بریده‌های کتاب مدیر یک دقیقه‌ای
کتاب مدیر یک دقیقه‌ای اثر اسپنسر جانسون

کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

ویراستار:نازنین آذرسا
انتشارات:ناشر مؤلف
امتیاز:
۳.۰از ۲۹ رأی
۳٫۰
(۲۹)
نکات اصلی کتاب مدیر یک دقیقه‌ای: - مدیران موفق، اهداف و مسئولیت‌های کسب‌وکار خود را به طور دقیق مشخص می‌کنند. - وقتی کارمندان را تشویق کنید، برای پیشرفت شرکت شما بیشتر تلاش خواهند کرد. - مدیران باید از کارمندان خود بخواهند گزارش کارشان را بنویسند و به او تحویل دهند. - برای گرفتن بهترین نتایج از افراد باید عملکرد آنها را بررسی کرد. بعد از آن باید از کارمندانی که کار خود را به خوبی انجام داده‌اند تمجید کرد و کارمندانی که در کارشان اشتباه کرده‌اند را مورد توبیخ قرار داد. - اگر کارمندان را هدایت و راهنمایی کنید، زودتر به نتایج چشمگیر دست پیدا می‌کنید. - بهترین راه برای آموزش دادن به کارمندان، انجام دادن همان کار به شکل صحیح است. - برای ارتقای سازمان باید افراد مناسب را استخدام کرد و اصول درستِ کار را به آنها آموزش داد.
سیاوش
گر کارمندان را هدایت و راهنمایی کنید، زودتر به نتایج چشمگیر دست پیدا می‌کنید. - بهترین راه برای آموزش دادن به کارمندان، انجام دادن همان کار به شکل صحیح است. - برای ارتقای سازمان باید افراد مناسب را استخدام کرد و اصول درستِ کار را به آنها آموزش داد. آنچه مدیر یک دقیقه‌ای باید بداند اهداف یک دقیقه‌ای وقتی افراد ندانند چه اهداف و ماموریت‌هایی دارند، بی‌انگیزه کار می‌کنند. اولین اصل در مدیریت یک دقیقه‌ای، مشخص کردن اهداف یک دقیقه‌ای است. هدف یک دقیقه‌ای، یعنی هدفی که بسیار مختصر و روشن باشد و در یک دقیقه بتوان آنها را درک کرد.
dariush kiany
مدیر یک دقیقه‌ای تابلویی روی دیوار نصب کرد که روی آن نوشته شده بود: «یک دقیقه وقت بگذارید و نگاهی به اهداف خود و سپس رفتارتان بیندازید. آیا رفتارتان شما را به اهداف تان می رساند؟»
سیاوش
هدف یک دقیقه‌ای، یعنی هدفی که بسیار مختصر و روشن باشد و در یک دقیقه بتوان آنها را درک کرد
سیاوش
اگر می‌خواهید به عنوان مدیر یک دقیقه‌ای موفق، بتوانید در زمان کمتر، نتایج بیشتری بگیرید باید: - اهداف خود را تعیین کنید. - قدر کارمندان خود را بدانید و از کار خوب آنها تمجید کنید. - کارمندان را به خاطر اشتباهاتشان توبیخ کنید و آنها را به سمت اصلاح رفتارشان بکشانید. - حقیقت را بر زبان بیاورید. - محیط کار را با خنده و تفریح لذت بخش کنید.
سیاوش
توبیخ کردن هم اصول خاص خودش را دارد. هنگام توبیخ کردن، فقط باید از رفتار و اعمال کارمند انتقاد کرد، نه شخصیت او! همیشه توبیخ‌ها باید با تمجید تمام شود. یعنی مدیر در ابتدا به کارمندش می‌فهماند که از او انتظار چنین کاری را نداشته است و از کار او چقدر خشمگین یا ناراحت است. بعد به او توضیح می‌دهد که توبیخ کردن فقط برای این صورت گرفته که مدیر برای کارمندش و پیشرفت او، ارزش قائل است. مدیر باید در توبیخ کردن کارمندش از او بخواهد که درباره اشتباهش فکر کند. در پایان هم مدیر از کارمندش تمجید می‌کند و به او می‌گوید چه اندازه از حضورش راضی است.
سیّدعلی
داستان از این قرار است که مردی، برای پیدا کردن اصول مدیریت به جستجو می‌پردازد. او در این جستجو با دو نوع مدیر آشنا می‌شود: اول با مدیری سخت و خشن مواجه می‌شود که کارکنانش او را دوست ندارند و در مقابل، مدیری مهربان و خوش اخلاق را می‌بیند که به رغم رابطه خوبی که با کارمندانش دارد، به سود و زیان شرکت توجهی نمی‌کند.
سیّدعلی
چگونه به عنوان یک مدیر موفق، نتایج بهتری را کسب کنید؟ در نتیجه اگر می‌خواهید به عنوان مدیر یک دقیقه‌ای موفق، بتوانید در زمان کمتر، نتایج بیشتری بگیرید باید: - اهداف خود را تعیین کنید. - قدر کارمندان خود را بدانید و از کار خوب آنها تمجید کنید. - کارمندان را به خاطر اشتباهاتشان توبیخ کنید و آنها را به سمت اصلاح رفتارشان بکشانید. - حقیقت را بر زبان بیاورید. - محیط کار را با خنده و تفریح لذت بخش کنید.
سیّدعلی
گزینه ۲ از دیگر گزینه‌ها بهتر و مطمئن‌تر است. واقعیت این است که اکثر شرکت‌ها ۵۰ تا ۷۰ درصد پول خود را برای حقوق مردم خرج می‌کنند؛ ولی همین شرکت‌ها، کمتر از ۱ درصد از بودجه خود را برای آموزش کارمندانشان صرف خواهند کرد. بهترین کاری که یک مدیر برای کسب‌وکارش انجام می دهد، سرمایه‌گذاری روی افراد مناسب است. مدیران موفق، خودشان و کارمندانشان را مدیریت می‌کنند تا همه مردم از فعالیت آنها سود ببرند.
سیّدعلی
اصول استخدام برای مدیر یک دقیقه‌ای اگر مدیری بخواهد کارمندان شرکتش بیشترین بازدهی را داشته باشند، باید مناسب ترین افراد را استخدام کند. ۳ اصل گفته شده، از مهم‌ترین اصولی هستند که مدیران باید برای استخدام رعایت کنند: ۱- فردی شاخص و برجسته استخدام کنید که تمام قابلیت‌ها را داشته باشد. البته حضور این فرد در شرکت شما پرهزینه است و به سختی می‌توانید او را در سازمان خود نگه دارید. ۲- کسی را استخدام کنید که توانایی و پتانسیل لازم برای برجسته شدن را دارد. سپس اصول برتری در کار را به او آموزش دهید و او را برای بهترین شدن آماده کنید. ۳ - از طریق آگهی استخدام و مصاحبه حضوری، توانایی کارمندان را محک بزنید و بعد آنها را استخدام کنید.
سیّدعلی

حجم

۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

حجم

۶٫۶ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۸ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد