بریده‌های کتاب خوشبختی ساختنی است نه یافتنی
کتاب خوشبختی ساختنی است نه یافتنی اثر مسعود لعلی

کتاب خوشبختی ساختنی است نه یافتنی

نویسنده:مسعود لعلی
امتیاز:
۴.۵از ۴ رأیخواندن نظرات
وقتی کسی تحقیر می‌شود، همهٔ توانش را از دست می‌دهد. کسی که مورد تشویق و حمایت قرار گیرد، می‌تواند هر کاری بکند.
دو روح در یک بدن (شیلا)
فکر کردن برای پیشرفت آسان است. متوقف کردن فکر و رؤیا و عمل به آن مشکل است.
دو روح در یک بدن (شیلا)
از جهانگردی ظاهر نشود کار تمام هر که در خویش سفر کرد جهاندیده بود صائب تبریزی
وهب حسینی
اگر امروز که بیدار شدی بیشتر احساس سلامت کردی تا مریضی، تو خوشبخت‌تر از یک میلیون نفری هستی که تا آخر این هفته بیشتر زنده نیستند. - اگر هیچ‌وقت خطر جنگ را تجربه نکرده‌ای و تنهایی زندان را حس نکرده‌ای، در شمار ۵۰۰ میلیون نفر آدم خوشبخت دنیا هستی. - اگر می‌توانی در یک جلسهٔ مذهبی شرکت کنی بدون اینکه اذیت و آزار، دستگیری، شکنجه و وحشت از مرگ داشته باشی، خوشبخت‌تر از سه میلیون نفر در جهان هستی. - اگر در جیب یا کیف خود پول داری و می‌توانی گاهی کمی پول خرج کنی، جزو ۸ درصد آدم‌های پولدار دنیایی. - اگر پدر و مادرت هنوز زنده‌اند و هنوز با هم زندگی می‌کنند، تو واقعآ بی‌نظیری! - اگر سرت را بالا می‌گیری و لبخند می‌زنی و احساس خوبی داری، تو خوشبختی، چون خیلی‌ها می‌توانند این کار را بکنند، ولی اکثرآ نمی‌کنند.
🌸🌸
اگر امروز و دیروز دعا کردی، واقعآ خوشبختی، چون اعتقاد داری که خدا صدای ما را می‌شنود و به ما جواب می‌دهد. - اگر می‌توانی این مطلب را بخوانی، خوشبخت‌تر از کسانی هستی که نمی‌توانند این مطلب را بخوانند.
🌸🌸
تغییر، تقدیر دنیای بیرون است. لذا، خردمند تأثیرگذار، نه به فراز آن دل ببند و نه از فرودش دلگیر شو. مهم آنست که در کشاکش روزگار در مرکزیت وجودی خویش ثابت و برقرار باقی بمانی.
احسان رضاپور
حسن باران این است که زمینی‌ست، ولی آسمانی شده است و به امداد زمین می‌آید... مجتبی کاشانی کارهایی را برای دیگران انجام دهید که آنان نمی‌توانند جواب آنها را چه با پول و چه با محبت بدهند. یک بار از دکتر «کارل منینجر»، روان‌پزشک پرآوازهٔ جهان، پرسیده شد که «شما به کسی که یک مشکل روانی داشته باشد چه توصیه‌ای دارید؟» حضار توقع داشتند که دکتر مشاوره با یک فرد متخصص را توصیه کند. اما او گفت: «من به آن شخص توصیه می‌کنم که در خانه را ببندد و به طرف دیگر شهر برود و شخص محتاجی را پیدا کند و به او کمک کند.» «شما هم می‌توانید موفق شوید»
z.gh
زنهار در کشاکش دوران صبور باش کز شکوهٔ تو تیغ حوادث دو دم شود صائب تبریزی
دو روح در یک بدن (شیلا)
یار در خانه و ما گرد جهان می‌گردیم.
دو روح در یک بدن (شیلا)
از فرزانه‌ای پرسیدند: «تو و شاگردانت چه می‌کنید؟» او پاسخ داد: «می‌نشینیم، راه می‌رویم و غذا می‌خوریم.» پرسشگر گفت: «اما آقا، هر کسی می‌نشیند، راه می‌رود و غذا می‌خورد.» فرزانه پاسخ داد: «وقتی ما می‌نشینیم، می‌دانیم که نشسته‌ایم، وقتی راه می‌رویم، می‌دانیم که راه می‌رویم، وقتی غذا می‌خوریم، می‌دانیم که غذا می‌خوریم.»
احسان رضاپور

حجم

۱۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۱۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد