دانلود و خرید کتاب محکم بایست سوند برینکمن ترجمه حمیدرضا توحیدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب محکم بایست

کتاب محکم بایست؛ هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری نوشته سوند برینکمن است که با ترجمه حمیدرضا توحیدی منتشر شده است. این کتاب با تمام کتاب‌های موفقیت متفاوت است و راه دگری را به خواننده معرفی می‌کند.

درباره کتاب محکم بایست؛ هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری

تعداد زیادی کتاب درزمینه‌های خودپیش‌بری، خودبه‌سازی و خودشکوفایی منتشر شده‌اند. هر سال میلیون‌ها نسخه از آن‌ها فروخته می‌شوند و فلسفه خودپیش‌بری در دنیای آموزش و تجارت شایع است. ممکن است زندگی‌مان در جریانی ثابت یا متغیر گیر افتاده باشد، اما گروهی از مربیان، درمانگران و مشاوران سبکِ زندگی در دسترس‌اند تا در این آب‌های متلاطم ما را به‌سلامت هدایت کنند. این کتاب تلاشی برای ابراز مخالفت است، جایگزینی برای فرهنگِ خودپیش‌بری. به‌طور خلاصه، این کتاب درباره این نیست که چطور رشد کنید، بلکه درباره این است که چطور باید محکم روی پاهایتان بایستید.

خواندن کتاب محکم بایست؛ هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند یاد بگیرند خودشان را باور کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب محکم بایست؛ هنر مقاومت در برابر جنون خودیاری

در فرهنگ پرشتاب، تحرک از پایداری پیشی می‌گیرد. شما باید تیزپا، سیال، تغییرپذیر، قادر به حرکت با ریتم‌های مختلف و در جهت‌های مختلف باشید. پایداری و ریشه‌ها برعکسِ این مفهوم را نشان می‌دهند؛ یعنی شما در یک مکان گیر کرده‌اید. ممکن است مثل ساقهٔ یک گل انعطاف‌پذیر باشید، اما ریشه‌زدن و جابه‌جایی ساده نیست. بااین‌حال، حتی در یک فرهنگ پرشتاب، اصطلاح «ریشه‌کردن» هنوز هم مفاهیم مثبت دارد؛ البته کمی قدیمی است. داشتن ریشه به این معنی است که به افراد دیگر (خانواده، دوستان، اجتماع)، به ایدئال‌ها، مکان‌ها یا شاید محل کاری متصل شوید که به آن احساس وفاداریِ خاصی دارید. امروزه این تعاریفِ مثبت اغلب با تعریفِ منفی‌ترِ این اصطلاح تضعیف می‌شوند. تعداد کمی از ما ریشه‌هایمان را در مفهوم جمعیت‌شناختی قرار می‌دهیم. ما شغل‌ها، شرکا و مکان‌های زندگی‌مان را بیشتر از نسل‌های قبلی تغییر می‌دهیم. ما تمایل داریم دربارهٔ «گیرافتادن افراد» صحبت کنیم، نه اینکه بگوییم «ریشه کرده‌اند» و معنای مثبت آن را معنی نمی‌کنیم. اینکه بگوییم شما با شغلتان بزرگ می‌شوید، اظهارنظر مثبتی نیست.

نظرات کاربران

میثم
۱۳۹۹/۰۵/۱۱

ایده رواقی گری مدرن در دنیای پرشتاب کسب و کار را سعی میکنه به خواننده ارائه بده. کتاب خوبی در زمینه رد عطش پیشرفت شخصی هست . سایت ترجمان یکی دو تا مقاله از این نویسنده است که توصیه میکنم بخونید. ترجمه

- بیشتر
Dav00d Darigh
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

متن کتاب به شدت بد ترجمه شده به طوری که بعد از خواندن هر صفحه هیچی از کتاب دستگیرتون نمیشه حتما این کتاب رو بخونید ولی از انتشارات ترجمان علوم انسانی من از روی اون خواندم واقعا ترجمه روان و

- بیشتر
amin zardouzi
۱۳۹۹/۰۳/۱۵

کتاب جذابی که می‌توانست ترجمه‌ی روان تری داشته باشد

hadi
۱۴۰۰/۰۷/۰۱

ترجمه خیلی ضعیفه، همین کتاب رو یه نشر دیگه ترجمه کرده و تو طاقچه هم موجوده

Anahid
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

نکات و ارجاعات جالبی داشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴)
برخلاف کتاب‌های خودیاری و اکثر خودزندگی‌نامه‌ها (۲)، رمان‌ها زندگی را با صداقتِ بیشتری ارائه می‌دهند؛ البته درکنار این امر که پیچیده، تصادفی، درهم‌ریخته و چندوجهی‌اند. رمان‌ها به شما یادآوری می‌کنند چقدر کم می‌توانید زندگی‌تان را کنترل کنید و همچنین نشان می‌دهند زندگی چقدر به‌صورتی متمایز با فرایندهای اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در هم آمیخته است. اعتراف به این موضوع، چنان فروتنی‌ای به شما می‌بخشد که می‌تواند به شما در انجامِ وظایفتان در زندگی کمک کند؛ به‌جای اینکه دائماً مجبورتان کند بر خود و توسعهٔ فردی‌تان تمرکز کنید.
Reza Sheykhlar
مارکوس آئورلیوس نیز اهمیت‌ندادن به بسیاری از چیزها را به‌عنوان پادزهری برای خشم در نظر می‌گیرد. به‌طور کلی، او توصیه می‌کند همه‌چیز را به‌منظور اجتناب از خشم و ناامیدی، ناپایدار و موقتی در نظر بگیرید؛ وقتی واقعاً ناپایدارند. اگر یک فنجان شکسته شود، به‌خصوص اگر ارزشمند باشد، ممکن است تأسف‌برانگیز باشد، اما از دیدگاه ابدیت، جایی‌که همه‌چیز درنهایت محکوم به فناشدن است، این مسئله‌ای بسیار بی‌اهمیت و ناچیز است.
Reza Sheykhlar
سنکا تأکید می‌کند که وقتی عصبانی می‌شوید (که همیشه هم قابل‌پیشگیری نیست)، بعد باید به‌خاطر این رفتار عذرخواهی کنید. این کار باعث بهبودِ روابطِ اجتماعی می‌شود و می‌تواند نفس را نیرومند کند. اولین اتفاقی که با عذرخواهی می‌افتد، این است که خشمتان فروکش می‌کند.
Reza Sheykhlar
ویلیام ایرواین، فیلسوف رواقیِ مدرن، آن را «برنامه‌ای برای ناراحتیِ داوطلبانه» نامیده است. (۱۱) به نظر نمی‌رسد چیز چشمگیری باشد؛ مثل این است که خودت را هفته‌ها مانند یک عارف ریاضت‌کش، گرسنه نگه داری. درواقع، این کار می‌تواند به‌اندازهٔ خوردنِ دسر ساده باشد، حتی اگر بخواهید و رژیم نداشته باشید. یا مانند پوشیدن لباس‌هایی که به‌اندازهٔ کافی گرم نیستند؛ پس احساس سرما می‌کنید. یا سوارشدن به اتوبوس در روزی که سوارشدن به ماشین راحت‌تر باشد. یا دوچرخه‌سواری در باران، به‌جای اینکه سوار اتوبوس شوید. ممکن است سؤال کنید «آیا در این دیوانگی روشی وجود دارد؟». طبق گفته‌های رواقیون، مزایای زیاد و به‌هم‌پیوسته‌ای در انجام کارها وجود دارند؛ به‌روشی که در درونتان احساس نمی‌کنید درست باشند. اول، این کارها به ما کمک می‌کنند قدرت مقابله با هرگونه آزمایش در آینده را داشته باشیم.
Reza Sheykhlar
تمام تکرارها نوآورانه‌اند. من اغلب خودم را برای مثال زمانی‌که درس می‌دهم یا سمیناری ارائه می‌دهم، تکرار می‌کنم. اما هر صحبت و سخنرانی‌ای برای خودش رویدادی مجزا و منحصربه‌فرد است و فضای منحصر به خودش را هم دارد.
Anahid
آگاهی از گذشته شرط لازم برای محکم‌ایستادن است؛ زیرا بدون گذشته، هیچ‌چیزی برای ایستادن روی آن وجود ندارد. فیلسوف‌های متعددی در سال‌های اخیر دراین‌باره بحث کرده‌اند، ازجمله چارلز تیلور که پیش‌تر به او اشاره شد. او فکر می‌کند تمرکزکردن بر لحظه فقط زمانی ممکن است که شما گذشته‌ای داشته باشید که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید. هنگامی که از شما می‌خواهند به پرسش‌هایی مانند «شما چه‌کسی هستید؟» و «چه می‌خواهید؟» جواب دهید (همان‌طورکه پیوسته تشویق شده‌ایم در فرهنگ توسعهٔ درمانگری این کار را انجام دهیم)، بهتر است پاسخی فراهم کنیم که زندگی‌ها و اقداماتمان را در چشم‌انداز زندگی‌نامه‌ایِ وسیع‌تری شکل دهد، به‌جای اینکه توقف کنیم و مانند یک عکس فوری موقت، به‌دنبال حس لحظهٔ خودمان بگردیم.
Anahid
سنکا تأکید می‌کند که وقتی عصبانی می‌شوید (که همیشه هم قابل‌پیشگیری نیست)، بعد باید به‌خاطر این رفتار عذرخواهی کنید. این کار باعث بهبودِ روابطِ اجتماعی می‌شود و می‌تواند نفس را نیرومند کند. اولین اتفاقی که با عذرخواهی می‌افتد، این است که خشمتان فروکش می‌کند.
Reza Sheykhlar
دوم، اگر ناراحتی را در مقیاس جزئی در نظر بگیریم، ترس از بدبختی در آینده کاهش می‌یابد. به‌گفتهٔ ایرواین، تحمل شکل‌های جزئیِ ناراحتی به ما می‌آموزد که تجارب ناخوشایند لزوماً چیزهایی نیستند که باید ازشان بترسیم. آیندهٔ ناشناخته زمانی کمتر ترسناک می‌شود که یاد می‌گیرید با این مفهوم کنار بیایید که وقتی در جست‌وجوی پاسخ هستید، همیشه احساس خوبی نخواهید داشت.
Reza Sheykhlar
سنکا نوشته است برای اجتناب از عصبانی‌شدن ازدست افراد دیگر، باید کل گروه را ببخشید، باید نژاد انسان را عفو کنید. (۴)
Anahid
همیشه به ما گفته‌اند «خارج از جعبه فکر کن». خوشبختانه محققان خلاقیت که هیجان کمتری دارند، به این امر اشاره کرده‌اند که این موضوع زمانی معقول است که شما بدانید درواقع جعبه‌ای وجود دارد (و اینکه جعبه از چه‌چیزی ساخته شده است).
Anahid

حجم

۱۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۵۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان