بریده‌های کتاب راه باریک آزادی
استبداد از دل ناتوانی جامعه برای اعمال نفوذ بر سیاست‌ها و اقدامات حکومت زاده می‌شود
Ahmad Abbasi
برای ملاحظهٔ محدودیت‌های ظرفیت حکومت چین لازم نیست به چیزی بیشتر از نظام آموزشی‌اش توجه کنید. برای بسیاری حکومت‌ها آموزش و پرورش یک اولویت است، نه صرفاً از آن رو که ملت با نیروی کار تحصیلکرده موفق‌تر خواهد بود. بلکه چون تحصیل، روش کارآمدی برای تلقین باورهای درست به شهروندان محسوب می‌شود
احسان
دالان باریک آزادی فشرده شده میان ترس و سرکوبی که حکومت‌های استبدادی ایجاد می‌کنند و خشونت و بی‌قانونی ناشی از فقدان آنها، قرار دارد. در این دالان است که حکومت و جامعه یکدیگر را متوازن می‌سازند. این توازن محصول نه یک لحظهٔ انقلابی، بلکه میوهٔ مبارزه‌ای دائمی و هر روزه میان این دو به حساب می‌آید
احسان
افراد هنگامی آزادند که اختیار کامل نظم بخشیدن به کنش‌های‌شان را داشته باشند و جان و مال‌شان را هرگونه که مناسب می‌دانند... بدون استجازه، یا وابستگی به ارادهٔ هر شخص دیگری، در خدمت بگیرند.
Ahmad Abbasi
«اگر دو کس خواهان چیز واحدی باشند که نتوانند هر دو از آن بهره‌مند شوند، به دشمنی با هم می‌پردازند؛ و... می‌کوشند یکدیگر را از میان بردارند یا مطیع خویش سازند.»
پویا پانا
در لبنان بدگمانی سنت حاکم است. یک سازمان، هر سازمانی که می‌خواهد باشد، بی‌درنگ متهم می‌شود که ابزار افزایش قدرت یکی دیگر از طوایف شده است.
احسان
کارمند آفریقایی‌تبار پُست در هارلمِ نیویورک احساس کرد باید کتاب سبز رانندگان سیاهپوست را منتشر کند، راهنمایی مفصل برای رانندگان سیاه که کجا مجاز بودند پس از تاریکی بروند یا کجا می‌توانند از توالت استفاده کنند آخرین ویراست آن تاریخ ۱۹۶۶ را بر روی خود داشت.
احسان
این را با تاریخ موفقیت‌آمیزتر حقوق زنان، برای مثال در بریتانیا، مقایسه کنید، جایی که حقوق زنان نه اعطا، بلکه گرفته شد. زنان یک حرکت اجتماعی شکل دادند که به جنبش طرفداران حق رأی زنان معروف شد. این جنبش از بطن اتحادیهٔ اجتماعی و سیاسی زنان بریتانیا بیرون آمد، جنبشی تماماً زنانه که در سال ۱۹۰۳ تأسیس گردید. زنان بریتانیا منتظر مردان نماندند تا بابت «بهترین ابتکار توازن جنسیتی» به آنها جایزه بدهند. آنها قوای‌شان را بسیج و تجهیز کردند و وارد اقدام مستقیم و نافرمانی مدنی شدند.
احسان
اما به جای آزادی، تقدیری که برای ملت سوریه رقم خورد جنگ داخلی و خشونت غیرقابل مهار بود. آدم، یکی از فعالان رسانه‌ای در لاذقیه، تحولات بعدی را این گونه بازاندیشی کرد: می‌پنداشتیم موهبتی به دست خواهیم آورد، اما آنچه نصیب‌مان شد همهٔ بدی‌های دنیا بود.
احسان
به خلاف دیدگاهی که بر امتیازات و رشد بی‌وقفهٔ نهادهای غربی یا طراحی‌های قانون اساسی تأکید می‌گذارد، در نظریهٔ ما آزادی از دل فرآیندی پرآشوب پدیدار می‌شود، فرآیندی که نمی‌توان آن را به آسانی طراحی کرد. آزادی را نمی‌توان مهندسی کرد یا سرنوشتش را با سامانه‌ای زیرکانه از نظارت‌ها و موازنه‌ها تضمین نمود. به برانگیختگی، هشیاری، و جسارت جامعه نیاز داریم تا آزادی درست عمل کند. لازم است همه درحال دویدن باشند!
احسان

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴۰ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
۷۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد