دانلود و خرید کتاب متل ماه عسل وودی آلن ترجمه محمدرضا اوزار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متل ماه عسل اثر وودی آلن

کتاب متل ماه عسل

نویسنده:وودی آلن
انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متل ماه عسل

«مُتل ماه عسل» شامل دو نمایشنامه از وودی آلن طنزپرداز، بازیگر، کارگردان، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی و برنده چهار اسکار برای بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه است.

«از نو بزن» و «مُتل ماه عسل» نام نمایش نامه‌هایی است که در این کتاب می‌خوانید.

«متل ماه عسل» درباره یک تازه عروس و داماد یهودی است که قرار است ماه عسل خود را در یک مُتل درب و داغان بگذرانند. عروس زنی است که ابتدا قرار بوده همسر پسر کسی شود که حالا جای داماد را گرفته است. ماجرا این‌جا است که در میانه راه دختر فهمیده است که در حقیقت عاشق پدر پسر شده است.

«از نو بزن» نیز داستان یک جوان روان‌پریش، خجالتی و بی اعتمادبه‌نفس به نام آلن است که به تازگی همسرش از او جدا شده و بر مشکلات روحی‌اش افزوده شده است:

«نانسی: من نفقه و پول و اینها نمی‌خوام، همه‌چی رو می‌تونی نگه داری، من فقط می‌خوام برم.

آلن: نمی‌شه حرف بزنیم و کنار بیایم؟

نانسی: ما پنجاه‌بار حرف زده‌یم. فایده نداره.

آلن: چرا؟

نانسی: نمی‌دونم. تحمل ازدواج رو ندارم. با تو دیگه خوش نمی‌گذره. حس می‌کنم داری خفه‌م می‌کنی. دیگه حسی بهت ندارم، از هیکلت هم دیگه خوشم نمی‌آد. توروخدا، فکر نکنی قضیه شخصیه! (از سمت راست جلوی صحنه خارج می‌شود و نور رؤیایی می‌رود.)

آلن: (بلند می‌شود و قدم می‌زند به چپ‌وراست) اوه، نه، اصلاً فکر نمی‌کنم قضیه شخصیه، فقط خودم رو می‌کشم، همین. اگه فقط می‌دونستم این روانکاوِ کوفتیِ من داره تعطیلاتش رو کدوم گوری می‌گذرونه... اینها شهریور که می‌شه کجا می‌رن؟ از شهر می‌رن. هر تابستون، نیویورک تا خودِ روزِ کارگر، پُره از آدم‌های دیوونه. خب که چی؟ اگه پیداش کردم چی؟ بدون اهمیت به اینکه من چی می‌گم، می‌گه رابطه‌تون مشکل داره. احمقانه نیست؟ اینها چطوری می‌تونه مشکل رابطه باشه؟ ما حتی باهم رابطه هم نداشته‌یم.»

معرفی نویسنده
عکس وودی آلن
وودی آلن
آمریکایی | تولد ۱۹۳۵

وودی آلن در اول دسامبر سال ۱۹۳۵، در نیویورک متولد شد و با نام «آلن استوارت کوینگزبرگ» بزرگ شد و به مدرسه رفت. مادرش، نتی -که از مهاجرین اتریشی بود- کتاب‌دار و پدرش، مارتین، -که از مهاجران روس بود- جواهرساز بود. البته مارتین هیچ‌گاه سر یک کار بند نمی‌شد. او مدتی به فروشندگی پرداخت، بعد راننده‌ی تاکسی شد و کمی بعد سر از کافه درآورد. خانواده‌ی کوینگزبرگ در خانه‌ای در بروکلین نیویورک زندگی و به زبان‌های روسی، آلمانی، عبری، ییدیش و البته انگلیسی با یکدیگر صحبت می‌کردند.

نظرات کاربران

pockethead
۱۳۹۸/۰۶/۰۴

از نو بزن سم نمایشنامه خیلی خوبیه متل ماه عسل هم خوبه اما به نظرم پایان بندی جالبی نداره. اگر به نمایشنامه های وودی آلن علاقه دارید این آب آشامیدنی نیست رو از دست ندید.

کاربر ۱۸۰۴۳۱۲
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

پرده متل ماه عسل ربطی به باقی سناریو نداشت فی الواقع انگار دو داستان در یک داستان بود متنش شبیه فیلم های طنز خارجیه طنز در متن و بیان که باید تو اون حال و هوا باشی که بدونی به چی

- بیشتر
وحید
۱۳۹۸/۰۴/۲۸

خوشم نیومد خیلی. کتاب‌های طنزش خیلی بهترن.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
آلن: فکر نکنم دیگه روانکاوی دوای دردم باشه... جراحیِ مغز می‌خوام.
Hamed
نینا: اگه احمقه، پس، تو چرا باش ازدواج کردی؟ جودی: چون‌که تفریحم آشپزیه و هرچی جلوش می‌ذاشتم می‌خورد.
saaadi_h
انتظار داشتم زندگیْ حوصله‌سربر و سیب‌زمینی‌واری پیش بره و کنار هم پیر بشیم... مثل بقیهٔ آدم‌هایی که می‌شناسیم.
saaadi_h
اگه شما جماعت توی فیلم‌هاتون هر غلطی که می‌خواید می‌کنید یا می‌ذاشتن بکنید، دلیل نمی‌شه ما هم توی نسخهٔ تئاتریش بخوایم یا اصلاً اجازه داشته باشیم کثافت‌کاری‌های شما رو تکرار کنیم.
saaadi_h

حجم

۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۴۷,۹۵۰
تومان