بریده‌های کتاب چرا عاشق او شدم؟
کتاب چرا عاشق او شدم؟ اثر هلن فیشر

کتاب چرا عاشق او شدم؟

نویسنده:هلن فیشر
انتشارات:نشر علم
امتیاز:
۴.۰از ۲۷ رأی
۴٫۰
(۲۷)
انتون چخوف، نمایشنامه‌نویس روسی، می‌نویسد "هر آدم سبک مغزی می‌تواند از یک بحران جان سالم به در ببرد- این زندگی روزمره است که انسان را از پای درمی‌آورد.
مریم کوهی
اینکه ما به کسی علاقمند شویم که به شخصیت خود آگاه است بر کیفیت عاشقی ما تاثیر می‌گذارد و روح و روان ما کمتر در معرض مشکلات و آسیب‌های دیگران قرار می‌گیرد
ماهور
"یک زن، نه لزوماً در نگاه اول، بلکه بعد از ده دقیقه ملاقات با یک مرد متوجه می‌شود که او کیست، و یا حداقل آن مرد برایش که خواهد بود، و قلب او به او می‌گوید که آیا عاشق آن مرد خواهد شد یا نه".
Mahsa Bi
ارنست همینگوی می‌گوید" هیچ کس نمی‌داند چه چیزی در درون خود دارد، مگر آنکه تلاش کند و آن را بیرون کشد."
مریم کوهی
موانع نیز باعث تحریک عشق رمانتیک می‌شود. اگر شما بدانید کسی دست‌نیافتنی است، حتی ممکن است از او بیشتر خوشتان بیاید. چیزی که روانشناسان آن را اثر رومیو و ژولیت می‌نامند و من آن را جاذبه ناامیدی می‌نامم. بعضی از مدارات مغزی این اتفاق، شناخته شده است. هنگامی که افراد پذیرفته نمی‌شوند، سیستم مغزی مسئول 'خواستن' به فعالیت خود ادامه می‌دهد، و با تمرکز، انرژی و انگیزه شما را به جلو میراند.
Mahsa Bi
یونانیان قدیم، بیشتر از ده کلمه برای تمیز دادن انواع عشق داشتند. جان الن لی، جامعه‌شناس، این گروه‌ها که اشتراکات زیادی داشتند را به ۶ گروه کاهش داد. معروف‌ترین آنها اروس است- یک عشق سودایی، جنسی، شهوانی، سرورامیز، و پرانرژی نسبت به یک فرد بسیار خاص. مانیا عشقی عقده‌ای، حسود، بی‌منطق، وابسته و با حس مالکیت بالا است. لودوس (که با بوروتوس قافیه دارد) از کلمه لاتین برای بازی میاید، این عشق سرزنده و بازیگوش، اهل تفریح و بازی، غیر جدی و بی‌مسئولیت است. استورگی (با مور گی قافیه دارد) یک عشق پرشور، عشق برادر خواهری، احساس عمیق یک دوستی خاص بدون بروز احساسات است. اگاپ یک عشق لطیف، فداکار، وظیفه‌شناس، بخشنده و روحانی است. پراگما آخرین نوع، عشقیست که بر اساس سازگاری، عقل سلیم است و عشقی کاربردی است.
Mahsa Bi
"نصیحت کردن مانند برف است؛ هر چه نرم‌تر و نرم‌تر بریزد، بیشتر می‌ماند و عمیق‌تر در ذهن غرق می‌شود"
نبات
آن قوی‌ترین و یا باهوش‌ترین گونه نیست که نجات پیدا می‌کند، بلکه گونه ایست که بیشتر از همه پذیرای تغییرات است."
آترین🍃
ما اغلب تظاهر می‌کنیم افرادی باشیم که نیستیم.
Fatima
" هیچ کس نمی‌داند چه چیزی در درون خود دارد، مگر آنکه تلاش کند و آن را بیرون کشد."
Fatima

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد