بریده‌های کتاب تلنگر
۳٫۹
(۸)
در یک آزمایش از دانشجویان خواسته شد که به دو پرسش پاسخ دهند: ۱ چقدر شاد هستید؟ ۲ چندوقت به چندوقت قرار ملاقات عاشقانه می‌گذارید؟ وقتی این دو سوال با این ترتیب پرسیده می‌شدند، همبستگی بین آن دو پایین بود ۰.۱۱. اما وقتی ترتیب پرسیدن سوالات برعکس شد، همبستگی ناگهان به ۰.۶۲ رسید. ظاهرا وقتی اول سوال دوم پرسیده می‌شود، دانشجویان برای پاسخ به پرسش اول، از چیزی استفاده می‌کنند که می‌شود آن را «روش اکتشافی قرار ملاقات» نامید. «خدای من، اصلا یادم نمیاد آخرین بار کی قرار ملاقات داشتم! جدا که آدم بدبختی هستم!»
کاربر ۲۹۲۱۷۷۶
سیستمی که درست طراحی شده باشد، انتظار دارد که کاربرانش خطا کنند و تاجایی که ممکن است خطای آنها را می‌بخشد.
Reza Yousefpor
تغییرات کوچک در محیط تأثیرات بزرگی بر دانش‌آموزان می‌گذارد
mahdi ansari
صدها تحقیق و مطالعه تأیید می‌کنند که پیش‌بینی‌های انسان ناقص و جانب‌دارانه است.
احسان رضاپور
یک تلنگر، آن‌طور که مدنظر ماست، هر جنبه‌ای از معماری گزینش است که رفتار مردم را در یک مسیر قابل‌پیش‌بینی تغییر دهد، بدون اینکه گزینه‌های دیگر را ممنوع سازد یا انگیزه‌های اقتصادی آنها را به‌میزان قابل‌ملاحظه‌ای تغییر دهد. برای اینکه صرفا یک تلنگر محسوب شود، این دخالت از بیرون باید طوری باشد که به‌راحتی بتوان با کمترین هزینه از آن اجتناب کرد. تلنگرها اجباری نیستند. گذاشتن میوه هم‌سطح با دید چشمان، یک تلنگر محسوب می‌شود. ممنوع‌کردن فست‌فود، تلنگر نیست.
احسان رضاپور
فراموش‌کردن در باک از آن نوع اشتباهات قابل‌پیش‌بینی‌ای است که روان‌شناسان خطای «پس از اتمام» می‌نامند ۲. مفهومش این است که وقتی کاری را تمام کردید، معمولا امور مربوط به مراحل قبلی را فراموش می‌کنید. مثال‌های دیگر از این دست دستگاه‌های عابربانک هستند که بعد از گرفتن پول کارت را جا می‌گذارید یا کارت اصلی را بعد از گرفتن یک کپی در دستگاه جای می‌گذارید.
Reza Yousefpor
برای ساختن ۵ عدد از یک محصول به ۵ دستگاه و ۵ دقیقه زمان نیاز است. چقدر زمان لازم است تا با ۱۰۰ دستگاه، ۱۰۰ عدد از این محصول را تولید کرد؟
کاربر ۲۹۲۱۷۷۶
گاهی اوقات ساختاربندی انتخاب بدان معنی است که به مردم کمک کنیم تا بیاموزند، بنابراین می‌توانند بعدها انتخاب بهتری صورت دهند
Reza Yousefpor
یک استراتژی دیگر که توسط نورمن پیشنهاد شده است، استفاده از چیزی است که آن را «عامل اجباری» می‌نامد، یعنی به‌منظور اینکه سرویسی را که می‌خواهید دریافت کنید، قبلش باید کار دیگری انجام دهید. بنابراین اگر می‌خواهید پول نقد بگیرید، باید اول کارت را بردارید و بنابراین هرگز کارت را در دستگاه جا نمی‌گذارید.
Reza Yousefpor
دقیقا چرا مردم گاهی اوقات به قضاوت عقل خود پشت پا می‌زنند؟ در این مورد دو پاسخ به ذهن ما رسید. جواب اول اطلاعاتی را دربر می‌گیرد که در پاسخ مردم وجود دارد؛ جواب دوم شامل فشار هم‌قطاران و عدم تمایل به رویارویی با مخالفت دیگران.
Reza Yousefpor

حجم

۶۰۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۶۰۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد