بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شرح و تفسیر دعای عهد | طاقچه
کتاب شرح و تفسیر دعای عهد اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

بریده‌هایی از کتاب شرح و تفسیر دعای عهد

۴٫۴
(۲۰)
«اللَّهُمَّ إِنِّی أُجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یوْمِی هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَیامِی»؛ ای خدا! من می‌خواهم با امام‌زمانم تجدید بیعت کنم. این بیعت را گرچه اکنون و حالا صبح اقرار می‌کنم، امّا بیعتم فقط مختص این زمان نیست؛ دائمی است و همیشه با ایشان بیعت می‌کنم.
جوان‌هایی که تا سرحد عشق حضرت ولی‌عصر (عج) را دوست دارند، سؤال می‌کنند که چه کنیم خدمت امام زمان برسیم؟ راه ملاقات با حضرت و دیدار ایشان چیست؟ در حالی که به‌نظر من، پیش از آن، سؤال لازم‌تر و واجب‌تری باید مطرح شود و آن سؤال این است که: «چه کنیم امام زمان از دست ما راضی باشند؟» ملاقات با امام زمان و زیارت جمال حضرت، آرزوی هر دل مشتاقی است؛ امّا خوب‌تر و مقدّم بر آن، این است که به‌راستی انسان رضایت قلبی امام زمان را به دست بیاورد و رابطهٔ معنوی با حضرت پیدا کند.
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک بِوَجْهِک الْکرِیمِ وَ بِنُورِ وَجْهِک الْمُنِیرِ»؛ خداوندا! ای پروردگار امام زمان، ای خدایی که امام زمان وجه تو و نور وجه توست، من تو را به نام او می‌خوانم و به‌خاطر او به من توجّه کن.
از عموم مردم به‌ویژه جوانان، تقاضا دارم که دعا برای فرج را فراموش نکنید و مخصوصاً بعد از صلوات «وَ عَجّل فَرَجَهُم» را بگویید
هـُـدا
وقتی امام زمان ظهور فرمایند، به‌واسطهٔ علمشان، طی یک شبانه‌روز بر جهان هستی مسلّط می‌شوند و طی شش شبانه‌روز حکومت خویش را بر جهان مستقر می‌فرمایند
هـُـدا
حضرت ولی‌عصر (عج) نیز در توقیعی، از همهٔ شیعیان خواسته‌اند که همواره برای نزدیک‌شدن امر فرج، دعا کنند: «وَ أَکثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَّ ذَلِک فَرَجُکمْ» دعای برای فرج و ظهور امام زمان، نه تنها برای تعجیل در امر ظهور مفید است، بلکه موجب گشایش در امور شخص دعاکننده نیز می‌شود. به عبارت دیگر، در سایهٔ دعا و تضرّع و استغاثه برای امر فرج، دیگر دعاها و حوائج نیز برآورده خواهد شد؛ لذا باید دعا برای حضرت مهدی (عج) را از بهترین دعاها نامید، زیرا هم مایهٔ خشنودی و کسب رضایت امام زمان می‌شود، هم باعث برآورده شدن سایر حوائج می‌گردد و هم مقدّمه‌ای برای ظهور ایشان خواهد بود.
مصطفی
«سؤال» همان درخواست مادون از مافوق است. البته وقتی با اظهار خواری و تواضع همراه باشد «دعا» نام می‌گیرد که از شریف‌ترین و برترین کارهای بندگان در برابر خداوند سبحان به شمار می‌رود؛
کاربر ۳۶۴۰۲۸۴
در طول عمرت به هر صورت که ممکن شد، و هر گاه که در طول عمرت به یادت آمد، این دعا را مکرّر بخوان. به این صورت که بعد از حمد و ستایش خداوند متعال، و صلوات بر پیامبر اکرم (ص) بگو: «خدایا، در این لحظه و در تمام لحظات، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یاری گر و راهنما و دیدبان ولی‌ات حضرت حجّة بن الحسن- که درودهای تو بر او و بر پدرانش باد- باش، تا او را به صورتی که خوشایند اوست (و همه از او فرمانبری می‌نمایند) ساکن زمین گردانیده و مدّت زمان طولانی در آن بهره‌مند سازی.»
این مطلب، وعدهٔ قرآن است و سند قرآنی دارد که در صورت رعایت تقوا و اطاعت‌کردن از خدا و رسول، امام زمان راضی می‌شوند و در نتیجه انسان با ائمّهٔ اطهار (ع) محشور می‌شود
هـُـدا
شیعه‌ای که به رهبری امام زمان (عج) قیام می‌کند و قیامش عالمگیر می‌شود، برای نیل به مقصود خود (گلستان‌شدن عالم)، باید خودش نیز جلوه‌ای از این گلستان باشد. هرکه انتظار فرج را می‌کشد و مشتاق حضور در رکاب امام زمان است، ابتدا باید خودش را به فضائل آراسته نماید.
f_altaha

حجم

۱۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

حجم

۱۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۱۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد