بریده‌های کتاب هنر در لحظه زندگی کردن
کتاب هنر در لحظه زندگی کردن اثر شانا نیکوئست

کتاب هنر در لحظه زندگی کردن

آدمی تازمانی‌که درجهٔ سختی و مشکلاتش به بالاترین حد نرسد، متحول نمی‌شود. حرفش به‌نظر کاملاً درست است. یکی از اتفاقاتی که برای ایجاد تحول در زندگی به ما انگیزه می‌دهد، دل‌شکستگی است؛ دل‌شکستگی‌هایی که التیام نمی‌یابند و تحملشان بسیار سخت است.
yasinds
خداوند ما را به زندگی‌ای پرهرج‌ومرج و آشفته دعوت نکرده است، بلکه ما را به چیزی مقدس و زیبا فراخوانده: زیباییِ درون به همان اندازهٔ زیباییِ بیرون. انجیل تسالونیان
sahel
آدمی تازمانی‌که درجهٔ سختی و مشکلاتش به بالاترین حد نرسد، متحول نمی‌شود.
کاربر ۹۴۸۱۵۷
من متوجه شدم یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها در زندگی دورشدن از آن شخصیتی است که کسی به شما گفته باید داشته باشید و رفتن به‌سمت آنچه حقیقتاً در قلب و روحتان دوستش دارید.
احسان
زندگی در زمان حال یعنی باور داشته باشی زندگی‌ات ارزشِ این را دارد که عمیقاً در آن سرمایه‌گذاری کنی، به‌جای اینکه منتظر معجزه‌ای باشی. زندگی در زمان حال یعنی بفهمیم همین لحظاتی که داریم کمیاب و دست‌نیافتنی‌اند و حتی در زشتی‌های آن‌ها هم ربانیت و نور الهی وجود دارد.
کاربر ۱۳۸۷۳۹۰
مسئولیت‌پذیرم. می‌خواستم افراد این برداشت را از من داشته باشند؛ چون معتقد بودم اگر این چیزها درمورد من صدق کند، احساس امنیت و شادی خواهم داشت. اگر مسؤلیت‌پذیر و سخت‌کوش می‌بودم، می‌توانستم احساس شادی و امنیت داشته باشم. به زنی خسته، بی‌علاقه و بی‌انگیزه تبدیل شده بودم؛ کسی که از صمیمی‌ترین دوستانش فاصله گرفته و سخت تلاش می‌کند مسؤلیت‌پذیر بماند، اما به‌یک‌باره احساس ناتوانی کردم. ناگهان اتفاقی افتاد و خشمم بر کارآمدی‌ام چربید. چیزی اساسی باید تغییر می‌کرد. چیزی که به‌طور قطع می‌دانم این است: در این راه، شما مسبب ناامیدیِ کسانی خواهید شد. نیازها و توقعات دیگران را نادیده خواهید گرفت و قادر نخواهید بود خواسته‌هایشان را برآورده کنید. کارهایتان را نیمه‌تمام یا بدون کیفیت انجام خواهید داد. احتمالاً این اشخاص از دستتان عصبانی یا ناراحت خواهند شد. شما آن‌ها را در نیمهٔ راه تنها خواهید گذاشت. شاید هم به‌جای ناراحتی و آشفتگی، باعث تحقیر و شرمساری‌تان شوند. شاید فقط بگویند: «حدس می‌زدم پرتلاش نباشی»، «حدس می‌زدم آدم کم‌ظرفیتی باشی» یا «فکر می‌کردم می‌تونم روت حساب کنم». این حرف‌ها همچون تیری بر قلب انسان‌هایی مانند من است که شدیداً به برآورده‌کردن توقعات دیگران وابسته‌اند.
me
چه‌کسی به من گفته اگر همه‌چیز سازمان‌یافته و مرتب نگه داشته شود، شادی را به ارمغان خواهد آورد؟ چه نسخهٔ عجیب‌غریبی برای خوشبختی. چرا فکر می‌کنم مدیریت دارایی‌هایم روشی معنادار برای سپری‌کردن زمان است؟ چرا فکر می‌کنم تمیزکردن پیشخوان آشپزخانه اصلاً معنای خاصی دارد؟
کاربر ۱۳۸۷۳۹۰
اگر خودی نشان بدهیم و انتخاب کنیم که هم در آشفتگی و هم در لذت حضور داشته باشیم، راه خانه‌مان را پیدا خواهیم کرد؛ حتی اگر جاده پرپیچ‌وخم و پراز دست‌انداز و چاله باشد. ما راه خانه‌مان را پیدا خواهیم کرد.
eli
عمیقاً در این دنیا غرق شوید. بوی باران و صدای برگ‌ها را حس کنید که در شب‌های طوفانی روی جاده خش‌خش می‌کنند. زندگی اینجاست، نه در یک سرزمینِ رؤیاییِ خیالی. اینجا، اکنون، شما به همین شکلی که هستید، من به همین شکلی که هستم، این دنیا به همین صورتی که هست، این‌ها چیزهای خوبی‌اند، بهترین چیزها. بی‌نقص‌بودن نسبت‌به زندگی در زمان حال هیچ برتری‌ای ندارد.
eli
باید یاد بگیریم آن‌طور باشیم که هستیم، با همان نقص‌ها و کمبودها؛ اما همچنان ارزشِ دوست‌داشته‌شدن را داریم.
eli

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

حجم

۱۸۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۹۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان