بریده‌های کتاب آداب معاشرت
کتاب آداب معاشرت اثر آزاده بهرامجی

کتاب آداب معاشرت

- از دیگران حتی به شوخی نیز طلب سوغاتی یا هدیه نکنید.
melik
چند اقدام ساده برای ورود به قلب دیگران انجام چند اقدام ساده می‌تواند راه ورود به قلب هر کسی را برای شما باز کند و باعث شود که شما در هر اجتماعی به فردی محبوب تبدیل شوید. شما با کمک راهکارهای زیر می‌توانید شأن اجتماعی خود را افزایش دهید: بشاش، خوش‌رو و مثبت باشید: هیچ کس از مراوده با انسان عبوث، بد عنق و منفی خوشش نمی‌آید، در حالی که همه دوست دارند با انسان‌های خنده‌رو و مثبت‌اندیش رفت و آمد کنند. قدردان باشید: اگر کسی به شما کادویی داد یا شما را به جایی دعوت کرد و یا حتی اگر فردی در جمع از شما تقدیر کرد از او بلافاصله تشکر کنید. خودخواه نباشید و به دیگران محبت کنید: یکی از خصلت‌های بد بشری خودخواهی است که در مقابل آن محبت قرار دارد. کمتر انسانی است که در برابر محبت خلع سلاح نشود. انسان‌ها ذاتاً تشنه محبت هستند و برای کسانی که آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهند، احترام قائ
عابدی
از یک عضو خانواده، پیش دیگر اعضا گله و شکایت نکنید.
حسین(ع) همه جا با ماست
همیشه روی خصوصیات مثبت اعضای خانواده همسرتان تمرکز کنید.
حسین(ع) همه جا با ماست
- واضح و رسا صحبت کنید اما داد نزنید. تو دماغی یا زیر لب و ناشمرده صحبت نکنید.
فرشته
از به کار بردن اصطلاحات خیابانی پرهیز کنید. همیشه در مکان‌های عمومی حتی با صمیمی‌ترین دوستان و نزدیکان خود مؤدبانه صحبت کنید و از به کار بردن القاب زشت بپرهیزید. در اکثر اجتماعات لعن و نفرین کردن و فحش دادن پسندیده نیست. فروتنی و اجتناب از دعوا و جر و بحث همیشه در هر فرهنگی قابل احترام است.
sheida
- سؤالات خصوصی و شخصی را از کسی نپرسید. سؤال پرسیدن در مورد گرایش‌های سیاسی فرد، سن، وزن، وضعیت تأهل، میزان حقوق، یا جزئیات بیماری وی بی‌ادبانه است و تا زمانی که افراد خودشان سر صحبت را در مورد آن‌ها باز نکرده‌اند، نباید در موردشان صحبت کرد.
فرشته
افرادی که عزت نفس دارند و برای خودشان احترام قائل هستند، اجازه نمی‌دهند که کسی برایشان قلدربازی در بیاورد. این افراد با نشان دادن قاطعیت خود و به دور از دعوا و مناقشه، حد و حدود دیگران را برایشان تعیین می‌کنند.
فرشته
در مورد مسائل بسیار خصوصی خود و روابط عاشقانه‌تان با دیگران صحبت نکنید.
فرشته
بیشتر از اینکه گوینده باشید، سعی کنید شنونده خوبی باشید.
فرشته

حجم

۸۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۸۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۴صفحه بعد