بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب باز هم ماجراجویی‌های پیرمرد صدساله | طاقچه
کتاب باز هم ماجراجویی‌های پیرمرد صدساله اثر یوناس یوناسون

بریده‌هایی از کتاب باز هم ماجراجویی‌های پیرمرد صدساله

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۹ رأی
۳٫۷
(۱۹)
ساعت و نیم بعد از جلسهٔ احضار روح با حضور وزیر امور خارجه و مرد نازی، سه دوست داشتند آپارتمان را ترک می‌کردند. ژولیوس و سابینه با تابوتِ پر از مرد نازی درگیر بودند، آلن چند قدم عقب‌تر از آن‌ها می‌آمد و با دهان بسته صداهایی درمی‌آورد.
کلاشینکف
و همین‌طور فکر می‌کرد اگر کسی کیم جونگ-اون و بنیامین نتانیاهو را توی یک اتاق بگذارد، چه اتفاقی می‌افتد؟ فقدان عظیم خوش‌مشربی و خودآگاهی در برابر فقدان عظیم خوش‌مشربی و خودآگاهی. تنها چیزی که کم است،‌ دانلد ترامپ است در نقش میانجی.
کلاشینکف
ژولیوس گفت: «یعنی از این عجیب‌تر هم می‌شه؟ از این یکی هم جون به در می‌بری، آلن.» آلن گفت: «این‌طور که پیداست، تو هم.»
کلاشینکف
ژولیوس به گروه کوچکی از آدم‌ها تعلق داشت که فکر می‌کنند شارلاتان‌ها موجودات دوست‌داشتنی‌ای هستند.
کلاشینکف
گفت: «هی، هی، آقای مهندس! قرار نیست این‌طوری باهم حرف بزنیم، قراره؟ یه‌بار رفیق استالین هم توی مسکو بدجوری از دست من عصبانی شده بود و فقط به همون خاطر من رو کلی راه فرستاد سیبری. ولی تنها چیزی که نصیب خودش شد ایست قلبی بود. باید بگم عصبانیت برای سلامتی‌تون خوب نیست.»
کلاشینکف
پرسید: «آلن، به چی فکر می‌کنی؟» آلن گفت: «به خیلی چیزا.» «به خیلی چیزا.»
کلاشینکف
«درحال‌حاضر، رَویهٔ جاری اینه: کسایی که در رفاه و آسایش‌اند ترجیح می‌دن کاری به کار اونایی که بد آوردن نداشته باشن.»
Parastoo
فاز اولِ به‌دست‌گرفتنِ کنترل، فیلترکردن بود.
Parastoo
ولی چیزی موجب نگرانی‌اش بود. در جریانِ اخبار در تبلت سیاهش الگویی می‌دید. در مجموع،‌ دنیا نسبت به صد سال قبل جای بهتری بود، حتی باوجودی‌که به نظر نمی‌رسید پیشرفت به خط مستقیم رخ داده باشد. اوضاع در مسیرهای دایره‌ای بالا و پایین رفته بود. تا جایی که آلن می‌فهمید، الان در مسیر رو به پایین قرار داشت. خطرش وجود داشت که تا پیش از آنکه تعدادی کافی از مردم، به مدت زمانی کافی، بلاهایی به‌قدر کافی وحشتناک سر هم نیاورده باشند مسیرش رو به بالا نشود. بعدش مردم دوباره شروع به فکرکردن می‌کردند.
محمّدمهدی یوسفی
رهبر اعظم وانمود کرد نشنیده. شروع کرد به سخنرانی دربارهٔ صلح و آزادی. ظاهراً «صلح» شاملِ تجهیز کشورش به مرگ‌بارترین تسلیحات بود. اینکه «آزادی» دقیقاً از چه تشکیل شده، این‌قدر آشکار نبود. احتمالاً به‌جز اینکه تک‌تک شهروندان کشور حق داشتند رهبرشان را دوست داشته باشند، به‌علاوه وظیفه داشتند که از دوست‌نداشتن خودداری کنند.
محمّدمهدی یوسفی

حجم

۴۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

حجم

۴۰۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد