بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب شجاع باش دختر | صفحه ۲۹ | طاقچه
کتاب شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

بریده‌هایی از کتاب شجاع باش دختر

۴٫۰
(۲۸۵)
«این‌جا مسئله این نیست که بفهمیم چرا تو رو دوست نداشتن یا حق با چه کسی بود یا نبود، کارت این‌جا اینه که تمرین بکنی با این ایده کنار بیای که افرادی وجود دارن که تو رو درک می‌کنن و عده‌ای هم هستن که تو رو درک نمی‌کنن... و این هیچ ایرادی نداره.»
maryamn75
به‌هرحال، جامعهٔ ما پسران را تشویق می‌کند که کاری را انجام دهند و به تلاش خود ادامه دهند، حتی اگر پیچیده و غامض باشد؛ اما دختران را اذیت نمی‌کند و به همین دلیل ما واقعاً در موقعیت‌هایی قرار نگرفته‌ایم که به ما گفته شده باشد راه‌حل پیدا کنیم.
maryamn75
نیازی نیست موج‌سواری را امتحان کنید تا چنین احساسی را تجربه کنید؛ هر کار جسمانی شجاعانه‌ای شما را به آن خواهد رساند، تا زمانی که هم چالش‌برانگیز و هم خارج از محدودهٔ امن شما باشد.
maryamn75
ابتدا فقط از تپه‌ای کوچک بالا بروید تا انرژی حرکت در جهت صحیح را پیدا کنید و در ادامه ببینید راه به کجا خواهد رفت. بدترین اتفاق ممکن این است که زمین بخورید. اما که چه؟ اگر چند قدم اول را برندارید، همیشه در این فکر خواهید بود که چه‌چیزهایی را از دست داده‌اید. خیلی بهتر است در حین تلاش زمین بخورید تا این‌که هرگز تلاش نکنید.
maryamn75
اگر منتظر هستید همه‌چیز هماهنگ شود، تا آخر عمر منتظر خواهید ماند.
maryamn75
نیازی نیست به رئیس خود بگویید که «گورش را گم کند» یا ظاهری به‌شدت آشفته در میان عموم مردم داشته باشید. این کار را به‌شیوه‌های کوچک و کم‌مخاطره انجام دهید که ببینید توانایی تحمل استرس را دارید. همهٔ این کارهای کوچک نشان می‌دهد که اضطراب ما راوی درخور اعتمادی نیست. این مسئله راه را برای تحمل بیش‌تر عیب‌ونقص باز می‌کند که به‌نوبهٔ خود راه را برای شجاعت باز می‌کند.
maryamn75
کاری خلاف آن‌چه اضطراب‌تان به شما می‌گوید، انجام دهید. اضطراب شما همواره فریاد خواهد زد که بدوید، پنهان شوید و از انجام کاری جا بزنید.
maryamn75
زمانی که با چالش یا فرصت «ترسناکی» مواجه شده‌اید و با خود تعمق می‌کنید که چه‌کاری انجام دهید، از خود بپرسید در همین شرایط به یک فرد دیگر چه توصیه‌ای می‌کردید.
maryamn75
زمانی که با دیواری از ترس برخورد می‌کنید، درعوضِ تمرکز بر آن‌چه باعث ترس شما می‌شود، سعی کنید قدمی به عقب بردارید و از خود بپرسید: اگر این کار را انجام ندهم، به چه قیمتی برایم تمام خواهد شد... و کدام گزینه‌ها من را بیش‌تر می‌ترسانند؟
maryamn75
توانایی حرکت به‌سرعت رو به جلو به‌اندازهٔ ده سال یکی از مهارت‌های منحصراً مفید انسانی است. شاید اکنون "نه" شنیدن یا شکست‌خوردن واقعاً ناراحت‌کننده باشد؛ اما شاید آن‌چه ناراحت‌کننده‌تر است این باشد که کسی ده سال بعد به در آینه به شما زل بزند که حاضر نشد آن آرزو را دنبال کند.
maryamn75
زمانی که دوران سخت فرامی‌رسد، اگر عضلات شجاعت قوی باشند، راحت‌تر پشت سر گذاشته می‌شوند.
maryamn75
شجاعت به ما کمک می‌کند رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنیم.
maryamn75
دستیابی به ظاهرِ کاملاً صاف و صیقلی را فراموش کنید؛ این فقط ظاهری شکننده است که ممکن است هر لحظه فروبریزد.
maryamn75
شجاعت تضمین نمی‌کند که همه‌چیز به‌خوبی پیش خواهد رفت. فقط تضمین می‌کند که ایرادی ندارد اگر به‌خوبی پیش نرفت. مهم نیست با چه مشکلاتی روبه‌رو شویم؛ شجاعت کمک می‌کند مستحکم بایستیم و به راه خود ادامه دهیم. شجاعت و نه کمال، تنها زره حقیقی موجود است.
maryamn75
«گاهیمردم کار اشتباهی را انجام می‌دهند یا احساسات یکدیگر را جریحه‌دار می‌کنند... صحبت دربارهٔ آن و گفتن "من اشتباه کردم، معذرت می‌خوام" شجاعت لازم دارد. شجاعت توانایی دیدن عیوب خود و پذیرفتن آن‌ها بدون شرم و خجالت است. شجاعت همچنین به‌معنای توانایی تجربهٔ لذت و شادی اتفاقات عالی است که برای دیگران رخ می‌دهد، حتی اگر ارتباطی به شما نداشته باشد.»
maryamn75
شجاعت لازم است تا اجازه دهید یک فرد خود واقعی‌تان را با همهٔ عیوب موجود ببیند و شجاعت لازم است تا کسی را که مانند خودتان عیب‌ونقص دارد، بپذیرید.
maryamn75
«شجاعت مهم‌ترین فضیلت انسان است، زیرا همه‌چیز به آن بستگی دارد.»
maryamn75
زمانی که با ذهنیت «کمال یا ناکامی» تربیت شده باشید، انجام کاری که از موفقیتش اطمینان نداشته باشید شجاعانه است.
maryamn75
احترام قائل‌شدن برای خود و «نه» گفتن به کاری که تمایل به انجامش ندارید شجاعانه است، به‌ویژه اگر به‌معنای ناامیدکردن دوست یا عزیزی باشد.
maryamn75
شجاعت همیشه به‌معنای انجام بزرگ‌ترین و جسورانه‌ترین کارها نیست. گاهی شجاعانه‌تر است که به خود اجازه دهید از راه انجام‌ندادن کاری که از شما انتظار می‌رود، با خود رو راست باشید.
maryamn75

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۸۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان