بریده‌های کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس
کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس اثر جولز اونز

کتاب فلسفه برای زندگی و دیگر موقعیت‌های حساس

اورلیوس می‌نویسد: «بسیاری از نگرانی‌هایی که آزارتان می‌دهند زائدند. چون مخلوق خیالات‌تان هستید، می‌توانید خودتان را از آن‌ها خلاص کنید و به پهنهٔ وسیع‌تری بروید. ب
کاربر ۶۵۳۸۵۳۶
من ارباب سرنوشت خویشتنم: من ناخدای روح خود هستم.
SaNaZ
«عادت‌های بد مخفیانه حرکت می‌کنند و به‌آرامی به نزدیک‌ترین افراد منتقل می‌شوند؛ بنابراین، درست مانند زمان طاعون، باید مراقب باشیم کنار کسانی که از قبل به آن دچار شده‌اند و بیمارند ننشینیم... . پس در انتخاب دوستان‌مان باید به ویژگی‌های‌شان توجه کنیم.
maryam
می‌توانم بسیار زیر فشار باشم، چون فرد پرتلاش و موفقی‌ام، ولی به خودم یاد داده‌ام این‌را یادآوری کنم که چه‌چیزی در کنترلم است و چه‌چیزی نیست. وقتی چیزی خوب پیش نمی‌رود، سعی می‌کنم بیش از حد به موقعیت واکنش نشان ندهم، ولی به خودم یادآوری می‌کنم در چیزهایی که می‌توانم کنترل کنم محدودیت‌هایی وجود دارد.
امیرحسین
انرژی و شجاعت بسیاری لازم است که عادت‌های خودکارِ فکری و احساسی‌مان را تغییر بدهیم و همچنین به فروتنی نیاز دارد؛ هیچ‌کس دوست ندارد اقرار کند که ممکن است روش جهان‌بینی‌اش اشتباه باشد. ما به باورهای‌مان، حتی وقتی به غرق‌شدن‌مان بینجامند، چنگ می‌اندازیم.
امیرحسین
روان‌شناسان معاصر، مانند دنیل کانِمَن، معتقدند ما مغزی «دوپردازنده» داریم؛ یکی سیستم فکری‌ای که بیش‌تر خودکار و براساس عادت است و دیگری سیستم فکری‌ای که توانایی تفکر خودآگاه و معقولِ بیشتری دارد. این سیستم خودآگاه و متفکر، در مقایسه با سیستم خودکار، کندتر و از نظر انرژی پرمصرف‌تر است؛ برای همین، خیلی کم‌تر از آن استفاده می‌کنیم. اگر قرار است فلسفه تغییرمان دهد، لازم است با هر دو سیستم کار کند؛ این همان کاری است که فلسفهٔ کهنِ یونان انجام داد که روندی دوقسمتی را شامل می‌شود: اول عادت را خودآگاهانه انجام دادن، سپس خودآگاهی را به عادت تبدیل کردن
امیرحسین
ممکن است توانایی‌مان در تغییر عادت‌های احساسی‌مان را ژن‌ها و محیط اطراف‌مان تعیین کرده باشند، ولی معتقدم ما تقریباً همیشه، کمی فضا برای تغییر و کمی ظرفیت برای به‌چالش‌کشیدن برنامه‌ریزی خودکارمان داریم و تقریباً همهٔ ما می‌توانیم با تمرین به‌نوعی عاقل‌تر و شادتر باشیم.
محمد جواد اخباری
مونتنی درست می‌گوید: همهٔ ما غنی‌تر از چیزی هستیم که فکر می‌کنیم و فراموش کرده‌ایم چه قدرتی درون‌مان است
maryam
فرد خشمگین به‌شدت به تمام چیزهایی که از دنیا طلب دارد حساس و از تمام چیزهایی که دریافت کرده غافل است.
ehsanml
"در جریان رویدادها روحت را نرنجان تا آن‌ها تو را نرنجانند." تازه متوجه شدم اگر اجازه ندهم، اتفاقات بیرونی هیچ کنترلی بر من نخواهند داشت و فهمیدم تنها چیزی که می‌توانم کنترل کنم خودم هستم.»
امیرحسین

حجم

۳۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۳۸۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان