بریده‌های کتاب داستان‌های روبه‌رو؛ جلد دوم
کتاب داستان‌های روبه‌رو؛ جلد دوم اثر مظفر  سالاری

کتاب داستان‌های روبه‌رو؛ جلد دوم

نویسنده:مظفر سالاری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۵ رأی
۴٫۴
(۵)
اگر ایشان پدر شما هستند، چرا جلوتر از ایشان راه افتادی و وارد شدی؟
• Khavari •
در روزی که در جمع یاران سخن از انسان‌های زاهد بود، حضرت فرمود: - خدای متعال، معنای زهد را در دو کلمه از قرآن آورده است که اگر کسی به آن عمل کند زاهد روزگار است و آن دو کلمه این است: «لکیلا تأسوا علی ما فاتکم و لاتفرحوا علی ما آتاکم؛ برای آن‌چه از دست داده‌اید، تأسف نخورید و برای چیزی که به شما داده شده، خوشحال نشوید.» (حدید، ۲۳).
محمد عمار
مردی مورد خشم شاه‌عباس قرار گرفت. او برای نجات جانش، خود را به «مقدس اردبیلی» رساند که عالمی زاهد بود و در پناه او قرار گرفت. مقدس اردبیلی با آن که با دربار و شاه کاری نداشت، برای نجات آن مرد نامه‌ای کوتاه و بدون القاب و تعارفات مرسوم به شاه‌عباس نوشت که باعث شگفتی است: «بانی مُلک عاریت، عباس! بدان که اگر این مرد، اول ظالم عالم بوده اکنون مظلوم می‌نماید. چنانچه از تقصیر او بگذری شاید که حق سبحانه و تعالی از پاره‌ای تقصیرات تو درگذرد! بندهٔ شاه ولایت: احمد اردبیلی» نامه او کارساز شد.
Mahdi Khorasaninezhad
در جمع یارانش نشسته بود که از مرگ سخن به میان آمد. یکی از آن حضرت پرسید: «ای فرزند رسول‌خدا (ص) چه رازی است که ما مرگ را ناخوش داریم و دوست نداریم؟» فرمود: «زیرا شما آخرت خود را ویران، و دنیای خود را آباد کرده‌اید. برای همین، انتقال از آبادانی به ویرانی را ناگوار می‌دانید.»
Mahdi Khorasaninezhad
شهید سیدحسن مدرس می‌گفت: «اگر من به خلاف بسیاری دیگر، آزادانه اظهار عقیده می‌کنم و هر حرف حقی را بی‌پروا می‌زنم، برای آن است که چیزی ندارم تا از دست بدهم. از کسی هم توقعی ندارم که چیزی به من بدهد. اگر شما هم بار خود را سبک کنید و کم‌توقع باشید، آزاد می‌شوید. باید جان انسان از هرگونه قید و بندی رها باشد تا بتواند انسانیت و آزادگی‌اش را حفظ کند.»
محمد عمار
به حسن‌بن‌علی (ع) گفته شد که ابوذر می‌گوید: «من نداری را از دارایی دوست‌تر دارم و بیماری را از تندرستی!» فرمود: «خدا ابوذر را رحمت کند! اما من می‌گویم که هرکس به آن‌چه خدا برایش خواسته راضی باشد، آرزو نمی‌کند که در حالت دیگر باشد.»
MOHAMMAD AMIN MOHAMMADI POUR
بنی‌صدر اولین رئیس‌جمهور کشور، داشت نزد حضرت امام از شهید بهشتی بدگویی می‌کرد که: «این آقا انحصارطلب است و نمی‌گذارد ما کاری بکنیم. همهٔ کارها را به دست خود گرفته و چه بسا بیاید و حرف‌هایی بزند و ذهن شما را نسبت به من خراب کند...» امام سری به تأسف تکان دادند و گفتند: «شما زیادی از آقای بهشتی شکایت می‌کنید اما والله ایشان تا این ساعت حتی یک کلمه پشت سر شما با من حرف نزده است.»
محمد عمار
«هرکس دل دیگری را شاد کند خدای متعال از آن شادی لطفی بیافریند که هرگاه غم و اندوه به آن شخص هجوم آورد، آن لطف چون سیلِ به سراشیب افتاده‌ای که فضله‌های شتران را می‌روبد و می‌برد غم و اندوه را از دل او بزداید.»
MOHAMMAD AMIN MOHAMMADI POUR
«ای فرزندانم! به گونه‌ای با مردم زندگی کنید که اگر مدتی شما را ندیدند، مشتاق دیدارتان شوند و اگر از دنیا رفتید، در فقدانتان بگریند!»
MOHAMMAD AMIN MOHAMMADI POUR
«هرگاه به شما تحیت گویند، پاسخی بهتر دهید!» بهتر از دسته گلی که آن کنیزک هدیه کرد، آزادی اوست.»
MOHAMMAD AMIN MOHAMMADI POUR

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

صفحه قبل
۱
صفحه بعد