دانلود و خرید کتاب رقص سایه دیوید ریکو ترجمه محمدمهدی کهربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رقص سایه اثر دیوید ریکو

کتاب رقص سایه

نویسنده:دیوید ریکو
انتشارات:نشر افکار
امتیاز:
۳.۳از ۱۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رقص سایه

آیا حاضر هستید چیزی را که در سراسر زندگی خود از آن متنفر بودید را دوست داشته باشید؟ اگر تجربه چنین تضادی برایتان لذت‌بخش است، توصیه می‌کنیم این کتاب را بخوانید، زیرا این کتاب به شما نشان می‌دهد که هر چیزی، هر چقدر هم که بد باشد یا هیچ اهمیتی نداشته باشد، می‌تواند سرشار از خلاقیت و خوبی باشد. کارل گوستاو یونگ نیمه تاریک وجود ما را سایه‌های شخصیتی می‌نامد. سایه در درون خود تمام آن چیزهایی را دارد که یا نسبت به آن آگاه نیستیم یا از پذیرش آن خودداری می‌کنیم و این موارد می‌توانند هم تیره باشند و هم روشن. سایه مجموعه‌ای از صفات مثبت و منفی، احساسات، باورها و همه استعدادهایی است که از بازشناسی آنها در وجود خود پرهیز می‌کنیم. سایه به عنوان بخشی از وجود ما، کاملاً در تضاد و مغایر با آن چیزی است که هستیم یا تصور می‌کنیم که هستیم. نیمه تاریک وجود هر کسی، قلمرویی بی‌حد و مرز و بدون محدودیت است و هر کسی در این قلمرو فراتر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. سایه به نحو جالب توجهی مضحک به نظر می‌رسد، زیرا این بخش علیرغم تلاش‌های فریبکارانه‌ای که انجام می‌دهد، در نهایت آشکار می‌شود. سایه از ترس خودانگاره (Self-Image) وسیع‌تر در درون سیاه چاله وجود محبوس می‌ماند، با این حال همیشه راهی برای نجات زندانی وجود دارد. فقط کمی تمرین لازم است. دیوید ریکو در کتاب «رقص سایه»، بخش‌های مختلف آن را معرفی کرده و در کل این فرایند شما را همراهی می‌کند. این کتاب نحوه دگرگون کردن اهریمن درون و بیدارسازی بخش مقدس نهفته آن را به شما نشان می‌دهد. در واقع شما را به مهمان‌نوازی از مسافران درونتان و سرو سامان دادن به تک‌تک آنها دعوت می‌کند. ریکو می‌کوشد به خواننده بیاموزد که چگونه از سایه خود در رابطه با خانواده، زندگی فردی و.... سود ببرد.

نظرات کاربران

حسین الوندی
۱۳۹۹/۰۴/۱۹

اره برا کسانی که مباحث سایه ها رو دنبال می کنن کتاب کامل و خوبیه

Benjamin
۱۴۰۱/۱۲/۲۱

مبحث سایه خیلی ژرف و مهم هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
شاید افرادی که به سبب آشفتگی هیجانی، تصمیم به خودکشی می‌گیرند، واقعاً به دنبال کشتن ایگو، کشتن همه عادت‌های مبتنی بر ترس، صدای پرخاشگر درونی، نزاع بی‌پایان با شرایط وجودی و غم‌هایی هستند که وجود آنها را محاصره کرده‌اند. شاید این افراد معتقد باشند برای مقابله با خشونت‌های دلسردکننده منابع چندانی در اختیار ندارند. تمرین دوستی با سایه، منابع مورد نیاز را در اختیار چنین افرادی قرار می‌دهد.
marzi
در لحظات ناامیدی، ممکن است همواره به خود بگویید «خب من هر لحظه که بخواهم می‌توانم خودم را بکشم!.» همین الان باید بدانید که دیگر چنین گزینه‌ای در اختیار شما قرار ندارد. شما موظفید در سراسر زندگی خود برای هر آنچه موجب ناراحتی شما می‌شود، راه حل پیدا کنید. خودکشی راه حل مناسبی نیست. هرگاه گزینه خودکشی به ذهن شما خطور می‌کند، تعهد خود را یادآور شوید.
mahdieh
توماس ورتون معتقد است: «زندگی با پذیرش پایان پذیری‌اش، خود را تایید می‌کند.»
Hana
با پنهان‌سازی آن دسته از صفات شخصیتی که به نظر غیرقابل پذیرش می‌رسند، شانس خود را برای شناخت و عبور از میان آنها را از دست می‌دهیم.
Hana
شاید افرادی که به سبب آشفتگی هیجانی، تصمیم به خودکشی می‌گیرند، واقعاً به دنبال کشتن ایگو، کشتن همه عادت‌های مبتنی بر ترس، صدای پرخاشگر درونی، نزاع بی‌پایان با شرایط وجودی و غم‌هایی هستند که وجود آنها را محاصره کرده‌اند.
کاربر ۶۳۱۵۷۷۳
برای عدم مواجهه با مرگ، ایگو به جاه‌طلبی، حرص و طمع، زایش، تحسین، نزاع با پیری و سایر روش‌های اجتنابی ناگوار متوسل می‌شود.
Hana
مقاطعی از زندگی به شدت مایل است همچون قهرمانان باستان رفتار کند. در چنین مواقعی به اصطلاح می‌گوییم که در روان او کهن‌الگویی به نام قهرمان تجلی پیدا کرده است.
زینب دهقانی
امید، موهبتی است که از پذیرفتنِ بخش مثبت سایه سرچشمه می‌گیرد، زیرا مفهوم امید به معنی باور به توان و استعداد فرد برای دستیابی به نوعی از زندگی است، که بهتر از چیزی است که ایگوی محدود و ترسوی ما برای ما ساخته است
turkan
کارل گوستاو یونگ نیمه تاریک وجود ما را سایه‌های شخصیتی می‌نامد. سایه در درون خود تمام آن چیزهایی را دارد که یا نسبت به آن آگاه نیستیم یا از پذیرش آن خودداری می‌کنیم و این موارد می‌توانند هم تیره باشند و هم روشن. سایه مجموعه‌ای از صفات مثبت و منفی، احساسات، باورها و همه استعدادهایی است که از بازشناسی آنها در وجود خود پرهیز می‌کنیم.
turkan
سنت توماس معتقد است «زیبایی، باعث توقف حرکت می‌شود (حیرت). نتیجه چنین مکثِ طلایی، تجربه زیبایی‌شناختی است.»
Hana

حجم

۱۰۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۱۰۱۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۸۱,۰۰۰
تومان