بریده‌های کتاب در انتظار کدام منجی
کتاب در انتظار کدام منجی اثر مژگان آهنگر داودی

کتاب در انتظار کدام منجی

انتشارات:انتشارات پناه
امتیاز:
۴.۶از ۴۶ رأیخواندن نظرات
از علی (ع) نقل شده است که در هنگام زمامداری به مردم فرمود: من می‌دانم شما را چه‌چیز اصلاح می‌کند و کجی شما را راست می‌گرداند، ولی اصلاح شما را با فاسد شدن خود جایز نمی‌دانم. پس مهدی (ع) هم با ظلم ممکن نیست عدل را برپا کند، و الا امام نیست.
احمد رضا
عدالت همواره گمشدهٔ انسان‌ها بوده
احمد رضا
یکی از مواردی که به انتساب خشونت به مهدی (ع) به هنگام ظهور منجر شده است خلط روایات مهدوی با اخباری از آیندگانِ دیگر بوده که در حال حاضر و پیش از ظهور مهدی (ع) به تاریخ گذشته بدل شده است.
احمد رضا
هدایتِ از جنس اعتقاد باید در اندیشهٔ انسان و هدایتِ از جنس ایمان باید در قلب و وجود انسان رسوخ کند و
مژگان
«اسلام» همچنان‌که از نامش پیداست دین سلم و صلح و آرامش است و مؤمن به این دین کسی است که دیگران از دست و زبانش در امنیت باشند.
sss
شما را به مهدی بشارت می‌دهم که در هنگام اختلاف بین مردم و در زمان سرگردانی‌ها برانگیخته می‌شود و زمین را از قسط و عدل پر می‌کند؛ چنان‌که از ستم و ظلم پر شده است.
sss
یکی از مسائل مهم دربارهٔ ظهور مهدی (ع) این است که خداوند در آخرالزمان سنت خویش را تغییر نمی‌دهد و آخرالزمان را با جبر نمی‌سازد. او خود در قرآنش می‌فرماید: «وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبدِیلاً». درست است که مهدی منصور و پیروز به یاری خداست، اما پیروزی خدا و موعودش در آخرالزمان نباید با جبر محقق شود؛ در غیر این صورت، این امر نشانگر تبدیل و تغییر سنت خدا خواهد بود.
محمد هادی خوشگو
آنچه مسلم است این است که پیامبران و نمایندگان خداوند همواره طلایه‌داران رشد و پیشرفت در زندگی بشری بوده‌اند و این از مهم‌ترین جذابیت‌های آن‌ها در هنگام ظهورشان بوده است؛ از نوح که ساخت کشتی را به بشر آموخت یا داوود که ساخت زره به او الهام شد که پیشرفتی در استفاده از آهن محسوب می‌شد گرفته تا محمد (ص) که زندگی مدنیِ همراه با صلح را به مردم جنگ‌طلب عرب آموخت همهٔ آن‌ها در جامعهٔ خود متجدد محسوب می‌شدند و همگی موجب ارتقای فرهنگ عمومی جامعه‌شان شده بودند.
محمد هادی خوشگو
منجی در نظر گروه اول کسی است که با به‌خاک‌وخون‌کشیدن دیگران این گروه و دوستان و هم‌فکرانشان را بر عالم سلطه می‌دهد، اما منجی گروه دوم که خدایشان را رحمان و رحیم می‌دانند کسی است که رحمت برای تمام عالمیان است، نه فقط برای آن‌ها و دوستان و همشهری‌هایشان؛ منجی این گروه هدفش هدایت نوع انسان و ارتقای اوست. قطعاً این دو منجی یکی نیستند. حال منجی من و شما کیست؟
محمد هادی خوشگو
بنا بر تلقی دین‌داران از دین، آن که خدایش فقط منتقم است و نجات را در انتقام می‌بیند و آن‌کس که خدایش رحمان و رحیم است یک دین ندارند؛ با اینکه هر دو نام دین خویش را «اسلام» می‌نهند. برای مثال قطعاً دین ما با دین داعشیان یکی نیست، هرچند نام هر دو اسلام است. «اسلام» همچنان‌که از نامش پیداست دین سلم و صلح و آرامش است و مؤمن به این دین کسی است که دیگران از دست و زبانش در امنیت باشند.
محمد هادی خوشگو

حجم

۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۸۷٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد