خارج شی و خودت را به شکل گروهی که مناسب تو نیستند دربیاری، فقط برای اینکه خودت را در یک رابطه اثبات کنی و نشان بدهی که مناسب آن هستی، از آن رابطه خارج شو. سریع. و بعقب نگاه نکن. او، آن فردی نیست که تو بدنبالش هستی.
hedgehog
من هنوز سعی می‌کردم تا حد ممکن از محبت جسمی خودداری کنم تا مردانی را که نمی توانستند برای من صبر کنند را از باغم هرس کنم.
hedgehog
به قرار عاشقانه گذاشتن به دید باغبانی کردن نگاه کنم. بذرهای خیلی محتمل و اینده دار را بکار. آبیاری شان کن. محصولی را که هر کدام میدهد را بِچِش. و وقتی که یکی از انها میوه ای داد که هر روز می‌توانستی بخوری، کمی بیشتر به آن عشق بورز و بقیه را هرس کن.
hedgehog
من آموخته ام که سن مسئله ای پرمخاطره برای زنان در هر صنعتی است. شما می‌خواهید در این بازی به اندازه کافی حضور داشته باشید که مورد احترام قرار بگیرد، اما شما هرگز نمی خواهید به عنوان «خیلی پیر» تلقی شوید. در رویدادهای ویراستاران حیطه زیبایی، میتوانستم احساس کنم که ویراستاران کهنه کار ازینکه دارن پیر می‌شوند و اعتبار خودشان را از دست می‌دهند پریشان و نگران بودند. از طرف دیگر، پرسابقه بودن در آن روزها اهمیت داشت
hedgehog
از آن روز به بعد، هرگز در مورد سنم صحبت نکردم. با هیچکس. حتی با گذشت سالها و صعود به رده‌های بالاتر، سنم برای تیمم رمز و راز باقی ماند.
hedgehog
نکته اصلی این بود شکست ناپذیر شویم.
hedgehog

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

حجم

۳۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان