بریده‌های کتاب راه حل برد ـ برد برای اختلافات زناشویی
کتاب راه حل برد ـ برد برای اختلافات زناشویی اثر گری چاپمن

کتاب راه حل برد ـ برد برای اختلافات زناشویی

نویسنده:گری چاپمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۲۱ رأیخواندن نظرات
بسیاری از زوج‌ها به‌جای اینکه اختلافات خود را حل کنند دعوا می‌کنند، زیرا هرگز نقطه‌نظر یکدیگر را نتوانسته‌اند درک کنند. آن‌ها به‌جای اینکه تلاش کنند نقطه‌نظر همسرشان را بفهمند، انرژی خود را صرف به کرسی نشاندن نظرشان می‌کنند
عاطفه
از آن‌ها پرسیدم: «چه مدت است ازدواج کرده‌اید؟» گفتند: «پنجاه‌ودو سال» به ذهنم سپردم تا موقع خوردن ناهار با آن‌ها صحبت کنم. وقتی از جیمز و میلدرد (زوج مذکور)، پرسیدم پیوند زناشویی طولانی‌شان را ناشی از چه عاملی می‌دانند، جیمز جواب داد: «از اول ازدواجمان به یکدیگر قول دادیم هروقت اختلافی داشتیم، به یکدیگر گوش و تلاش کنیم راه‌حلی پیدا کنیم که هر دو به‌درستی روی آن توافق داشته باشیم.
Hamid_R_khani
. چرا مردم دعوا می‌کنند؟ در یک کلمه، علت دعوا انعطاف‌ناپذیری و سخت‌گیری افراد است
عاطفه
بسیاری از زوج‌ها به دلیل وجود اختلافات حل‌نشده احساس درماندگی می‌کنند. آن‌ها در برابر خود دو راه بیشتر نمی‌بینند: یا پیوند زناشویی خود را با وجود همین دلسردی و بدبختی ادامه دهند یا اینکه طلاق بگیرند و امیدوار باشند در آینده جایی کسی را پیدا خواهند کرد که با او سازگارتر باشند. کسانی که راه دوم را انتخاب می‌کنند نمی‌دانند که هیچ ازدواجی بدون اختلاف و دعوا نیست.
کاربر ۱۲۵۳۹۴۸
وقتی بین شما اختلاف بروز می‌کند، با گفتن دقیق هدفتان شروع به حل اختلاف بکنید، مثلاً بگویید «می‌خواهم آنچه را می‌گویی بشنوم، زیرا روابطمان برایم اهمیتی بسزا دارد
عاطفه
راه‌حل اختلاف این نیست که خودمان را از دست تفاوت‌های‌مان خلاص کنیم، بلکه باید یاد بگیریم چگونه تفاوت‌های خود را به‌جای مصیبت به نعمت تبدیل کنیم. هدف یک ازدواج خوب این است که یک زوج یاد بگیرند چگونه به‌صورت یک تیم با یکدیگر کار کنند و از اختلافات برای ساختن زندگی بهتر برای خودشان استفاده کنند. حل اختلاف‌ها نوعی روش کار تیمی است. گاهی وقت‌ها تا وقتی دعوایی پیش نیامده باشد، حتی نمی‌دانیم اختلافات ما چیستند.
mo42
دعواها دستاوردهای بزرگ دارند و متأسفانه تمام این دستاوردها مخرب هستند.
عاطفه
هر زوجی اختلاف دارد و حل اختلاف آسان نیست، چون همه ما خودبین و خودخواه هستیم، فکر می‌کنیم هر فرد عاقل و بالغی با نظرات ما موافق است و برعکس، هرکسی که با نظرات ما موافق نباشد نیاز به آموزش دارد، بنابراین اقدام به آموزش همسرانمان می‌کنیم درحالی‌که آن‌ها نیز جهان‌بینی خودخواهانه خود را دارند و تلاش می‌کنند به ما آموزش دهند. نتیجه این طرز فکرها، دعوا و ناسازگاری می‌شود
عاطفه
این سؤال را بپرسید که «چگونه می‌توانم این اختلاف را حل کنم طوری که هر دو احساس محبت و احترام کنیم؟» جواب به این پرسش به راه‌حل‌های مثبت منجر خواهد شد. با پرسیدن این پرسش نمی‌خواهید راه خود را بروید و درضمن نیز نمی‌خواهید همسرتان را گول بزنید تا با شما موافقت کند، درحقیقت می‌خواهید راه‌حلی پیدا کنید که هم شما و هم همسرتان احساس خوب داشته باشید.
Reza
من به خانه رفتم و یک مقوا تهیه کردم و روی آن نوشتم «من شنونده هستم.» هروقت من و همسرم جوآن اختلاف پیدا می‌کردیم، این متن را از گردنم آویزان می‌کردم و به خودم یادآوری می‌کردم که باید چه‌کاری انجام دهم. همسرم همیشه لبخند می‌زد و می‌گفت: «امیدوارم درست باشد.» این علامت به من کمک می‌کرد یادم باشد که پیش از صحبت کردن گوش کنم.»
سمانه انصاف جو

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۵صفحه بعد