دانلود و خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) رولف دوبلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب) اثر رولف دوبلی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب هنر شفاف اندیشیدن (خلاصه کتاب)

کتاب هنر شفاف اندیشیدن نوشته رولف دوبل است این کتاب ۹۹ راهکار برای کسانی که می‌خواهند انتخاب‌های بهتری داشته باشند را به خواننده نشان می‌دهد. این کتاب ذهن را برای یک انتخاب عاقلانه باز می‌کند.

درباره کتاب هنر شفاف اندیشیدن

هنر شفاف اندیشیدن از خطاهای شناختی می‌گوید که در زندگی همه ما وجود دارند، همیشه جلوی چشم‌مان هستند و در تمام تصمیمات‌مان اثر می‌گذارند، اما ما آن‌ها را نمی‌بینیم. خطاهایی که باعث می‌شوند تصمیمات اشتباه بگیریم. مثلا چند بار شده که با قاطعیت یک نتیجه بگیرید و چند روز بعد کاملا عکس آن اتفاق بیفتد؟ این کتاب تفکر شما را تغییر می‌دهد و شما بعد از خواندن این میکروکتاب، به شکل دیگری دنیا را می‌بینید و تصمیم‌های متفاوت‌تری می‌گیرید. هنر شفاف اندیشیدن پرفروش‌ترین کتاب آلمان و یکی از کتاب‌های پرفروش جهان است.

رولف دوبلی فارغ‌التحصیل دکتری فلسفه و نویسنده‌ای جوان، معروف و پرطرفدار سوییسی است. رولف دوبلی به خاطر نوشتن کتاب به نام هنر شفاف اندیشیدن توانست مورد توجه جهانیان قرار بگیرد و با انتشار کتاب «هنر خوب زیست» به یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌ها تبدیل شود. خلاقیت و نوآوری در نوشته‌هایش، او را به یک نویسنده‌ محبوب تبدیل کرده است. همچنین او بنیان‌گذار چند شرکت و انجمن است و از او به عنوان شخصیت برجسته‌ای در اقتصاد و علم یاد می‌شود.

خواندن کتاب هنر شفاف اندیشیدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شاد و عاقلانه و موفق پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب هنر شفاف اندیشیدن

آیا دانشگاه هاروارد شما را باهوش تر می کند؟

نیکولاس تصمیم گرفت برای کاهش وزن ورزش کند و در بین ورزش‌ها، شنا را انتخاب کرد، چون تمام شناگران بدن‌هایی خوش فرم و عضله‌ای دارند. او بعد از دو هفته تمرین فهمید دچار توهم بدن شناگر شده. شناگران حرفه‌ای به خاطر تمرین‌هایشان، بدن‌هایی زیبا ندارند، بلکه به خاطر اندام مناسب‌شان است که شناگران خوبی می‌شوند. هرگاه ما عوامل انتخاب را با نتایج آن اشتباه می‌گیریم، طعمه «توهم بدن شناگر» می‌شویم. یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا یعنی هاروارد را در نظر بگیرید، آیا به خاطر دانشگاه هاروارد است که افراد تحصیل کرده در این دانشگاه موفق‌اند؟ یا شاید صرفا به خاطر شهرتش افراد موفق را جذب می‌کند؟ نمی‌دانیم. نباید همه چیز را کاملا پذیرفت. برخی تحقیقات نشان دادند که افرادی که در مورد مثبت‌نگری کتاب می‌نویسند، به ذات افراد خوشحالی هستند و تلاش برای خوشحالی مثل تلاش برای افزایش قد است. در نتیجه هر وقت ترغیب شدی تا کاری را با تمام توان انجام دهی، حواست را جمع کن؛ ممکن است در دام توهم بدن شناگر بیفتی قبل از اینکه تصمیم بگیری کاری را شروع کنی، به آینه نگاه کن و درباره چیزی که می‌بینی با خودت صادق باش.

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظرات کاربران

Pariya
۱۳۹۹/۰۴/۲۲

این کتاب بهترین ترجمه اش و کاملترینش مال عادل فردوسی پور هست. کاش اون نسخه رو هم میذاشتید. ممنون

بهار قربانی
۱۳۹۹/۰۷/۰۹

من ترجمه عادل فردوسی پور رو که خودشم خونده رو گوش دادن. طبق اطلاعاتی که از کتاب گرفتم تو انتخاب این کتاب دچار خطای مرجعیت شدم،قطعا علت اصلی خرید کتاب فقط نام عادل فردوسی پور بود همین...در مورد کتاب حس میکنم

- بیشتر
مریم کریم زاده
۱۳۹۹/۰۷/۰۸

بعد مدتها این کتاب رو توی طاقچه گذاشتید چرا میکرو کتابه? ای کاش کاملشم میگذاشتید

فرزانه
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

نمیتونم بگم عالی بود بعضی بدیهیات گفته شده بود بعضی قسمت ها خیلی کوتاه بیان شده بود نیاز به توضیح بیشتر داشت در مجموع متوسط بود

محمد
۱۳۹۹/۰۴/۰۵

این کتاب کامل نیست و فقط خلاصشه

آرش مکینیان
۱۳۹۹/۰۹/۰۴

کتاب کاربردی بود ولی حیف که میکرو بود. میتونست بیشتر جذاب باشه و کاربردی...

محمدحسین بهرام‌پور
۱۳۹۹/۰۸/۱۵

سلام دوستان، این کتاب واقعا عالیه و بسیار کاربردی. متاسفانه به دلیل میکرو بودنش، درکش سخت هست و این کتاب نیاز به مثال و توضیح زیاد. لطفاً از قسمت «حساب کاربری» بعد «پشتیبانی» و بعد «پیشنهاد کتاب»، درخواست نسخه کامل

- بیشتر
mahsa
۱۳۹۹/۰۹/۰۹

من نسخه چاپی این کتاب رو دارم با ترجمه پیمان اصلانی حقیقتا فکر میکردم محتوای کتاب خیلی بتونه جذبم کنه اما نمیدونم بخاطر ترجمه ی ضعیفش بود یا اصلا متن کتاب قابل فهم نبود واقعا نصفه ولش کردم ، همون

- بیشتر
mirapouri
۱۳۹۹/۰۷/۲۹

خب گویا این میکرو کتابه و کامل نیست. ولی در کل میتونم بگم ک ۲۰ درصد شاید راجب مسائل کاربردی صحبت کرده باشه و بقیش بدیهاته.

خورشید
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

کتاب خیلی خوبیه! اما توصیه می‌کنم خلاصه ش نخونید! بیش از حد خلاصه شده! حتما نسخه کامل کتاب مطالعه کنید چون در نسخه کامل نویسنده مثال‌هایی بیشتری آورده که قشنگ مطلب جا می‌افته و ملموس میشه! کتاب به طور کلی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۶)
مهم نیست که تا کجای کتاب خواندی، ترم چند دانشگاه هستی یا چقدر پول برای سهام داده‌ای، اگر ارزیابی‌هایت از آینده سودی را نشان نمی‌دهد، آن را رها کن و هزینه کمتری بده.
سعید سید هاشمی
«افراد موفق همیشه کسانی که از خودشان بهتر هستند را استخدام می‌کنند. اما افراد معمولی کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان پایین‌تر هستند.» در نهایت افراد موفق، موفقیت بیشتر بدست می‌آورند و افراد معمولی شکست می‌خورند. در نتیجه به افراد با استعداد بهاء بده، شاید فکر کنی در کوتاه مدت ضرر خواهی کرد اما در بلندمدت از آنها سود می‌بری.
سعید سید هاشمی
پس اگر فروشنده هستی کاری کن که مشتری فکر کند دوستش داری و اگر خریدار هستی، فروشنده را کلا از معامله‌ات حذف کن و کالا را به تنهایی بررسی کن.
سعید سید هاشمی
بنابراین اگر نظر مخالفی داشتی بیان کن. اگر هم رهبری گروهی را به عهده داری همیشه یک نفر را مسئول مخالفت کن تا بهتر تصمیم بگیرید.
سعید سید هاشمی
فکر می‌کنیم هرکسی که با ما موافق نیست یا احمق است یا دشمن. این موضوع زمانی خطرناک می‌شوند که پیش‌بینی‌های نادرست از شرایط آینده در ذهن‌مان ایجاد می‌کند و ما آنها را باور می‌کنیم یا اینکه نسبت به دیگران احساس برتری می‌کنیم. پس سخت‌گیرترین منتقد خوت باش.
مریم کریم زاده
«اشکالی ندارد که حسادت کنی، اما به کسی حسادت کن که آرزو داری شبیه به او شوی.»
مریم کریم زاده
مثل زمانی که افراد در جلسه هستند. آنها از تمام ظرفیت فکری‌شان استفاده نمی‌کنند چون فکر می‌کنند دیگران این کار انجام می‌دهند
سعید سید هاشمی
هیچ وقت حقوق وکیل خود را ساعتی پرداخت نکنید
سعید سید هاشمی
نفرت از زیان چرا بدبختی بزرگ‌تر از خوشبختی به نظر می‌رسد؟ همین الان چه چیزهایی حال‌تان را خوب می‌کند؟ چه چیزهایی می‌تواند حالت‌تان را بد کند؟ معمولا لیست اتفاقاتی که حال‌مان را بدتر می‌کند، بسیار طولانی‌تر و البته مهمتر هستند. پس عجیب نیست که برای چیزهایی که بدست می‌آوریم ازش بیشتری قائل باشیم. اگر یک ۱۰۰ دلاری را از دست بدهید، احساس ناراحتی بیشتری به نسبت زمانی که ۱۰۰ دلار به دست می‌آورید خواهید داشت. به این اتفاق «نفرت از زیان» می‌گویند. اگر می‌خواهی کسی را متقاعد کنید به جای تمرکز روی مزایا، از معایبی که با آن کار از آنها خلاص می‌شود، صحبت کنید. وحشت از دست دادن چیزی بسیار موثرتر از انگیزه بدست آوردن آن است. حتی چهره‌های خشن و زشت هم بیشتر به چشم می‌آید. به همین خاطر هم بدبختی از خوشبختی بیشتر و قوی‌تر است.
Astronaut_girl
پس همیشه اعداد پشت اتفاقات را بررسی کن و گول عکس‌ها و داستان موفقیت مدیرعامل‌ها را نخور.
سعید سید هاشمی

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

حجم

۱۰۱٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۳۳ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
۲,۸۸۰
۴۰%
تومان