بریده‌های کتاب طلبه‌ی انقلابی
کتاب طلبه‌ی انقلابی اثر سعید هلالیان

کتاب طلبه‌ی انقلابی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأی
۴٫۳
(۷)
طلاب بانو در اشتراک در تحقق رسالت کلان حوزه، یعنی امتدادبخشی به نهضت توحیدگستری پیامبران: و نیز رسالت عصری حوزه، یعنی رهبریِ ایجاد دولت اسلامی و کشور اسلامی نمونه و زمینه‌سازی برای تشکیل بین‌الملل اسلامی با دیگر طلاب فرقی نداشته و همگی در یک سنگرند؛ ازاین‌رو وظایف مشترکی نیز داشته و باید به ویژگی‌های برشمرده برای طلبهٔ انقلابی نیز متصف باشند. آنچه باعث تمایز طلاب انقلابی بانو می‌شود، وظایف و مأموریت‌های صنفی تخصصی‌ای است که در عصر انقلاب متوجه آنان شده است.
بخشی
طلبه باید با دعا، با ذکر و با مناجات انس پیدا کند... باید زندگی خود را یک زندگی دینیِ محض بکند... برادران! بدون اینها نمی‌شود. کسانی را داشتیم که از لحاظ علمی مراتب بالایی هم داشتند؛ اما دل و روحشان ضعیف و آسیب‌پذیر بود. وقتی اینجا آن بنیهٔ معنوی و دینی ساخته نشود، آنجا که پای مقام و امکانات مادی به میان می‌آید. آنجا که پای فداکاری به میان می‌آید انسان می‌لرزد... نماز شب خواندن، نافله خواندن، دعا خواندن، ذکر گفتن، متوجه خدا بودن، زیارت رفتن، توسل کردن و به مسجد جمکران رفتن سازنده است. اینها شما را پولادین خواهد کرد.
rmg
موضوع مأموریت‌های صنفیِ طلاب انقلابی بانو و نیز عرصهٔ فعالیت‌های تخصصی یا میدان جهاد آنان، باید تناسب هرچه بیشتری با ساختار فطری و تکوینی زنان و نیز نیازهای نهضت اسلامی در عرصهٔ مسائل زنان داشته باشد؛
بخشی

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

صفحه قبل
۱
صفحه بعد