بریده‌های کتاب بتهوون
کتاب بتهوون اثر لودویگ بتهوون

کتاب بتهوون

او می‌توانست به‌آسانی هایدن دوم شود، ولی می‌خواست اولین بتهوون باشد.
Sara
اگر می‌خواستم تمام نیروی حیاتی خود را به زندگی بدهم، دیگر چه چیزی برای چیزهایی که در دنیا بزرگ و شریف است باقی می‌ماند؟
Sara
خودش بعدها نوشته بود: بعد از خدا هیچ چیز برایم ارزشی گران‌بهاتر از شرافت ندارد.
کاربر... :)
او به دوستی نوشته بود که در آینده فقط به نفع تهی‌دستان خواهد نواخت. به یک دِیر، که پدر روحانی آن‌جا نسبت به او مهربان بود، بسیاری از نوشته‌ها و قواعد آموزش موسیقی را اهدا کرد. او شاگردی را در پناه گرفت که هم‌چون او شریک فلاکت بود. وقتی ملاقات‌کننده‌ای برای دیدار وی تابستانی به خانه ییلاقی‌اش آمده بود، در بازگشت او را تا دروازه شهر مشایعت کرد و بعد از پیدا کردن درشکه‌ای، کرایه آن را پرداخته و پیاده به دهکده بازگشته بود.
کاربر... :)
او می‌گفت: نمی‌توان اشخاصی بیچاره‌تر از آقایان بزرگ ما یافت. وقتی یکی از اشراف پولش را گم کند، کارش تمام است. غلام دربار می‌شود.
کاربر... :)
. بندگی کسان دیگر را هم در برابر خود نمی‌توانست تحمل کند. او ویلای یک بارون هنگری را برای احترام زیادی که به او ابراز می‌داشت، ترک کرد. وقتی یک پیانیست خارجی خواست دستش را ببوسد، دستش را کنار کشید و فریاد زد: «این کار را برای مامان جانت بکن.»
کاربر... :)
بتهوون یک لحظه نیز تملق پیشه نکرد. برای این‌که او بورژوای کوچکی نبود که ناگهان ترقی کرده باشد، برعکس در بُن او یک امیر تغییر شکل داده بود. میل غریزی شاهانه او، که قبلا در اولین آثار او خودنمایی کرده بود، تا زمان ورود به قصر پرنس پابرجا ماند و نگذاشت کسی از دفترچه یادداشت جیبی‌اش، که خرج‌هایش را در آن می‌نوشت، با خبر شود.
کاربر... :)
لودویگ جوان در ساعت شش صبح به صومعه فرانسیسکن می‌رفت که ارگ یاد بگیرد. این تنها وقتی بود که روحانی ارگ‌زن کلیسا وقت داشت. او آن‌جا با باخ، هندل، گلوگ و موتسارت آشنا شد
کاربر... :)
هایدن مخترع سونات است و بتهوون شکل کلاسیک و بی‌مانند خود را به آن داده است. از سونات‌ها بیش‌تر چیز یاد گرفت تا از تدریس آفریننده آن.
پیمان محمدی
بتهوون برای هر سنفونی سال‌ها وقت صرف می‌کرد و برای سنفونی نهم، ده سال. برای همین است که چهل سنفونی از موتسارت و فقط نُه سنفونی از بتهوون مانده است.
کاربر... :)

حجم

۶۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

حجم

۶۶۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۹۲ صفحه

قیمت:
۱۴۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد