دانلود و خرید کتاب از سیادت تا وزارت محمد جعفر غفرانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب از سیادت تا وزارت

کتاب از سیادت تا وزارت نوشتهٔ یاسر رضازاده دربارهٔ مبانی رشد در ۷ سال اول، دوم و سوم زندگی انسان صحبت می‌کند. این کتاب برگرفته از مجموعه سخنرانی‌های محمد جعفر غفرانی است.

درباره کتاب از سیادت تا وزارت

در تعالیم کتاب از سیادت تا وزارت که مبنایی معنوی و مذهبی دارد، به ۳ دوران ۷ساله در زندگی انسان پرداخته شده و اقتضائات هر دوران تشریح شده است.

۷ سال اول که در آن کودک باید کرامت و سیادت کسب کند، ۷ سال دوم که زمان پرورش عقل به‌وسیلهٔ ادب است و ۷ ساله سوم که زمان بلوغ و مورد مشورت قرار دادن و وزارت انسان است.

۷ سال اول زمان کنجکاوی بچه‌ها است. رشد بچه در همین کنجکاوی است. ۷ سال دوم متعادل‌ترین مرحله رشد کودک است، بچه در ۷ سال دوم بسیار مطیع است. هر چیزی را به او بگویید انجام می‌دهد و مطیع‌ترین دوران زندگی را در ۷ سال دوم طی می‌کند. خدمتکار شماست و شما می‌توانید آن شکل مطلوب و دلخواهتان را به او بدهید. اما ۷ سال سوم یا دشمن شماست یا دوست شماست.

این کتاب به شما کمک می‌کند بتوانید فرزندتان را به بهترین شکل تربیت کنید. 

خواندن کتاب از سیادت تا وزارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام والدینی که دغدغهٔ تربیت فرزندشان را دارند پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب از سیادت تا وزارت

«خداوند به هر مخلوقی قدری داده است، هر مخلوقی در شرایط مناسب به اندازهٔ مناسب، قدر خودش را اظهار و ابراز می‌کند. قرآن به این کشف استعدادها و شکوفایی استعدادها رشد می‌گویند. رشد یعنی، خود شکوفایی. پس نکته اول؛ هر کسی یک قَدَری دارد، نکته دوم؛ هرکسی خودش مسئول رشد و شکوفایی‌اش است. شرایط بیرون فقط شرایط است. استفاده از این شرایط به عهدهٔ خود انسان است و هر چه‌قدر شرایط نامساعدتر است، باید رشد بیشتری فراهم شود. از بین مخلوقات خداوند فقط ما انسان‌ها احساس بیهودگی و پوچی می‌کنیم و می‌گوییم اصلاً خدا چرا ما را آفرید؟! خودمان را تحقیر می‌کنیم. قرآن کریم می‌فرماید: «اَ فَحَسِبْتُمْ اَنَّما خَلَقْناکُمْ عَبَثاً وَ اَنَّکُمْ اِلَیْنا لا تُرْجَعُونَ»۱؛ آیا گمان می‌کنید شما را بیهوده آفریدیم؟! گمان می‌کنید بسوی ما برنمی گردید. من به شما این همه قابلیت و لیاقت دادم، این‌ها را تو چه کار کردی؟. ما قدر طلا و جواهر و خانه و ماشین‌مان را بیشتر از قدر خودمان می‌دانیم. جالب است، خودمان را خرج چیزهای دیگر می‌کنیم. اعصاب خودمان را خرد می‌کنیم، برای پول، برای دنیا، برای مادیات. «فرشم سوخت، جهیزیه‌ام سوخت، پرده‌ام آتش گرفت، کمدم اینجوری شد، مبل سوراخ شد، فرش لکه افتاد» برای چه چیزی می‌نشینیم و زار می‌زنیم؟! در دعای کمیل آمده: «سِلاحُهُ البُکاء» سلاح‌مان را کجا حرام می‌کنیم؟! گریه‌های ما اصلاً سلاح نیست، مثل بچه‌ها این سلاح را حرام می‌کنیم و انرژی‌هایمان را هدر می‌دهیم.

چقدر «وسعت وجودی یک انسان» باید کوچک باشد که تا یک کسی، چیزی گفت به او بر بخورد! «نه، شما خواستید به من نیش و کنایه بزنید.» شما چرا اصلاً شنیدی و دیدی؟ فردی محتویات شکم حیوان را سر پیغمبر می‌ریخت، پیامبر اکرم صلوات‌الله‌علیه آن قدر بزرگ بود که نمی‌دید. یک آدم باید خیلی کوچک باشد که به این مسائل توجه کند و آن‌ها را ببیند. مشکلاتی که بر سر راه وجود دارد، وسیلهٔ امتحان ماست. هواپیما رو به باد یعنی باید رو به مشکلات پرواز می کند.»

نظرات کاربران

مریم
۱۳۹۸/۰۴/۰۲

عالی بود کتاب ، پر از نکته هایی که تو هیچ کتاب تربیتی دیگه ای نبود ، جلد شاید جذاب نباشه ولی محتوا خیلی کاربردی و جذابه

Heartache
۱۳۹۹/۰۳/۰۷

بسیار خوب و روان نوشته شده و برای خواننده، ملموس هست. نیومده صرفا یک سری مباحث تئوری ارائه بده

یا حیّ
۱۳۹۹/۰۲/۰۷

خوندنش برای والدین و غیر والدین مفید هست هم خودمون رو ادب میکنه هم فرزند نکات زیادی داره که جدا جای تامل دارن

خاک‌پای‌دوست‌داران‌خدا
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

سلام این کتاب رو چاپی اش رو دارم. لب کلام میگه اگه میخوای بچت تربیت شه اول روی خودت کار کن. راهکارهایی ملموس برای بهتر شدن ما پدر مادرا داده. حتما بخونید!

Z Pourmandi
۱۳۹۹/۰۱/۲۲

کتاب فیزیکی رو دارم. کتابی پر از نکته و ارزشمند در باب تربیت کودک بر اساس مبانی دینی و اعتقادی

فافابانو
۱۳۹۹/۰۱/۲۶

کتاب تربیتی. عالی بود و به چندنفر هم که دادم بخوننش واقعا راضی بودن. خیلی کاربردی و مفید

ننه پسر
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

کتاب عالی بود و اگه قصد بچه دار شدن دارید یا یه بچه زیر ۲۱ سال😅دارید ، این کتاب رو بذارید تو لیست اولویت هاتون. کمکتون میکنه

نیایش
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

خیلی ساده و روان، مهم‌ترین و کاربردی ترین توصیه‌ها و راهکارهای فرزند پروری رو ارایه داده.

سیدمهدی
۱۳۹۹/۰۲/۱۳

عالی عالی عالی

زهرا
۱۳۹۹/۰۴/۰۷

منتظر بودین من بخرم بعد تخفیف بزنید؟😒 کلا کتاب های تخفیف دارتون رو نمیتونم بخرم.با پیغام مبلغ صحیح نیست مواجه میشم.واقعا براتون مهم نیست که جواب نمی دید؟؟؟

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۰)
اگر ما دنبال این نباشیم که طرف را آدم کنیم، می‌شود مشکل را حل کرد. ما نمی‌توانیم دیگران را آدم کنیم، اما می‌توانیم در کنار هر حیوانی، آدم شویم.
تسنيم
بعد از عاشورا هر ظلم و جنایت و جسارتی که بود به اسراء کردند، آیا توانستند آن‌ها را از آدم بودن خارج کنند؟! نه، حتی یک کلمه حرف ناسزا به دشمن نزدند. یزیدیان که لایق هر ناسزا و فحشی بودند، ولی اسرا این حرف را سزاوار دهان خودشان ندیدند که بزنند. هیچ رفتار غلطی نکردند. اما متأسفانه زن و شوهرمسلمان ما به هم هر فحش و ناسزایی می‌دهند!
تسنيم
بادبادک باید رو به باد باشد، تا بالا برود. مشکلات فرد را بالا می‌برد، فقط باید سوار مشکلات شد. اطراف حضرت آسیه باد شدیدی بود، خوب اوج گرفت. از باد غرور، تکبر و ظلم فرعون خودش را به اعلی علیین رساند. ما با کمترین مشکل همسر سقوط می‌کنیم. با یک نسیم او سقوط می‌کنیم. معلوم می‌شود که جهت گیری ما درست نیست.
کاربر ۱۴۲۸۳۶۴
عین این عبارت را از حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داریم. می‌گویند: با بچه‌هایتان هم سطح شوید، حرف بزنید. بنشینید، بعد حرف بزنید. ایستاده حرف نزنید. مخصوصاً وقتی می‌خواهید تنبیه کنید. حالا اگر می‌خواهید تشویق کنید، هر چه بالاتر باشید بهتر است. یعنی وقتی می‌خواهید بازخواست کنید، تنبیه کنید، بنشینید، بپرسید: چرا، کجا بودی، چه کار کردی، چه خوردی که بچه هیجان زده نشود.
eli
معمولا آنهایی که نمی‌خواهند بچه‌های شان مثل پدرش شود، کاملاً شبیه پدر می‌شوند؟! آن هایی که بخواهند مثل پدر شوند، مثل مادر می‌شوند.
zahra
یعنی خدای تعالی همان طور که به پدر و مادر تشریعاً فرمان میدهد که فرزند را تا هفت سالگی امیر خود بدانند، به کودک هم تکویناً احساس امیر بودن داده است. تکوین و تشریع وقتی هماهنگ شوند، تربیت در جایگاه واقعی خود قرار گرفته است
fateme
خداوند به هر مخلوقی قدری داده است، هر مخلوقی در شرایط مناسب به اندازهٔ مناسب، قدر خودش را اظهار و ابراز می‌کند. قرآن به این کشف استعدادها و شکوفایی استعدادها رشد می‌گویند. رشد یعنی، خود شکوفایی. پس نکته اول؛ هر کسی یک قَدَری دارد، نکته دوم؛ هرکسی خودش مسئول رشد و شکوفایی‌اش است. شرایط بیرون فقط شرایط است. استفاده از این شرایط به عهدهٔ خود انسان است و هر چه‌قدر شرایط نامساعدتر است، باید رشد بیشتری فراهم شود
montazer313
اگر ما دنبال این نباشیم که طرف را آدم کنیم، می‌شود مشکل را حل کرد. ما نمی‌توانیم دیگران را آدم کنیم، اما می‌توانیم در کنار هر حیوانی، آدم شویم.
montazer313
در این دوره، هر چه ترس و وحشت از اطرافیان بیشتر باشد، بروز پدیدهٔ «استقلال» در او به مانع برخورد می‌کند. بنابراین در این برنامه‌ها رها بودن مطرح نیست، بلکه وسیع بودن راه حرکت و احساس مسؤولیت و احساس این که همه در خدمت او هستند، به کودک جرئت تصمیم گیری و حسّ اعتمادِ به محیط می‌دهد.
maryhzd
ما نمی‌توانیم دیگران را آدم کنیم، اما می‌توانیم در کنار هر حیوانی، آدم شویم. ما قرار است آدم شویم. به من چه ارتباطی دارد بچه‌ام نمازش را می‌خواند یا حجابش را رعایت می‌کند، من می‌خواهم با او آدم شوم، ثابت کنم آدم هستم. می‌خواهد آدم بشود، می‌خواهد نشود. بعد از عاشورا هر ظلم و جنایت و جسارتی که بود به اسراء کردند، آیا توانستند آن‌ها را از آدم بودن خارج کنند؟
تسنيم

حجم

۲۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲۴۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان